• löparenbe

Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?

Hej! 

Jag är 25 år och lever tillsammans med min man. Jag har alltid sagt att det blir barn om 10 år osv.. Men nu har barnlängtan kommit med en smäll. JAG VILL NU. Men jag slutar mina studier till sommaren och mycket träningslopp planerade. Men efter det i sommar vill vi gärna börja försöka få en lite knodd :) 
    Huvudsaken med att vänta är att man får typ noll kronor i mammapeng om man studerat innan om jag inte har fel. Man vill ju helst kunna vara hemma så länge som möjligt :) 

Finns det fler som planerat så långt fram? :)

• Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?
  • Virrepannan
    Linda2barnsmamma skrev 2016-12-31 17:53:55 följande:

Haha ja 4 % av kvinnorna som hamnar i klimateriet tidigt är under 30 år. .. ja LOVAR att ja är en av dom procenten ;)

Hahaha!!
  • Erica1985

Jag blev gravid i maj förra gången, i Augusti kunde jag ser lite svullen ut mer bara tjock än Grattis hoppas på samma sak denna gången

• Anonym (Who)

Vi börjar försöka till våren ???? Anledningen till att vi väntar några månader är för låta det sjunka in lite nu efter vi "bestämt" oss. Jag kan inte tänka på annat just!

• Mysis
    Anonym (Who) skrev 2017-01-08 08:59:37 följande:

Vi börjar försöka till våren ???? Anledningen till att vi väntar några månader är för låta det sjunka in lite nu efter vi "bestämt" oss. Jag kan inte tänka på annat just!

Härligt! Vad använder ni för preventivmedel så länge? Jag har precis lyckats övertala min sambo att jag lämnar p-piller o vi kör Natural Cycles o kondomer inför satsa på att bli gravida till sommaren! Dock har jag blivit förkyld så tempandet har inte gått så bra, men förhoppningvis kommer mensen någon gång så jag kan försöka hitta ÄL nästa gång (om det kommer igång så snart, är beredd att det kan ta tid efter p-piller).
  • KiaTia

Någon mer som har lite ångest över att få bäbis tidigt på året för att det kanske är fullt på förlossningen?

• Anonym (Who)
    Mysis skrev 2017-01-08 10:15:29 följande:

Härligt! Vad använder ni för preventivmedel så länge? Jag har precis lyckats övertala min sambo att jag lämnar p-piller o vi kör Natural Cycles o kondomer inför satsa på att bli gravida till sommaren! Dock har jag blivit förkyld så tempandet har inte gått så bra, men förhoppningvis kommer mensen någon gång så jag kan försöka hitta ÄL nästa gång (om det kommer igång så snart, är beredd att det kan ta tid efter p-piller).

Inga alls faktiskt. Några månader efter vi träffats så slutade jag med p-piller. Mådde tokigt utav den. Så vi har inte skyddat oss på ca 1,5 år däremot så har vi undvikit sex ibland när jag har ägglossning och varit lite försiktiga.

Det låte rätt bra faktiskt! Då hinner ju kroppen ställa sig till rätta och även om "olyckan" skulle vara framme så gör det ju inte så mycket kanske :)
  • Anonym (S)

KiaTia, det hade jag inte ens tänkt på.. föds det fler barn tidigt på året?

Det som jag har tänkt på är om jag föder tidigare och det blir i december när jag själv fyller år, hade ju inte varit roligt för barnet att dela födelsedag med mamma :P

• KiaTia

Nä men det är ju jättemånga som börjar april/maj och då borde det ju automatiskt bli mer på förlossningen i början på året.

• Mysis
    Anonym (Who) skrev 2017-01-08 11:31:46 följande:
    Inga alls faktiskt. Några månader efter vi träffats så slutade jag med p-piller. Mådde tokigt utav den. Så vi har inte skyddat oss på ca 1,5 år däremot så har vi undvikit sex ibland när jag har ägglossning och varit lite försiktiga.

Det låte rätt bra faktiskt! Då hinner ju kroppen ställa sig till rätta och även om "olyckan" skulle vara framme så gör det ju inte så mycket kanske :)
    Va skönt att du inte har p-piller avvänjning att oroa dig för!
    Precis, känns bra att sluta me pillrena lite i förväg o som du säger e det inte hela världen om det skulle bli graviditet tidigare än planerat. Huvudgrejjen e ju mest ytlig eftersom vi gifter oss i sommar o jag vill få plats i min klänning ;) så vi kör nog me kondom även på 'ofertila' dagar i några månader så finns det iaf ingen risk att vara höggravid på bröllopet :)
  • ddoolliiee

Hej tycker denna tråden verkar kul så hoppar in här. Är 24 år gammal, sambon är 27 år. Vi bor i lägenhet. Killen har en son på 5 år som bor hos oss varannan vecka. Jag har haft barnlängtan i många år men så stark som den är nu har den aldrig varit. Jag o sambon har kommit fram till att vi ska starta bebisverkstaden inom några månader så blir under sommaren eller kanske till och med under våren. Ser fram emot detta jätte mycket o är så glad över att vi har kommit fram till detta. Jag äter ppiller och har gjort de i ca 8 år med något kort uppehåll under den tiden. Jag har tidigare haft problem med cystor på min ena äggstock för ett år sedan opererade jag bort en cysta och då upptäcktes även att jag har endometrios. De flesta som lider utav de har smärtor. Men jag har aldrig haft smärtor av de.. så har därför aldrig märkt av att jag har det. Jag är rädd att detta ska påverka våra chanser att jag ska bli gravid. Eftersom de är svårare att bli gravid om man har endometrios. Mina ppiller hjälper även till att motverka att man får nya cystor. Den senaste cystan gick jag efter att jag hade ett kort uppehåll med min ppiller för ca 2 är sedan. Så därför hoppas vi att jag blir gravid direkt efter ppiller stoppet så jag inte hinner få någon ny cysta.

Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?