• löparenbe

Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?

Hej! 

Jag är 25 år och lever tillsammans med min man. Jag har alltid sagt att det blir barn om 10 år osv.. Men nu har barnlängtan kommit med en smäll. JAG VILL NU. Men jag slutar mina studier till sommaren och mycket träningslopp planerade. Men efter det i sommar vill vi gärna börja försöka få en lite knodd :) 
    Huvudsaken med att vänta är att man får typ noll kronor i mammapeng om man studerat innan om jag inte har fel. Man vill ju helst kunna vara hemma så länge som möjligt :) 

Finns det fler som planerat så långt fram? :)

• Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?
  • MalynCazzandra

Hej!

Jag blir inte klok på dessa äl-tester jag kör med. Stickor då alltså. Enligt min app så ska jag ha äl på onsdag. Den 22:e så var andra strecket lite starkare än vanligt. Men igår och idag så är strecken lite svagare? Jag har inte haft några känningar men kan jag ha missat äl iaf?! Jag hoppas verkligen inte det men blir lite orolig. Eller kan det bli så? Jag har inte fått att strecket blivit lika starkt som kontrollstrecket än heller?

Jag borde antagligen slappna av och låta det ta sin tid men blev så fundersam när strecken blev lite svagare... Någon som kan lugna mig? :D haha

• Anonym (Längtar efter ett 4:e barn)
    Anonym (Nummer 2) skrev 2017-04-21 14:24:24 följande:

Åh, en till som äter antidepp-medicin. Själv äter jag Sertralin och har minskat från 100 till 75 mg nu under två veckor. Hoppas dock på att min läkare håller med om att jag behöver medicinera under en andra graviditet. Mådde fruktansvärt dåligt under första och det är jag livrädd för den här gången med.

Men Voxra, är det starkare än Fluoxetin?

Voxra rek. Inte om man planerar graviditet och under graviditet pga risken för att barnet drabbas av allvarliga hjärtfel. Jag kommer äta voxra tills de 300 mg tab är slut om 20 dagar sedan byta till 150 g. Jag har tänkt om jag ska sluta helt med anti dep. I juli. Så får jag börja äta fluexetin under hösten om jag behöver det. Fluexetin är inte lika starka och är mer studerat hur de funkar vid en graviditet.
  • MalynCazzandra

Igårkväll började jag känna lite molvärk i magen och beräknad äl är idag! Har inte fått nåt positivt än test än men misstänker att de kanske skedde inatt för enligt min app så skulle jag ha äl idag! Vi hade sex i måndags så nu är det bara att vänta och hoppas att det tar sig. Någon mer som hade sex två dagar innan äl och blev gravid?? :)

• Cocosboll

Slutade med mercilon 14/4. Hade ppillermensen som vanligt och nu går jag och väntar på äl!

Vi är så redo och laddade för barn efter husrenovering mm så hoppas det tar sig smidigt!

• MalynCazzandra

Åh hur ska jag orka vänta till BIM 10 maj ?? Jag tror det tog sig denna gång men svårt att veta ju. Hade sex två dagar innan äl och det ska ju vara bra om man vill ha en tös. Så nu gäller det bara att hålla sig sysselsatt och se om de kommer någon mens i maj :/ hoppas inte!

• MalynCazzandra

Oj det här såg ju positivt ut! Alltså inte själva testet men att det förmodligen snart är dags för äl! :D imorgon kanske eller vad tror ni?

Trodde de var kört eftersom jag varit borta i helgen men då blir det nog att mysa till de ikväll då ;)

• Celegans

Lycka till @MalynC­azzand­ra! :) För mig är det knappt 2 månader kvar till vi ska börja försöka, så jag försöker vara tålmodig och fokusera på annat fram till dess..

• MalynCazzandra
    Celegans skrev 2017-05-02 08:54:46 följande:

Lycka till @MalynC­azzand­ra! :) För mig är det knappt 2 månader kvar till vi ska börja försöka, så jag försöker vara tålmodig och fokusera på annat fram till dess..

Härligt att ha nåt att se fram emot! :) vi ville att bebisen skulle komma i början av nästa år som om vi lyckades bli gravida igår kväll så blir det ju en januari bebis ;)

Ser fram emot att bli gravid! Det är så underbart. Kanske för att jag haft två rätt bra graviditeter.

En traumatisk förlossning och en underbar med planerat snitt så vi får se vad de blir denna tredje och sista gång. Planerat snitt ska jag ha men förutom de.
  • Celegans
    MalynCazzandra skrev 2017-05-02 10:34:58 följande:
    Härligt att ha nåt att se fram emot! :) vi ville att bebisen skulle komma i början av nästa år som om vi lyckades bli gravida igår kväll så blir det ju en januari bebis ;)

Ser fram emot att bli gravid! Det är så underbart. Kanske för att jag haft två rätt bra graviditeter.

En traumatisk förlossning och en underbar med planerat snitt så vi får se vad de blir denna tredje och sista gång. Planerat snitt ska jag ha men förutom de.
    Det här blir vår första och jag hoppas bli gravid innan året är slut iaf. Vi får se hur enkelt det går. :)

Hoppas din tredje graviditet och förlossning går bra!
Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?