• Svar på tråden BF JULI 2017
  • Alva75

Är i vecka 6 ( 5+2 ) . Hade inga symtom förutom att mensen inte kom . Hade MF för ett år sen och då hade jag kraftiga symtom tidigt .

• GrönaDruvan
    Beebii skrev 2016-11-14 13:34:30 följande:
    Usch fy...mera blod idag och akut illamående! Somnade en stund på soffan och skulle gå på toa efteråt. Nu på jobbet och hoppas att det inte blir mer! Fan fan fan var ju så här för ett år sedan när jag fick missfall. Jag orkar bara inte...ska det vara så svårt att få vara glad ett tag då...
    Håller tummarna att det inte är någon fara!!
  • GrönaDruvan

Någon mer med mycket flytningar? Helt sjukt. Kommer inte så mkt i trosorna, men när jag torkar mig kommer det mycket och det känns som det rinner hela tiden. Springer ju på toa ofta för att kolla så det inte kommit blod, för det känns som det...

• Beebii
    FrökenMp skrev 2016-11-14 15:08:33 följande:

Usch. Är det mycket blod eller?? Har du ont i livmodern?

Hoppas för din skull att det inte är något. <3

Nja det kommer lite grann fortf men skulle inte säga stört lödning. Har inte ont eller så heller. Fortfarande väldigt ömma bröst oxå. Har menskopp i så ser om det kommer klumpar (då är det troligen mf) men inget sånt ännu. Är i v6 (5+5) är det för tidigt att göra vul då? Funderar om jag kan ringa gyn akuten imorgon
  • Beebii
    Johanna_Nr3 skrev 2016-11-14 15:50:07 följande:

Åh nej!

Håller tummarna för dig!

Tack! Blöder fortf lite grann...
  • Beebii
    GrönaDruvan skrev 2016-11-14 17:42:38 följande:

Håller tummarna att det inte är någon fara!!

Tack jag hoppas såklart oxå men har dåliga erfarenheter av blödning under graviditet...2 mf sen innan....
  • Johanna_Nr3
    Beebii skrev 2016-11-14 18:54:39 följande:
    Nja det kommer lite grann fortf men skulle inte säga stört lödning. Har inte ont eller så heller. Fortfarande väldigt ömma bröst oxå. Har menskopp i så ser om det kommer klumpar (då är det troligen mf) men inget sånt ännu. Är i v6 (5+5) är det för tidigt att göra vul då? Funderar om jag kan ringa gyn akuten imorgon
    Tyvärr är det lite tidigt att kunna få se ett hjärta slå. Många BM vill ju att man ska gå 7 hela veckor innan man gör första VUL. Jag har fått tid för VUL den 23 november. Då kommer jag vara i vecka 8 (7+2). Usch så nervöst! Nu håller jag bara tummarna fram tills dess. Som sagt, ett steg i taget.

Sänder positiva tankar!
  • linneaa95

Ska göra mitt första ultra ljud på torsdag, privatklinik. Passerat vecka 7 då.

Lite små nervöst, men ni som haft tidigare graviditeter. Hur stor chans är det att fostret klarar sig om dom ser ett hjärta?

För jag och min pojkvän ska till London nu i december och vill vara "beredd" ifall jag får missfall då, att jag kan ladda upp.

Första gången jag är gravid, hört att man får oftast missfall då men det kanske är en myt?

• FrökenMp
    Beebii skrev 2016-11-14 18:54:39 följande:

När jag fick missfall slutade brösten ömma så fort blödningen satte igång. Kanske har du tur!

Det känns tidigt... får du inga klumpar eller om du inte får väldigt ont tycker jag du kan boka vul om en vecka kanske. Har du tur ser du nåt då:)
  • Johanna_Nr3
    linneaa95 skrev 2016-11-14 19:59:37 följande:

Ska göra mitt första ultra ljud på torsdag, privatklinik. Passerat vecka 7 då.

Lite små nervöst, men ni som haft tidigare graviditeter. Hur stor chans är det att fostret klarar sig om dom ser ett hjärta?

För jag och min pojkvän ska till London nu i december och vill vara "beredd" ifall jag får missfall då, att jag kan ladda upp.

Första gången jag är gravid, hört att man får oftast missfall då men det kanske är en myt?

Jag vill vara ärlig och säga att få se ett hjärta slå i vecka 7-8 ( eller senare) behöver inte betyda att allt kommer gå bra. När jag fick mitt första av tre missfall såg jag ett hjärta slå i vecka 10-11 men det dog ändå 1-2 veckor senare.

Hoppas att allt kommer gå bra för dig!
Svar på tråden BF JULI 2017