• löparenbe

Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?

Hej! 

Jag är 25 år och lever tillsammans med min man. Jag har alltid sagt att det blir barn om 10 år osv.. Men nu har barnlängtan kommit med en smäll. JAG VILL NU. Men jag slutar mina studier till sommaren och mycket träningslopp planerade. Men efter det i sommar vill vi gärna börja försöka få en lite knodd :) 
    Huvudsaken med att vänta är att man får typ noll kronor i mammapeng om man studerat innan om jag inte har fel. Man vill ju helst kunna vara hemma så länge som möjligt :) 

Finns det fler som planerat så långt fram? :)

• Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?
  • Celegans
    Caacc skrev 2017-05-16 14:14:52 följande:

Vi planerar också en liten i år. Första försöket denna månaden, hade molverk förra lördagen och tog flera ägglossningstest den helgen. Detta var det starkaste pos testet jag fick.

Eftersom teststrecket inte var tydligare än kontrollstrecket så trodde jag att jag inte hade någon "riktig" ägglossning. Idag tog jag ett test å jag kan nog ana ett pyttelitet pos. Otroligt om det har gått på första försöket!!

Var det andra ett grav-test alltså? :) Bilden syntes inte på min dator.

Är det första barnet? Lycka till!
  • MalynCazzandra

Då var mensen äntligen över för denna månad och jag hoppas verkligen att det tar sig denna månad. Jag har för närvarande streptokocker och äter penicillin men det går över och då så kommer ägglossningen och då gäller det att ligga i ;) hahaa roligt va?!
    Vi försökte bara en gång runt äl förra månaden så blir att köra lite mer nu. Större chans att det tar sig. 

• Celegans

Nu börjar det närma sig för oss att börja försöka och det är känns verkligen riktigt kul och spännande. Jag känner mig bara så otålig att bli gravid för jag har längtat så oerhört länge. Vi kommer börja ha oskyddat sex om en månad och jag har ätit tillskott i några månader nu för att verkligen boosta och förbereda kroppen. Min menscykel har varit regelbunden i flera års tid så jag har ungefärlig koll på min ägglossning, men ska ta ägglossningstest också framöver för att optimera våra chanser. Planerar att ha sex ofta, och minst en gång om dagen en vecka runt ägglossningen är tanken. Sedan hoppas jag på det bästa... Hoppas verkligen ha en bula på magen i jul!

• Kroneet

Vi planerar också en liten i år. Första försöket denna månaden, hade molverk förra lördagen och tog flera ägglossningstest den helgen. Detta var det starkaste pos testet jag fick.

Eftersom teststrecket inte var tydligare än kontrollstrecket så trodde jag att jag inte hade någon "riktig" ägglossning. Idag tog jag ett test å jag kan nog ana ett pyttelitet pos. Otroligt om det har gått på första försöket!!

Har du också de tidiga gravtesterna från gravkollen.se

Också väldigt svagt nu i två dagar...mer difus idag dock:( heja oss!

Gårdagens:

Gårdagens och dagens (bilden tagen i morse)

Har också gravkollens tidiga gravtest

Gårdagens och dagens

• Hmjn89

Hej! Jag hoppar gärna in här! Vi planerar syskon till vår 2-åring och hoppas att det ska ta sig här under sommaren.

Jag har noll koll på ÄL-tester osv, men har börjat forska lite i djungeln :) Vi slutade med piller under våren och jag har fram tills nu bara reggat och kollat ÄL i app. Förra månaden tog jag min ÄL-testoskuld runt tiden för ÄL enligt appen men fick inget utslag alls innan nästa mens. Därför blir detta första ordentliga försöket för oss, men ÄL runt 15 juni. Vilka ÄL-tester är bäst? Tar ni samma tid varje dag?

Spännande och läskigt!

• MalynCazzandra

Äntligen börjar det synas nåt på äl testerna! Hade mens 13 maj liksom!! O.o

Har varit blank ända tills idag. Igår var det ytterst blankt men idag lite starkare så känns positivt :D

• Hmjn89
    MalynCazzandra skrev 2017-06-11 12:37:08 följande:

Äntligen börjar det synas nåt på äl testerna! Hade mens 13 maj liksom!! O.o

Har varit blank ända tills idag. Igår var det ytterst blankt men idag lite starkare så känns positivt :D

Åååh håller tummarna! Vilket försök?
  • allterlove

Lite extra ögon! Osäker på när BIM är, är från BIM -1-2 till kanske BIM-5... Det är ett CB early så skall alltså vara ett lodrätt streck. Det syns även utan att redigera men kanske inte på FL... Är dock rätt säker på att det är spök? va tror ni? Oredigerade i mitten!

• MalynCazzandra
    Hmjn89 skrev 2017-06-11 16:37:39 följande:

Åååh håller tummarna! Vilket försök?

Det blir vårt andra försök till en tredje knodd :) nu på eftermiddagen så var det lite starkare så kansle får äl imorgon eller tisdag. Spänmande!! Hur går det för dig?
Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?