• Svar på tråden BF JULI 2017
  • Sommarbebis2017
    Newbie84 skrev 2016-11-18 18:38:43 följande:

Ni som har barn sen tidigare, synd det att ni är gravida? Min mage är jätte svullen ser typ ut som när jag var i vecka 20 med mitt första och jag är i vecka 7 typ..,

Ser också ut att vara i v 20 minst .... Glad 
  • Treansresa

Ni som har barn sen tidigare, synd det att ni är gravida? Min mage är jätte svullen ser typ ut som när jag var i vecka 20 med mitt första och jag är i vecka 7 typ..,

Har samma problem. Ser riktigt gravid ut!
  • Johanna_Nr3
    FrökenMp skrev 2016-11-18 18:31:08 följande:
    Tack så mycket!:)

Ja, usch. Den rädslan finns fortfarande kvar för bak och gnager såklart... vet du varför det inte utvecklades vidare? Jag menar, när det talas om missfall säger dom väl att det oftast beror på att det är något fel vid cellbildningen men om hjärtat redan börjat slå... vad kan det vara då?

Vi ska också gå på ett till UL när jag är i vecka 11 nån gång. Förhoppningsvis ser det bra ut då också.

Håller tummarna för er:)
    Antagligen en kromosomavvikelse som det ofta är när fostret slutar utvecklas och dör. De flesta missfall sker pga av just avvikelser. Jag hade ju två tidiga missfall efter mitt MA, de var i vecka 6 cirka. Så nu har jag gått längre än de två sista gångerna och hoppas innerligt att det är ett positivt tecken:)
  • Miapingla
    Hej Hej!!

Jag hoppar gärna med i gruppen :)
    Är 27 år i dagarna som kommer, väntar 4e barnet.
    Plussade nu i em med svagt Plus på bim-2!
    BF 26 Juli.
  • nr 3

Detta blir mitt 3dje och magen har börjat svälla på sig en del kan ej ha täck byxor och vissa kläder men ser kanske inte direkt gravid ut men svullen

V.6. Imorgon
  • gosis

Jag är också i v. 5 (5+0) imorgon går jag in i v. 6

Jag hade tyckt det var kul och berätta på julafton men eftersom jag inte passerat dem första 12 mån då, så får vi nog vänta.

Vi väntar nog tiden ut, har erfarenhet att berätta det för tidigt och så slutade det i MF.

Men känner ordentliga gravid känningar.

Idag började brösten värka ordentligt från att bara ha varit bröstvårtorna innan och lite då och då :))

Molande och en jobbande livmoder gör mig påmind konstant att jag är gravid. Så det är faktiskt skönt.

Hur mår ni andra?

• nr 3
    gosis skrev 2016-11-18 21:49:12 följande:

Jag är också i v. 5 (5+0) imorgon går jag in i v. 6

Jag hade tyckt det var kul och berätta på julafton men eftersom jag inte passerat dem första 12 mån då, så får vi nog vänta.

Vi väntar nog tiden ut, har erfarenhet att berätta det för tidigt och så slutade det i MF.

Men känner ordentliga gravid känningar.

Idag började brösten värka ordentligt från att bara ha varit bröstvårtorna innan och lite då och då :))

Molande och en jobbande livmoder gör mig påmind konstant att jag är gravid. Så det är faktiskt skönt.

Hur mår ni andra?

Smaken i munnen är otroligt jobbig och äcklig , mår illa och "kräks nästan", har stickande bröst och trött.
  • FrökenMp
    Johanna_Nr3 skrev 2016-11-18 19:44:17 följande:

Antagligen en kromosomavvikelse som det ofta är när fostret slutar utvecklas och dör. De flesta missfall sker pga av just avvikelser. Jag hade ju två tidiga missfall efter mitt MA, de var i vecka 6 cirka. Så nu har jag gått längre än de två sista gångerna och hoppas innerligt att det är ett positivt tecken:)

Vad skönt att du är över det hindret! Inte så många veckor kvar egentligen. heja oss:D
  • gosis
    nr 3 skrev 2016-11-18 22:26:16 följande:

Smaken i munnen är otroligt jobbig och äcklig , mår illa och "kräks nästan", har stickande bröst och trött.

Usch fy för kräkningar! Hade det med dottern men än så länge har jag inga känningar på det, peppa, peppa!

Kom ihåg att jag hade nån slags metall smak i munnen förra grav. Men inget nu.

Hoppas du slipper att må sådär sjukt illa hela tiden.
Svar på tråden BF JULI 2017