• löparenbe

Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?

Hej! 

Jag är 25 år och lever tillsammans med min man. Jag har alltid sagt att det blir barn om 10 år osv.. Men nu har barnlängtan kommit med en smäll. JAG VILL NU. Men jag slutar mina studier till sommaren och mycket träningslopp planerade. Men efter det i sommar vill vi gärna börja försöka få en lite knodd :) 
    Huvudsaken med att vänta är att man får typ noll kronor i mammapeng om man studerat innan om jag inte har fel. Man vill ju helst kunna vara hemma så länge som möjligt :) 

Finns det fler som planerat så långt fram? :)

• Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?
  • Celegans

Nu är det vår i luften och det börjar på verkligen närma sig! Det är som att min man äntligen börjat på riktigt bli bebis-sugen nu för dels pratar han ganska ofta om "när vi har barn..." och ser barn runt omkring oss på ett annat sätt nu. Och han har dessutom börjat lägga handen på min mage emellanåt, som att han längtar efter att det ska vara en liten bebis där inne. Jag blir helt bubblig inombords. Som jag längtar!!

• Linda2barnsmamma
    Celegans skrev 2017-04-03 15:56:24 följande:

Nu är det vår i luften och det börjar på verkligen närma sig! Det är som att min man äntligen börjat på riktigt bli bebis-sugen nu för dels pratar han ganska ofta om "när vi har barn..." och ser barn runt omkring oss på ett annat sätt nu. Och han har dessutom börjat lägga handen på min mage emellanåt, som att han längtar efter att det ska vara en liten bebis där inne. Jag blir helt bubblig inombords. Som jag längtar!!

Så roligt att höra . Här ska vi väl oxå sätta igång på lite mer allvarligt sätt.. nu har det mer varit händer det så händer det ;)

Men nu så. Våra flickor väntar förbrilt. . Hihi
  • MalynCazzandra

Spiralen åkte ur i måndags, mensen kom i torsdags så snart kan man börja kolla med stickor när äl är på g så att man kan ha sex några dagar innan för bästa chans att få en tös! :)

• Anonym (Kiim)

Hej, hänger gärna på här!

Är 28 år gammal och bor tsm med min fästman som också är 28 år.

Båda är otroligt barnkära o vi längtar ihjäl oss till den dagen vi plussar.

I början under första månaden när vi dejtade så blev jag gravid o det slutade tyvärr med abort då förhållande inte var stabilt :(

Har nu försökt att bli gravida i 7 månader då vi båda känner oss redo, är stabila o vet vad vi vill. MEN det är hopplöst o jag är så otroligt ledsen o frustrerad över det. Jag vill ha barn NU o inget annat spelar roll känns det som..

Jag hoppas på denna sommar för oss alla !

• Anonym (Innan)

Sgi baseras på det du gjorde innan studierna..tex om.du arbetat heltid så baseras sgi på tiden. Innan..så var det.iaf för min kpmpis

• Jooosen

Jag slutade med p piller i juli förra året. Min mens kom igång regelbundet direkt. Dock har jag efter p piller stopet bara fått mens i 2-3 dagar?! Någon mer som fått mycket mindre samt kortare mens efter att ni slutat med p medel? Känns lite ovanligt :/ är rädd att det ska påverka chansen att bli gravid...

• Anonym (Nummer 2)

Här är en till som hoppas på ett plus! Vi ska dock försöka hålla oss tills juli/augusti. Jag äter Sertralin och måste sänka min dos och greja innan det är fritt fram. Men, sen hoppas vi på ett syskon! Skrattande

• Anonym (Längtar efter ett 4:e barn)

Vi väntar till juli/augusti med att försöka bli gravida. Jag brukar bli gravid på 1 eller 2 försöket. P-staven åkte ut i maj förra året. Jag fick ett MA i oktober i vecka 12. Sedan har vi väntat då mina blodvärden var dåliga. Sedan behöver jag tänka över min medicinering. Jag tar 300mg voxra om dagen. Jag tänkte äta den maj ut sedan trappa ner till 150mg i juni och sedan gå över på fluexetin i juli. Sedan hade det varit bra att bli av med ca 10 kg innan grav.

• Anonym (Nummer 2)
    Anonym (Längtar efter ett 4:e barn) skrev 2017-04-18 09:11:48 följande:

Vi väntar till juli/augusti med att försöka bli gravida. Jag brukar bli gravid på 1 eller 2 försöket. P-staven åkte ut i maj förra året. Jag fick ett MA i oktober i vecka 12. Sedan har vi väntat då mina blodvärden var dåliga. Sedan behöver jag tänka över min medicinering. Jag tar 300mg voxra om dagen. Jag tänkte äta den maj ut sedan trappa ner till 150mg i juni och sedan gå över på fluexetin i juli. Sedan hade det varit bra att bli av med ca 10 kg innan grav.

Åh, en till som äter antidepp-medicin. Själv äter jag Sertralin och har minskat från 100 till 75 mg nu under två veckor. Hoppas dock på att min läkare håller med om att jag behöver medicinera under en andra graviditet. Mådde fruktansvärt dåligt under första och det är jag livrädd för den här gången med.

Men Voxra, är det starkare än Fluoxetin?
Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?