• löparenbe

Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?

Hej! 

Jag är 25 år och lever tillsammans med min man. Jag har alltid sagt att det blir barn om 10 år osv.. Men nu har barnlängtan kommit med en smäll. JAG VILL NU. Men jag slutar mina studier till sommaren och mycket träningslopp planerade. Men efter det i sommar vill vi gärna börja försöka få en lite knodd :) 
    Huvudsaken med att vänta är att man får typ noll kronor i mammapeng om man studerat innan om jag inte har fel. Man vill ju helst kunna vara hemma så länge som möjligt :) 

Finns det fler som planerat så långt fram? :)

• Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?
  • Jooosen
    June17 skrev 2017-06-22 22:16:02 följande:

Hej hoppar in här jag med! Syskonförsök. Ett barn sedan tidigare med min älskade sambo. Försökt i ett par år men av olika anledningar har det ej gått, fören nu. Med en knuff på vägen av en fantastisk klunk som vi har att tacka!

En bula på magen i jul kommer jag ha om jag får behålla detta lilla liv. Slänger in en bild på mitt testa tidigt CB som visar ett lodrätt blått streck vid graviditet (och inte ett plus) så ni inte misstolkar och tror det ska vara ett +! Det är plus när strecket finns där i rutan. Och är det inget streck på CB's testa tidigt Är det ett blankt. Så gravid är jag! Kul att följas åt!

Men Gud vilken överraskning såhär på midsommar!! Grattis! Skälv väntar jag på Bim nästa lördag. Har bara vanligt mensömt bröst (det ena alltså) precis som mellan äl och mens :( 3e försöket bara dock ..
  • Hmjn89
    June17 skrev 2017-06-22 22:18:59 följande:

Men alltså vafan då....KLINIK! (Orka inte...slänger snart telefon i väggen om den fortsätter såhär!?)

Wow, stort grattis! Här är det också syskonverkstad, BIM den 1/7 och överanalyserar allt min kropp hittar på för tillfället. Peppar peppar!

Hur gammal är er etta?
  • MalynCazzandra
    Hmjn89 skrev 2017-06-22 21:46:46 följande:

Usch, känner samma... Ska försöka stå ut till söndag innan jag gravtestar... Har dock inte alls någon känsla av att det skulle ha tagit sig denna gång

Nej jag kände inte av äl alls denna gång så tror inte det tog sig. Men har fått galet mycket finnar på senaste och det kan ju vara ett tecken men känns för tidigt för att testa. Hoppas mensen håller sig borta! Ska nog vänta med att testa till jag går på semester bästa helg
  • MalynCazzandra

Nu har jag smärtor i magen. Hoppas det inte är mensen som är på väg.... men bara att vänta och se antar jag.

• Hmjn89
    MalynCazzandra skrev 2017-06-24 14:30:53 följande:

Nu har jag smärtor i magen. Hoppas det inte är mensen som är på väg.... men bara att vänta och se antar jag.

Jag har också haft det sedan typ 2 dagar efter ÄL... När har du BIM?
  • mammatillengrabb
    June17 skrev 2017-06-22 22:16:02 följande:

Hej hoppar in här jag med! Syskonförsök. Ett barn sedan tidigare med min älskade sambo. Försökt i ett par år men av olika anledningar har det ej gått, fören nu. Med en knuff på vägen av en fantastisk klunk som vi har att tacka!

En bula på magen i jul kommer jag ha om jag får behålla detta lilla liv. Slänger in en bild på mitt testa tidigt CB som visar ett lodrätt blått streck vid graviditet (och inte ett plus) så ni inte misstolkar och tror det ska vara ett +! Det är plus när strecket finns där i rutan. Och är det inget streck på CB's testa tidigt Är det ett blankt. Så gravid är jag! Kul att följas åt!

Kul, grattis! Här är det halvsyskon verkstad, sambon har två sedan innan 3 & 5 år gamla, jag har en sedan tidigare och han blir 6 år efter sommaren. Slutade med mina minipiller nyligen men hade slarvat i slutet (glömt tabletter) så vi får se om det kan bli träff direkt eller inte.
  • QueenOfBlades

Vi vill gärna bli gravida med ett litet syskon i sommar. Roligt att hänga på er vi ska påbörja vårt första försök nu, med äl den 3 och jag både längtar och frågar mig själv om vi är galna. Har en son som blir 1 i augusti

• EmelieLindberg

Hej!

hänger på denna tråd jag med ,

inne på försök nummer 3 nu i Juli då mensen kom idag efter att ha varit försenad 1 vecka... har väl antagligen gått och spänt mig så mycket och hoppats så den blev sen... tänk att man blir lika ledsen varje gång man får mens eller negativt på stickan .. ?

• ereywin

Hoppar in här jag med. Jag är 25, maken är 26. Vi har varit tillsammans sen i gymnasiet och nu när vi äntligen har pluggat färdigt, har fasta jobb, köpt bostad osv. så är det dags att börja försöka.

Slutade med p-piller i början på maj, sen dess har mensen gjort lite som den själv vill... Första menscykeln var 21 dagar, andra bara 18... Efter andra ringde jag till barnmorskan och frågade om det ska vara såhär? Hon tyckte att jag skulle ge det ett par cykler till och sen ringa kvinnokliniken om det inte blev bättre. Senaste cykeln var 26 dagar! :D Nu klurar vi (jag) på om vi ska försöka redan i juli eller vänta tills i augusti enligt plan. Vi ska iväg på en resa jag sett fram emot länge i början på augusti och jag är rädd för att resan ska bli förstörd av illamående och sådär OM jag nu skulle bli gravid på första försöket... Hur hade ni gjort? 

Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?