• löparenbe

Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?

Hej! 

Jag är 25 år och lever tillsammans med min man. Jag har alltid sagt att det blir barn om 10 år osv.. Men nu har barnlängtan kommit med en smäll. JAG VILL NU. Men jag slutar mina studier till sommaren och mycket träningslopp planerade. Men efter det i sommar vill vi gärna börja försöka få en lite knodd :) 
    Huvudsaken med att vänta är att man får typ noll kronor i mammapeng om man studerat innan om jag inte har fel. Man vill ju helst kunna vara hemma så länge som möjligt :) 

Finns det fler som planerat så långt fram? :)

• Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?
  • Anonym (S)

Hej alla blivande mammor!

Nu är det ju faktiskt 2017 och i år ska vi försöka bli gravida, woho! Bara några månader kvar för de flesta. Det har redan gått mer än en månad sedan tråden startades, tiden kommer gå fort trots att det ibland känns som att det är en evighet kvar :)

• Anonym (Who)
    Anonym (S) skrev 2017-01-19 20:27:49 följande:

Hej alla blivande mammor!

Nu är det ju faktiskt 2017 och i år ska vi försöka bli gravida, woho! Bara några månader kvar för de flesta. Det har redan gått mer än en månad sedan tråden startades, tiden kommer gå fort trots att det ibland känns som att det är en evighet kvar :)

Det går så långsamt! Har varit lite nere för jag nog hade tolkat sambon fel, men efter ett samtal igår så är det säkert att vi börjar försöka kring april-juni ?? Det känns som om man bär på en hemlighet. Går på jobbet och tar i alla babytäcken och skötbäddar och bara drömmer.
  • Humlan87

Hej på er! Spännande att det börjar närma sig nu! Nu i helgen Var jag hos en kompis som fått sitt första barn precis. Man blir ju inte så lite sugen på att sätta igång direkt när man får gosa med en sån liten parvel på bara några veckor :- ) En annan kompis har outat sin graviditet alldeles nyss, där ska det bli bebis i september och min bror har precis fått en liten som är tre veckor nu, bebisar överallt! känns som om universum försöker hinta om att det är dags ;- )

• Humlan87
    Humlan87 skrev 2017-01-22 21:09:07 följande:

Hej på er! Spännande att det börjar närma sig nu! Nu i helgen Var jag hos en kompis som fått sitt första barn precis. Man blir ju inte så lite sugen på att sätta igång direkt när man får gosa med en sån liten parvel på bara några veckor :- ) En annan kompis har outat sin graviditet alldeles nyss, där ska det bli bebis i september och min bror har precis fått en liten som är tre veckor nu, bebisar överallt! känns som om universum försöker hinta om att det är dags ;- )

Glömde tillägga också att en nära arbetskamrat också precis berättat att tredje barnet är på väg där, inte klokt vad det dyker upp bebisar och graviditeter överallt så fort man själv börjar fundera. Nån annan som märker av det fenomenet?
  • FrökenJ90

Förstår vad du menar med att det börjar närma sig. Men tycker att tiden går sååå långsamt. Vill bara ha vår/sommar nu.

Visst är det så att det dyker upp graviditeter och bebisar överallt. Min syster fick sin första i oktober så man längtar ju bara sååå mycket efter en egen.

• MalynCazzandra

Hej Jag hänger gärna på!

Jag heter Malyn och fyller 30 år i november. Jag och min man vill börja försöka för vårt tredje gemensamma barn. Vi har två pojkar tillsammans på 2 och 1 år som är underbara! Men jag längtar så efter en flicka och nu när maken gick med på en till så är det allt jag kan tänka på! Han har nämligen tre barn sen innan med ditt ex, 19, 13 och 11 är dom. Så detta blir ju hans sjätte allt som allt men han är en underbar pappa! Mycket bättre än min egen. Så i slutet av mars, april typ så åker min spiral ut och vi ska börja försöka.

Vi har nyss flyttat in i ett hus i Åmål, köpt ny bil och vi båda fick fast jobb i december så saker rullar verkligen på för oss nu så det är underbart.

Hoppas att jag får vara med!

• Anonym (Who)
    FrökenJ90 skrev 2017-01-22 21:14:24 följande:

Förstår vad du menar med att det börjar närma sig. Men tycker att tiden går sååå långsamt. Vill bara ha vår/sommar nu.

Visst är det så att det dyker upp graviditeter och bebisar överallt. Min syster fick sin första i oktober så man längtar ju bara sååå mycket efter en egen.

Samma här! En syster, en vän och en kusin som väntar och en vän som precis fått! Babyboom!
  • FrökenJ90
    Anonym (Who) skrev 2017-01-23 10:42:29 följande:

Samma här! En syster, en vän och en kusin som väntar och en vän som precis fått! Babyboom!

Ja det är helt galet. Har två kompisar som väntar också. Vill att det ska bli min tur
  • Humlan87
    FrökenJ90 skrev 2017-01-23 11:10:40 följande:

Ja det är helt galet. Har två kompisar som väntar också. Vill att det ska bli min tur

Är det för tidigt att börja kolla på babynest och barnvagnar innan ungen ens är i magen
  • FrökenJ90
    Humlan87 skrev 2017-01-23 12:32:50 följande:

Är det för tidigt att börja kolla på babynest och barnvagnar innan ungen ens är i magen

Haha jag vet inte, jag har kikat mycket på nätet på vagnar men har inte varit och tittat på dem på riktigt. Det känns som att man får spara på tills det ligger någon i magen ^^ Man vill ju ha ett fint och bra babynest men de är ju rätt dyra ändå.
Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?