BF JULI 2017
Någon mer som plussat med BF i juli? :D
Någon mer som plussat med BF i juli? :D
Hej alla,
Jag har följt denna gruppen lite på avstånd och hoppas att det är okej att jag också är med här.
Jag har enl. sista mens bf 3 juli men jag har hunnit göra 2 ul redan. Det första i v. 7 pga kraftig störtblödning och nu i tisdags i v. 12 pga oro då jag haft bruna flytningar. Men allt såg finfint ut, mina bruna flytningar har avtagit och bebisen levde runt där inne och där låg jag och kände ingenting haha :) helt fantastisk känsla, och hjärtljuden fick vi också lyssna på och de lät som en galopperande häst haha.
Blev framflyttad 2 dagar så bf 1 juli istället men hon sa att inget är säkert förrän rul då de mäter huvudet. Men jag tror 1 juli stämmer ganska bra då jag haft koll på äl.
Detta är vårat första barn och tog ca 2,5 år att plussa, precis innan vi skulle på ivf samtal. Och jag som fick höra att jag inte kan få barn naturligt då mina äggledare är blockerade. Ibland fattar jag inte att jag är gravid men sen så tittar jag på ultraljudsbilden och inser att jo, det är jag visst :)
Ska bli spännande att följa er andra på denna resa J
Hej alla,
Jag har följt denna gruppen lite på avstånd och hoppas att det är okej att jag också är med här.
Jag har enl. sista mens bf 3 juli men jag har hunnit göra 2 ul redan. Det första i v. 7 pga kraftig störtblödning och nu i tisdags i v. 12 pga oro då jag haft bruna flytningar. Men allt såg finfint ut, mina bruna flytningar har avtagit och bebisen levde runt där inne och där låg jag och kände ingenting haha :) helt fantastisk känsla, och hjärtljuden fick vi också lyssna på och de lät som en galopperande häst haha.
Blev framflyttad 2 dagar så bf 1 juli istället men hon sa att inget är säkert förrän rul då de mäter huvudet. Men jag tror 1 juli stämmer ganska bra då jag haft koll på äl.
Detta är vårat första barn och tog ca 2,5 år att plussa, precis innan vi skulle på ivf samtal. Och jag som fick höra att jag inte kan få barn naturligt då mina äggledare är blockerade. Ibland fattar jag inte att jag är gravid men sen så tittar jag på ultraljudsbilden och inser att jo, det är jag visst :)
Ska bli spännande att följa er andra på denna resa J
nu har jag beställt ett könatest på skoj så klart från usa. 200 kr så småpengar.. ska bli roligt att prova.. köpte två för att jämföra resultaten.. här är länken om någon är intresserad: www.gendermaker.com/mobile/help.php
tack för era uppmuntrande ord kring mitt ul igår. känns okey nu.. ska försöka njuta av att vi faktiskt såg hjärtat slå. har bokat in inskrivning hos bm, kub samt nipt test
I onsdags var jag på mitt andra möte hos BM och fick kissa på en sticka för glykos test. Det såg inte bra ut. Fick även ta blodprov som inte heller va bra. Hade visserligen ätit en bulle innan (svårt att få i mig något alls fortfarande) så det kan påverka men jag är så orolig.
Har tidigare haft ätstörningar och senare år har jag ätit mer chips och godis än man ska. Blir så arg på mig själv att jag inte tagit diabetes och sånt på mer allvar. Man tror liksom inte att det ska hända en själv. Att man inte är i riskzonen.
Har inte ätit så mycket godis sen jag vart gravid eftersom jag helt tappat lusten till allt som går att äta och nu blir det definitivt inget mer sånt men skadan kanske redan är skedd.
Känner mig dålig...
På måndag ska jag göra ett sånt där test på vårdcentralen och på tisdag får jag förmodligen veta domen.
Håll tummarna för mig att jag får en andra chans!
Tack och tack detsamma! Alltså det här med aversion mot duschen bidrar ju inte till välmåendet direkt. Dagdrömmer om något sorts scenario där man ligger i badet med tända ljus, stor mage och massor av dofter - och gillar det.
Jag har upptäckt att läkerol med citron och ingefärasmak kan hjälpa tillfälligt när man får panikillamående och börjar stirra efter närmsta papperskorg.. det stoppar upp det hela så att jag inte måste spy prick då iaf. Ett tips.
Hur kommer det sig att man får göra glykostest?
Det går att korrigera blodsockret med kostbehandling, så det finns alltid en andra chans om det handlar om diabetes typ 2. Det är ju inte helt lätt att äta korrekt i början av en graviditet när man mår dåligt, men håller tummarna att glukosbelastningen ger ett bra svar.