BF JULI 2017
Någon mer som plussat med BF i juli? :D
Någon mer som plussat med BF i juli? :D
Roligt att läsa om alla med BF i juli 2017!
Jag är också gravid för första gången, 6+4 när jag äntligen lyckades räkna ut vilken gravidvecka jag är i :)
Mina symptom visade sig redan i slutet av vecka 3. Illamående morgon och kväll, växtvärk i livmodern på nätterna, hungrig ständigt och löjligt sugen på clementiner! Jag har clementiner i sängen på nätterna för att jag vaknar hungrig och sugen. Herrejisses.
Ikväll ska vi berätta för mina föräldrar. Mamma är min bästa vän så henne ville jag egentligen ringa redan när testet visade 2 streck! Vi tänkte först vänta men eftersom vi är så nära mina föräldrar kommer de att märka att jag mår dåligt, oavsett vad som händer :D När berättade ni för era närmsta?
Hoppas det inte är det . Håller tummar och tår
Håller tummarna att det är ok allting!! Jag har haft två små blödningar denna gång och väldigt ont, men det gick över och symptomen är kvar, så för min del tror jag iaf att allt är bra...återstår att se!
Idag ska jag hem till mina föräldrar och äta. De ska bjuda på tomat mozzarella och italiensk skinka. De vet inte och vi vill inte berätta än.
Men är kluven på hur jag ska lösa detta.
Antingen, äter jag skinkan för hur ofta får man listeria egentligen.
Eller äter den inte och skyller på att jag känner mig off i magen eller nåt.
Tycker det är så svårt!!! Vill verkligen inte berätta än för vi vill att vår dotter ska veta först i familjen.
Vad tycker ni?
Jag tror att det kommer gå hen för er del. Hur långt gången är du?
Men skönt ändå att ni får göra ultraljud den 1:a dec, är ju inte så länge till, men förstår om du tycker att dagarna går långsamt. Det tycker jag med, och jag ör bara i v. 5+0
Längtar till man är i v. 9-10 då man får göra kub. Inte för själva testet utan för att MSN får göra ett ul ljud då. Men klart man är ju lite orolig eftersom man är ju lite äldre nu och dem säger ju att riskerna är ju större för en avvikelse då. Så hoppas på att allt är bra då.
När skriver man in sig på MVC? Har glömt bort vilken v. Man gör det?
Idag ska jag hem till mina föräldrar och äta. De ska bjuda på tomat mozzarella och italiensk skinka. De vet inte och vi vill inte berätta än.
Men är kluven på hur jag ska lösa detta.
Antingen, äter jag skinkan för hur ofta får man listeria egentligen.
Eller äter den inte och skyller på att jag känner mig off i magen eller nåt.
Tycker det är så svårt!!! Vill verkligen inte berätta än för vi vill att vår dotter ska veta först i familjen.
Vad tycker ni?
Jag är med i vecka 5 fast 4+1 ???? vill att tiden ska springa förbi till v 12 så jag kan andas ut! ????
Ni som mår illa, när mår ni mest illa? Jag har de senaste dagarna mått mest illa på eftermiddagen och kvällen.. Börjar runt 14 tiden och håller i sig. Ligger i vilrummet på jobbet nu och vill bara hem till sängen...
Mår ju illa hela dagarna, men förmiddagen funkar ok, får iaf i mig mat...även om man aldrig vet vad man känner för. Att ta med lunch låda till jobbet är ju lönlöst, tur jag jobbar i matbutik så man kan köpa det man känner för!
Har varit såååå sugen på kött det senaste!!! Kanske inte så konstigt, men jag har ju inte ätit kött på i stort sett 16 år, så lite konstigt är det. Var tvungen att norpa en bit julskinka på frukost rasten när ingen såg!! Vet att man inte ska äta paketerad chark (eller?), men det var sådan pytte bit..
Idag var vi på vul (7+0) och fick se ett fint tickande hjärta!! Var så orolig först för jag såg verkligen ingenting men sen när gyn tryckte på lite knappar så såg man sen ett pulserande ljus. Så himla häftigt!!! Hinnsäcken var 2,5 mm.
Nu känns det mer på riktigt och tankarna om missfall börjar släppa. Äntligen <3 vi ska på nytt ul om fyra veckor:)