• löparenbe

Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?

Hej! 

Jag är 25 år och lever tillsammans med min man. Jag har alltid sagt att det blir barn om 10 år osv.. Men nu har barnlängtan kommit med en smäll. JAG VILL NU. Men jag slutar mina studier till sommaren och mycket träningslopp planerade. Men efter det i sommar vill vi gärna börja försöka få en lite knodd :) 
    Huvudsaken med att vänta är att man får typ noll kronor i mammapeng om man studerat innan om jag inte har fel. Man vill ju helst kunna vara hemma så länge som möjligt :) 

Finns det fler som planerat så långt fram? :)

• Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?
  • Anonym (2018)

*följer*

vi ligger i tankarna på att börja "verkstaden" i april/maj lagom till min 30 års dag :) Hade varit roligt att följa ett gäng i samma tankar.

Vi har två barn som är lite äldre, men nu längtar vi efter en liten sladdis..

Är det fler som har barn sedan tidigare?

• Anonym (S)

Jag har inga barn sedan tidigare, så det blir första :) *pirrigt*

Förresten, är det bara jag som känner mig skengravid då och då? Har varit flera ggr som jag fått för mig att jag känt symptom, trots att vi skyddar oss. Jag kan bli smått knäpp och börja hoppas att jag råkat bli gravid :P denna vecka har jag mått illa flera gånger, konstigt humör och känner mig såå trött. Helt vanliga grejer som inte behöver betyda att man är gravid, meen det sätter sig i huvudet.. skulle typ vilja ta ett test nu bara för o se, har ju tänkt dricka ikväll på nyårsafton, men med lite logiskt tänkande vet jag ju att det inte är något. Äter p-piller och har inte missat något piller på ett par månader.

• Linda2barnsmamma
    Virrepannan skrev 2016-12-31 11:53:30 följande:

Förklimakteriet ;):):)

Haha ja 4 % av kvinnorna som hamnar i klimateriet tidigt är under 30 år. .. ja LOVAR att ja är en av dom procenten ;)
  • Erica1985

Så kul att ha hittat er! Jag och sambon har bestämt oss för att försöka med en två nu till ! Men det är ju så länge tills dess, enligt mig iaf sambon tycker inte att det är så jobbigt och tröttnat lite mitt tjat. Så å skönt med Nora fjol ler som förstår dessa längtan.

Själv är jag 32 i år och sambon 36. Vi bor nere i Skåne, Malmö men letar hur både i Blekinge och på landet i Skåne. Bo har en liten kille som i blev ett nu i december som vi nu tycker all ja dop å ert syskon. Så ni mest längta jag Efter att månaderna ska gå asså vi kan börja försöka

• Erica1985
    Anonym (2018) skrev 2016-12-31 12:09:30 följande:

*följer*

vi ligger i tankarna på att börja "verkstaden" i april/maj lagom till min 30 års dag :) Hade varit roligt att följa ett gäng i samma tankar.

Vi har två barn som är lite äldre, men nu längtar vi efter en liten sladdis..

Är det fler som har barn sedan tidigare?

Vi har en liten kille sen innan, men han är bara ett
  • Erica1985
    VictoriaBerggren skrev 2016-12-25 19:45:13 följande:

Hej!

Jag har skapat en hemlig facebookgrupp för oss som planerar graviditet våren/sommaren 2017.

Skicka pm med mailadress om ni vill vara med,

mvh

Victoria 

Hittad att det Är det ok att gå med i fb gruppen! Vart ska jag skicka pm?
  • KiaTia

Hej!
    Åh vad glad jag blev att jag hittade denhär tråden igen! Den passar in på pricken på mig och min situation! Jag tror jag var den första/andra som kommenterade men jag är ny på familjeliv så sen tappade jag bort tråden :(

Nu har jag läst igenom hela tråden, en sådan härlig positiv anda!

Jag och sambon är 25 år och ska börja försöka i april/maj. Själv hade jag gärna börjat nu nu nu, eller ännu bättre typ förra månaden ;) . Men vi har sedan länge en thailandsresa inbokad nu i januari så jag är lite rädd för Zikavirus så min rationella sida tvingar mig att vänta lite. Men barnlängtan är stark så för att jag inte ska fuska och börja tidigare har jag anmält mig till ett lopp i mitten på april så att jag får något annat att fokusera på och så åker spiralen dagen efter loppet!

Och angående att några av er köper bäbissaker redan, hehe själv sitter jag och stickar bäbiskläder. Bara smälter av de små bäbistofflorna jag gjorde häromdagen.....

• FrökenJ90
    KiaTia skrev 2017-01-01 21:04:53 följande:

Hej!

Åh vad glad jag blev att jag hittade denhär tråden igen! Den passar in på pricken på mig och min situation! Jag tror jag var den första/andra som kommenterade men jag är ny på familjeliv så sen tappade jag bort tråden :(

Nu har jag läst igenom hela tråden, en sådan härlig positiv anda!

Jag och sambon är 25 år och ska börja försöka i april/maj. Själv hade jag gärna börjat nu nu nu, eller ännu bättre typ förra månaden ;) . Men vi har sedan länge en thailandsresa inbokad nu i januari så jag är lite rädd för Zikavirus så min rationella sida tvingar mig att vänta lite. Men barnlängtan är stark så för att jag inte ska fuska och börja tidigare har jag anmält mig till ett lopp i mitten på april så att jag får något annat att fokusera på och så åker spiralen dagen efter loppet!

Och angående att några av er köper bäbissaker redan, hehe själv sitter jag och stickar bäbiskläder. Bara smälter av de små bäbistofflorna jag gjorde häromdagen.....

Välkommen tillbaka :)

Ja det är svårt att inte tjuvstarta, men min sambo vill plugga färdigt först.

Åh vad mysigt att sticka egna babygrejer. Vad är det du gör? Jag är jättesugen på att tjuvstarta shoppandet, men har inte riktigt vågat än.
  • KiaTia
    FrökenJ90 skrev 2017-01-01 21:18:57 följande:
    Välkommen tillbaka :)

Ja det är svårt att inte tjuvstarta, men min sambo vill plugga färdigt först.

Åh vad mysigt att sticka egna babygrejer. Vad är det du gör? Jag är jättesugen på att tjuvstarta shoppandet, men har inte riktigt vågat än.
    Tack!
    Ja det är jättesvårt! men tyckte att det var smart med ett lopp. Då har man ett mål att fokusera på samtidigt som man tvingas leva hälsosamt och på så vis förbereder kroppen för graviditet :)

Jag har gjort bäbistofflor, en bäbiskofta och två gosedjur. Sen har jag inte vågat mer, känns som att man jinxar (stavning???) allt då och så kanske man inte blir gravid :/

Va har ni andra för preventivmetod nu såhär månaderna innan?
  • FrökenJ90

Ja men visst är det bra att ha något att fokusera på. Lopp är ingenting för mig tyvärr. Jag får hitta på något annat fokus :)

Åh vad roligt. Önskar att jag kunde sticka sånt. Förstår vad du menar med att "jinxa". Kanske därför jag inte vågat köpa något än.

Vi kör mestadels med avbrutet just nu, ibland med kondom. Själva?

Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?