• löparenbe

Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?

Hej! 

Jag är 25 år och lever tillsammans med min man. Jag har alltid sagt att det blir barn om 10 år osv.. Men nu har barnlängtan kommit med en smäll. JAG VILL NU. Men jag slutar mina studier till sommaren och mycket träningslopp planerade. Men efter det i sommar vill vi gärna börja försöka få en lite knodd :) 
    Huvudsaken med att vänta är att man får typ noll kronor i mammapeng om man studerat innan om jag inte har fel. Man vill ju helst kunna vara hemma så länge som möjligt :) 

Finns det fler som planerat så långt fram? :)

• Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?
  • Anonym (Längtar)

Nämnde igår att jag ville ta ut min spiral i april. Svaret som kom va egentligen inte något svar. Vad sa du? Va hsns reaktion. Sen tittade han bara på mig med stora ögon, lite frågande liksom och sen fick jag en puss. Vågade inte fråga vidare utan lät kvällen gå. Hur ska jag få honom att förstå att jag vill det på riktigt liksom. Utan att tjata hål i huvudet på honom?

• Celegans
    Anonym (Längtar) skrev 2017-03-07 11:42:33 följande:

Nämnde igår att jag ville ta ut min spiral i april. Svaret som kom va egentligen inte något svar. Vad sa du? Va hsns reaktion. Sen tittade han bara på mig med stora ögon, lite frågande liksom och sen fick jag en puss. Vågade inte fråga vidare utan lät kvällen gå. Hur ska jag få honom att förstå att jag vill det på riktigt liksom. Utan att tjata hål i huvudet på honom?

Du kanske borde sitta ned med honom och fråga hur han tänker och när han vill skaffa ett till barn? :) Viktigt att ni båda är medvetna om varandras förväntningar och planer. Han kanske har en anledning till att vänta, eller så förstår han inte att du verkligen menar allvar med din bebislängtan. Ovisshet är det värsta. Tror inte heller att tjat leder någon vart, utan om man bara konkret säger vad man vill och kommer överens om framtiden blir det enklare för alla inblandade.
  • Jooosen

Ömma bröst men ej bröstvårtorna! Bim-3. Har känslan av att jag inte är gravid och tror det stämmer! Har ett test liggandes här ifall jag får ett infall haha... ömma bröst beror säkert på att mensen ska kolla om några dagar :(

• KiaTia

Herregud min kollega fick barn igår och jag var o hälsade på o fick hålla henne idag, jag nästan dog av längtan!

• MalynCazzandra

Snart är april här så man kan ta ut den där jäkla spiralen!! :D
    Jag vill inget hellre än att försöka med bebis nr 3. Vår sista skatt. Har ju två små gossar hemma på 2,5 och 1,5 år. Så nu längtar vi efter en tös. Men ja självklart så blir vi glada om det blir en kille till. Men det kommer bli svårare med namn... men kommer inte tänka på det nåt mer. Eller låta det ta över allting. 

Nu är det bara att försöka bli gravida som ska ta fokus här. Men i april åker spiralen ut och jag då påbörjar vi alla helhjärtade försök! 
    Jag fyller 30 i november och gubben blir 39 i maj. 

• Anonym (L)

Jag var i Thailand i januari, vågar jag börja bäbisproduktion i april? Har redan väntat i flera år, har sååå svårt för att vänta nu. Enligt folkhälsomyndigheten finns risk för att zika finns i sperma i 6 månader efter hemkomst. Dock står det också att risken för att smittas i just Thailand är mycket mycket liten. Vi fick kanske runt 10 myggbett var och inga symtom på zika men bara en femtedel får symtom. Dessutom står det att om man genomgått infektionen tidigare blir man immun och jag var i Thailand i en månad för fem år sedan och det var under regnperioden när risken för zika är som störst och blev jättemyggbiten, kanske är immun nu då? Jag vill inte vänta längre!!!!!

• Celegans
    Anonym (L) skrev 2017-03-16 17:17:51 följande:

Jag var i Thailand i januari, vågar jag börja bäbisproduktion i april? Har redan väntat i flera år, har sååå svårt för att vänta nu. Enligt folkhälsomyndigheten finns risk för att zika finns i sperma i 6 månader efter hemkomst. Dock står det också att risken för att smittas i just Thailand är mycket mycket liten. Vi fick kanske runt 10 myggbett var och inga symtom på zika men bara en femtedel får symtom. Dessutom står det att om man genomgått infektionen tidigare blir man immun och jag var i Thailand i en månad för fem år sedan och det var under regnperioden när risken för zika är som störst och blev jättemyggbiten, kanske är immun nu då? Jag vill inte vänta längre!!!!!

Personligen tycker jag det är en onödig risk att ta om man varit i ett Zika-område, eftersom konsekvenserna kan bli så pass allvarliga för fostret. Jag väntar också på att 6 karensmånader ska passera efter min resa innan vi kan börja bebisproduktion. Otroligt seg väntan, men tror det är värt det ändå.
  • Nr3sladdis

Hej tjejer. 
    Jag har i flera månader velat skaffa en 3:a men mannen ville vänta för att inte få sent på året. Skäms
    Häromdagen när vi satt och pratade kom vi in på bebis igen, och då vräker han ur sig att vi lär ju skaffa 2, Förvånad han menar att då har dem mer nytta av varandra. 
    Alltså jag blev helt ställd, någon som har erfarenhet av sladdis och är det bättre att skaffa 2?. Glad 
    Mår barnet dåligt som ensam barn?
    Våra barn kommer att vara 13 och 15 när bebis kommer. 
    Mannen är själv ensam barn så han kanske talar av egen erfarenhet utan att säga det rakt ut. 

• Anonym (L)
    Celegans skrev 2017-03-21 09:36:19 följande:

Personligen tycker jag det är en onödig risk att ta om man varit i ett Zika-område, eftersom konsekvenserna kan bli så pass allvarliga för fostret. Jag väntar också på att 6 karensmånader ska passera efter min resa innan vi kan börja bebisproduktion. Otroligt seg väntan, men tror det är värt det ändå.

Var har du varit? Vad riskerar du att ha dragit på dig?
  • Celegans
    Anonym (L) skrev 2017-03-21 16:27:11 följande:
    Var har du varit? Vad riskerar du att ha dragit på dig?
    Jag riskerar också att ha fått zika-virus. Var i karibien där zika-viruset härjar. 
Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?