• löparenbe

Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?

Hej! 

Jag är 25 år och lever tillsammans med min man. Jag har alltid sagt att det blir barn om 10 år osv.. Men nu har barnlängtan kommit med en smäll. JAG VILL NU. Men jag slutar mina studier till sommaren och mycket träningslopp planerade. Men efter det i sommar vill vi gärna börja försöka få en lite knodd :) 
    Huvudsaken med att vänta är att man får typ noll kronor i mammapeng om man studerat innan om jag inte har fel. Man vill ju helst kunna vara hemma så länge som möjligt :) 

Finns det fler som planerat så långt fram? :)

• Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?
  • Linda2barnsmamma
    Virrepannan skrev 2016-12-29 21:55:59 följande:

Det mentala har stor betydelse. Ja, jag längtar efter en vintergraviditet, av nån anledning. Otympligt med alla kläder, men jag mår bättre på vintern, så..

Ja visst är det det Ja ja trivs oxå bäst på vintern. De e så jävla varmt på sommaren o ja lider av solsting så fort de blir för varmt o så ligger ja o spyr.. haha
  • Virrepannan
    Linda2barnsmamma skrev 2016-12-30 09:32:36 följande:

Ja visst är det det Ja ja trivs oxå bäst på vintern. De e så jävla varmt på sommaren o ja lider av solsting så fort de blir för varmt o så ligger ja o spyr.. haha

Mm, det är lite samma här. Magen kör igång så fort temperaturen stiger över +20, och det är lite som det med det här landet.. Antingen är det +15 eller +25 och över, känn det som..! Ligger inte och spyr, men krånglar magen så krånglar hela livet..
  • Linda2barnsmamma
    Virrepannan skrev 2016-12-30 12:09:38 följande:

Mm, det är lite samma här. Magen kör igång så fort temperaturen stiger över +20, och det är lite som det med det här landet.. Antingen är det +15 eller +25 och över, känn det som..! Ligger inte och spyr, men krånglar magen så krånglar hela livet..

Ja ja förstår vad du menar. . Haha. Fasen ja har åkt på nån jävla förskylning. . Ja brukar aldrig va snorig knappt. . Usch va jobbigt det är.. haha

Hur går det för alla andra i tråden då?? Man har inte sett nån skriva på ett tag
  • Virrepannan
    Linda2barnsmamma skrev 2016-12-30 12:27:18 följande:

Ja ja förstår vad du menar. . Haha. Fasen ja har åkt på nån jävla förskylning. . Ja brukar aldrig va snorig knappt. . Usch va jobbigt det är.. haha

Hur går det för alla andra i tråden då?? Man har inte sett nån skriva på ett tag

Samma här, men i mitt fall har det att göra med att vi var på kalas förra helgen. Mycket folk på liten yta och två små som var snoriga och hostiga, plus att killen har hostat och fräst ett tag.. Jag är glad så länge jag klarar mig från halsont iallafall.

Vad gäller det andra folket här så tror jag de flytt till fb-sidan. Jag har gått med där också, men tycker det är kul att hänga kvar här samtidigt.
  • Linda2barnsmamma
    Virrepannan skrev 2016-12-30 13:35:04 följande:

Samma här, men i mitt fall har det att göra med att vi var på kalas förra helgen. Mycket folk på liten yta och två små som var snoriga och hostiga, plus att killen har hostat och fräst ett tag.. Jag är glad så länge jag klarar mig från halsont iallafall.

Vad gäller det andra folket här så tror jag de flytt till fb-sidan. Jag har gått med där också, men tycker det är kul att hänga kvar här samtidigt.

Ja de e sant.. ja har min ena på förskolan o andra på skolan. Så de blir my ket baskilusker.. men de e tydligen bara ja som e snorig. . Haha

Ja de kan stämma kanske. Ja har faktiskt inte FB så ja blir kvar här ialf :) tror ja o mannen är dom ända på jorden som inte har fb.. eller De känns som så ialf. ;)
  • Virrepannan
    Linda2barnsmamma skrev 2016-12-30 13:55:06 följande:

Ja de e sant.. ja har min ena på förskolan o andra på skolan. Så de blir my ket baskilusker.. men de e tydligen bara ja som e snorig. . Haha

Ja de kan stämma kanske. Ja har faktiskt inte FB så ja blir kvar här ialf :) tror ja o mannen är dom ända på jorden som inte har fb.. eller De känns som så ialf. ;)

Ja, det förstår jag. Tycker nästan det räcker med att springa på nån kompis med smått för att bli smittad..!

Jag var utan fb under flera år pga psykisk ohälsa. Men så gick jag med i en gymnastikförening, och då återupptog jag sidan för att kunna ha lite koll på aktiviteterna där. Så upptäckte jag att det var många gamla kompisar som det blev lätt att hålla kontakten med igen.

En baksida blev dock att se alla som fått både en, två och tre ungar under den här tiden. Det var jobbigt.. Kändes nästan som att komma tillbaka från det döda, efter så många år..! Kan ångra att jag gick med igen, men nu är det som det är..
  • Linda2barnsmamma
    Virrepannan skrev 2016-12-30 15:15:36 följande:

Ja, det förstår jag. Tycker nästan det räcker med att springa på nån kompis med smått för att bli smittad..!

Jag var utan fb under flera år pga psykisk ohälsa. Men så gick jag med i en gymnastikförening, och då återupptog jag sidan för att kunna ha lite koll på aktiviteterna där. Så upptäckte jag att det var många gamla kompisar som det blev lätt att hålla kontakten med igen.

En baksida blev dock att se alla som fått både en, två och tre ungar under den här tiden. Det var jobbigt.. Kändes nästan som att komma tillbaka från det döda, efter så många år..! Kan ångra att jag gick med igen, men nu är det som det är..

Haha ja

Ja anledning att jag tog bort min (hade 2 år ) var att så många höll koll på vad man gjorde Och det kändes nästan som dom inkräkta i mitt liv. Haha ja vet att de låter sjukt men det kändes så.. :P

Men ja klarar mig bra utan , brukar säga att ja har en telefon om dom vill mig nått ;)

Men sen finns det som sagt fördelar med fb som du skrev om kontakt med gamla vänner. Men det är inget som överväger för mig att skaffa det

Sen trivs ja bra här inne och prata om allt och inget med människor man inte känner och som inte dömer en på samma sätt som riktiga vänner kan göra.
  • FrökenJ90

Hej igen. Har varit lite frånvarande några dagar. Det har varit mycket nu. Har varit runt och tittat på massa bilar så det har tagit mycket av min tid. Resultatet blev en leasad Skoda Octavia :)

Hur har ni haft det här inne? :)

VI har ju inte börjat försöka än men kör ju med avbrutet. Har mått galet illa i flera dagar och har bim imorgon. Får se om mensen kommer. Illamåendet kan ju bero på något helt annat också.

• Linda2barnsmamma
    FrökenJ90 skrev 2016-12-30 19:10:14 följande:

Hej igen. Har varit lite frånvarande några dagar. Det har varit mycket nu. Har varit runt och tittat på massa bilar så det har tagit mycket av min tid. Resultatet blev en leasad Skoda Octavia :)

Hur har ni haft det här inne? :)

VI har ju inte börjat försöka än men kör ju med avbrutet. Har mått galet illa i flera dagar och har bim imorgon. Får se om mensen kommer. Illamåendet kan ju bero på något helt annat också.

Hej där :) ja men ny bil är ju alltid kul

Jo ja väntar fortfarande på nått.... 5 veckor sen ja slutade med sprutan så avvaktar fortfarande

Ja de kanske smitit förbi nån simmare ;) återstår att se det
  • FrökenJ90

Ja det ska bli riktigt kul faktiskt. Rejält utrustad är den med ;)

Okej, hur länge ungefär tar det innan du får tillbaka din äl? :)

Ja vi får väl se. Tog ett test igår, mitt på dagen dock och innan bim, som var negativt. Men ska ta ett Imorgon bitti också eftersom det är nyårsafton imorgon. Visar det inget så får jag väl avvakta och se.

Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?