• Svar på tråden BF JULI 2017
  • Lindseeey
    Ise skrev 2016-11-15 20:02:45 följande:

Hej! Jag hoppar gärna in här plussade idag! :D bf 22 juli.

Grattis! Skoj med någon med samma datum som mig :D
  • Ise
    Lindseeey skrev 2016-11-15 20:12:15 följande:

Grattis! Skoj med någon med samma datum som mig :D

Jaa! :) kul! Jag har lite svårt att ta in att jag är gravid. :D har kört lite sådär halvt oskyddat en tid men just denna månad var jag och min sambo på "romantisk weekend" och lyckades tajma den helgen med äl ;)

Spot on så att säga.kör NC som preventivmedel och har haft så hög temp sen dess, började ana att det var något då jag efter bim fortfarande har hög temp. Och javisst :) solklart pluss idag :)

Är lite orolig då jag fick ett tidigt missfall i våras, men hade tänkt göra abort då för det var ingen bra tidpunkt i mitt liv för ett till barn... så på ett vis är det skönt att kroppen löste det på något sätt. :(

Har två barn sedan innan, så det känna väldigt pirrigt! Samtidigt som jag känner mig sååå mycket coolare och lugnare nu den här gången :)
  • Lindseeey
    Ise skrev 2016-11-15 20:19:57 följande:

Jaa! :) kul! Jag har lite svårt att ta in att jag är gravid. :D har kört lite sådär halvt oskyddat en tid men just denna månad var jag och min sambo på "romantisk weekend" och lyckades tajma den helgen med äl ;)

Spot on så att säga.kör NC som preventivmedel och har haft så hög temp sen dess, började ana att det var något då jag efter bim fortfarande har hög temp. Och javisst :) solklart pluss idag :)

Är lite orolig då jag fick ett tidigt missfall i våras, men hade tänkt göra abort då för det var ingen bra tidpunkt i mitt liv för ett till barn... så på ett vis är det skönt att kroppen löste det på något sätt. :(

Har två barn sedan innan, så det känna väldigt pirrigt! Samtidigt som jag känner mig sååå mycket coolare och lugnare nu den här gången :)

Åh så mysigt ! :D

Ja jag har heller inte riktigt förstått det ännu, haha, vågar inte hoppas på för mycket heller ännu innan dom osäkra veckorna är över.. jag blev gravid tidigt i somras också men gjorde då abort för tillfället var för oss också helt fel..

Tråkigt med missfallet men kan förstå att det var skönt att slippa ta beslutet om abort själv.

Detta är mitt första barn, sambon har dock en dotter på 4.5 som har tjatat såå länge efter ett syskon, så vi längtar så tills man vågar berätta för henne :D

Känns så fantastiskt men så overkligt samtidigt haha
  • Pkb
    Mamma1986 skrev 2016-11-15 06:38:20 följande:

Det kommer gå jätte bra :). Jag väntar mitt nr 4 , inte alls planerat och är också jätte orolig . Men jag tänker på något sätt att man får inte mer än vad man klarar av :)

Tack! Jag väntar också mitt fjärde barn :). Har barn födda 2008, 2009 och 2016. När är dina barn födda?
  • Mamma1986
    Pkb skrev 2016-11-16 02:24:30 följande:
    Tack! Jag väntar också mitt fjärde barn :). Har barn födda 2008, 2009 och 2016. När är dina barn födda?
    Hihi vad roligt ???? våra är födda 10,11,14 så blir lite längre ifrån den här gången hihi ???? hur mår du ? Har du också väldigt mycket växtvärk ? Tycker den blivit starkare vid varje graviditet
  • Ise

Kul med fler som har fler barn! Vi är lite pirriga över hur vi ska gå ihop allt det praktiska med 3 barn men allt löser sig antar jag :)

Mina är födda 2012 och 2015. Ganska exakt tre år mellan och med denna blir det bara två år.

• Ise
    nr 3 skrev 2016-11-15 18:18:51 följande:

Vilka symtomer har ni ?

Jag är i V5 (4+2)

Jag är yr, mår tjuvens, "bullrig" i magen, svullen och väldigt trött ...ännu samtidigt konstigt att jag inte känner mer :/

Jag har faktiskt inga symptom alls egentligen. Inga ömma bröst, ingen mensvärk, inget illamående. Det enda är att det har "ilat" i livmodertappen sen typ en vecka efter äl. Är täppt i nästan men det beror på att jag är förskyld.
  • nr 3
    Ise skrev 2016-11-16 09:06:40 följande:

Jag har faktiskt inga symptom alls egentligen. Inga ömma bröst, ingen mensvärk, inget illamående. Det enda är att det har "ilat" i livmodertappen sen typ en vecka efter äl. Är täppt i nästan men det beror på att jag är förskyld.

Vilken vecka är du i ?

Jag är också täppt i näsan skyller på förkylning
  • Beebii
    Ise skrev 2016-11-16 09:04:38 följande:

Kul med fler som har fler barn! Vi är lite pirriga över hur vi ska gå ihop allt det praktiska med 3 barn men allt löser sig antar jag :)

Mina är födda 2012 och 2015. Ganska exakt tre år mellan och med denna blir det bara två år.

Vi väntar oxå vårat 3e barn och känner såklart en viss oro. Klart det löser sig men känns som mycket att lösa. Som tur är är det 5 år mellan våra barn (även den 3e nu då) så de andra är ju väldigt självgående vilket känns oerhört skönt!

Jag känner mig allmänt dålig, illamående, virrig, trött och med dålig aptit och molvärk. Vill ju bara ligga i sängen och sova nu känns det som...

Någon mer här i vecka 7 (6+0 idag)
  • Beebii
    Minasalomonsson skrev 2016-11-15 18:58:13 följande:

Snälla kan någon hjälpa mig och tyda de! Jag och min sambo kan se ett streck kan ni?

fick missfall för drygt en månade sen och har gjort test och ultra ljud som visat negativ men nu ser vi ett plus!

Jag ser ett streck! Hur ser originalet ut i färg? Kan visa och jämföra mitt svaga plus jag fick ngr dgr före Bim (kan du ha haft senare äl än du trott?)

Svar på tråden BF JULI 2017