• löparenbe

Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?

Hej! 

Jag är 25 år och lever tillsammans med min man. Jag har alltid sagt att det blir barn om 10 år osv.. Men nu har barnlängtan kommit med en smäll. JAG VILL NU. Men jag slutar mina studier till sommaren och mycket träningslopp planerade. Men efter det i sommar vill vi gärna börja försöka få en lite knodd :) 
    Huvudsaken med att vänta är att man får typ noll kronor i mammapeng om man studerat innan om jag inte har fel. Man vill ju helst kunna vara hemma så länge som möjligt :) 

Finns det fler som planerat så långt fram? :)

• Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?
  • Jooosen
    ereywin skrev 2017-07-11 20:04:52 följande:

ja, första försöket med första. Vi hade ett oskyddat samlag förra cykeln, men då på en dag vi var nästan hundra på att det inte kunde bli något (jag frågade honom efteråt och då hade han tydligen hunnit fundera på det - därför antar jag att han har funderat den här gången också xD). Försöker ni med er första också? Visst säger de att man ska ha sex varannan dag? Eller ska man försöka oftare?  

Å vad kul! Första för oss med! Varannan tror jag på! För oss tiillhör det ovanligheterna att köra jätte jätteofta så vi försöker varannan! Gångerna innan har jag haft stenkoll på när äl är. Men denna gång har vi kommit överens om att ja ska säga även till min sambo när vi borde försöka lite extra så man verlkligen inte missar! Man vill bara inte få de här "måste känslan" till sex men vafasen! Hur gamla är ni??
  • ereywin
    Jooosen skrev 2017-07-11 20:24:04 följande:
    Å vad kul! Första för oss med! Varannan tror jag på! För oss tiillhör det ovanligheterna att köra jätte jätteofta så vi försöker varannan! Gångerna innan har jag haft stenkoll på när äl är. Men denna gång har vi kommit överens om att ja ska säga även till min sambo när vi borde försöka lite extra så man verlkligen inte missar! Man vill bara inte få de här "måste känslan" till sex men vafasen! Hur gamla är ni??
    Haha nej, varannan dag är inte direkt standard för oss heller en vanlig arbetsvecka :o Jag pendlar en och en halv timme enkel väg varje dag så det blir tidiga mornar och kvällar, vilket gör att vi hamnar lite i osynk på veckorna xD Han har fyllt 26 och jag fyller 26 i höst :) Ni då? 
  • Jooosen
    ereywin skrev 2017-07-11 21:16:49 följande:

Haha nej, varannan dag är inte direkt standard för oss heller en vanlig arbetsvecka :o Jag pendlar en och en halv timme enkel väg varje dag så det blir tidiga mornar och kvällar, vilket gör att vi hamnar lite i osynk på veckorna xD Han har fyllt 26 och jag fyller 26 i höst :) Ni då? 

Ah precis, jag fattar! Jag är född 88 han 90! Men du har alltså ägglossning om två dagar? Kör du stickor eller temp? Eller Kanake bara på hur kroppen känns?
  • MalynCazzandra

Tror jag ska ha äl denna vecka, typ imorgon kanske. Så nu har jag och gubben myst varannan kväll och ska fortsätta att göra det veckan ut eller tills man tror bim står vid dörren iaf.

Blir nog bra! Håller tummarna, längtar och hoppas! :)

• ereywin
    Jooosen skrev 2017-07-11 21:24:49 följande:
    Ah precis, jag fattar! Jag är född 88 han 90! Men du har alltså ägglossning om två dagar? Kör du stickor eller temp? Eller Kanake bara på hur kroppen känns?
    Haha, det är ju vårt första försök - så jag gissar bara, men har alltid varit regelbunden och brukar få lite typ molvärk precis på cykeldag 14, har alltid antagit att det är ägglossningen (kan ju vara psykiskt också). :) 

@MalynCazzandra: Jag längtar också! Har kommit på mig själv senaste veckan med att tänka på att inte få mens, hur jag ska vänta med att testa osv. Jag som har lovat mig själv att inte hålla på så :D 
  • MalynCazzandra

@ereywin: Hehe ja men det är svårt! :) jag har inga test hemma så jag skulle kunna testa tidigt heller, och det är väl rätt bra då så jag inte slösar test. Bara att köra på varannan dag tills man tror att man kanske kan få ett positivt resultat. Om ca två veckor kanske... låter som en evighet! :P

• sabiiiina

Hej tjejer ! Jag hoppar in i denna tråden. Är 25 år gammal. Jag o killen har precis börjat försöka. Jag slutade med mina ppiller den 26 juni den 30 juni fick jag piller mensen som höll i sig i 4 dagar. Sen den 10 juli alltså 6 dagar efter att mensen hade slutat så fick jag en pytte liten blödning. Jag undrar om detta kan vara en nidblödning. Har hört att man kan få ägglossning snabbt efter man slutat med ppiller och att kroppen är väldigt fertil precis i början efter man slutat. Är de någon som har erfarenhet av detta? Jag åt kombinerade ppiller.

• Anonym (Lisen)
    sabiiiina skrev 2017-07-13 22:40:18 följande:

Hej tjejer ! Jag hoppar in i denna tråden. Är 25 år gammal. Jag o killen har precis börjat försöka. Jag slutade med mina ppiller den 26 juni den 30 juni fick jag piller mensen som höll i sig i 4 dagar. Sen den 10 juli alltså 6 dagar efter att mensen hade slutat så fick jag en pytte liten blödning. Jag undrar om detta kan vara en nidblödning. Har hört att man kan få ägglossning snabbt efter man slutat med ppiller och att kroppen är väldigt fertil precis i början efter man slutat. Är de någon som har erfarenhet av detta? Jag åt kombinerade ppiller.

Tror dessvärre inte att det var en nidblödning du fick så kort efter ppiller mensen. Kan ta en stund för kroppen att anpassa sig när man slutar med ppiller och blödningar kan uppstå till höger och vänster.
  • ereywin
    sabiiiina skrev 2017-07-13 22:40:18 följande:

Mina första cykler var heeeeelt off efter att jag slutade med p-piller. Den första var 21 dagar, den andra 18 och den tredje 26, är inne på fjärde nu och först nu känns kroppen som vanligt igen. De första var katastrofala på alla sätt och vis, fick massa finnar, hade hemska humörssvängningar och kände mig allmänt off. Pratade med barnmorskan som skrivit ut p-pillren och hon sa att det kan blir lite hur som helst när man slutar med p-pillren. Men man kan ju hoppas att det var en nidblödning, men det känns otroligt tyvärr :( 
  • MalynCazzandra

Igår började det "trådiga" så antar att jag har äl nu. Här lite lätt som mensvärk också så känns rätt. Vi myste igår och kör varannan dag men känns som att man kanske skulle försöka ikväll med... Här försökt sen april så vore kul med ett plus snart! :) Hur går det för alla andra?

Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?