Inlägg från: LeyasMamma |Visa alla inlägg
  • LeyasMamma

BF Juli 2017 ny

Vilka härliga magar!

Va inne på mvc idag, är i v 30+5. Allt såg bra ut utom att järnet låg för lågt, hade 103 i värde så får bli järndroppar framöver. Sen hade inte vår lilla tjej vänt sig än, så hon ligger i säte. Hoppas det ändrar sig, om inte så gör dom ett vändningsförsök v37 och om inte det hjälper så får jag välja om jag vill bli snittad eller föda i säte. När vände sig era små?

• LeyasMamma
    acinnaleh skrev 2017-05-05 21:14:05 följande:

Min bm tyckte inte alls det var något konstigt att min ligger på snedden i 31+1, den har tydligen fortfarande mkt plats. Har haft märkliga rörelser flera gånger efter besöket igår dessutom. Här kollar de vid ca 35v om den lagt sig nedåt, iaf minst två bm på samma vc.

Va bra! Då kan jag känna mig lugn, min sa att dom egentligen inte känner efter det förens v32. Så hon ville inte lägga för Mycket vikt vid de nu :) men de är klart att man funderar lite på hur man skulle resonera :)
    Treansresa skrev 2017-05-05 21:22:59 följande:

Frågade den jag träffade idag och hon sa att det är vanligt att dom vänder sig hit och dit fram till 35. Mest om man fött barn innan

• LeyasMamma
    Malimari skrev 2017-05-06 23:08:06 följande:

Min första låg neråt från vecka 32, min andra låg i säte fram till v 38 då han vände sig självmant precis innan vi skulle göra ett vändningsförsök :-P Hade fått nål i handen och doktorn var på väg in för ett ultraljud när hela magen vände sig haha. Så lite nervöst hur det blir nu med nummer tre :-P

Haha! Där ser man! Ibland tror jag dom känner att något är på g :) hoppas att trean vill lägga sig rätt här direkt nu då :)
  • LeyasMamma
    Sosozo skrev 2017-05-08 12:14:52 följande:

Hjäääälp! Idag köpte jag en kycklingsallad och när jag käkat en del av det så såg jag att vissa kycklingbitar var råa! Nu blir jag helt nervös här. Tänk om bebben blir sjuk!

Tror inte det är någon fara. Oftast så brukar de ju inte va den "fina" kycklingen dom serverar i sånna sallader utan är oftast kycklinglår osv och då kan de va lite rött utan att det är rått :)
  • LeyasMamma
    KaffeOchHybris skrev 2017-05-09 10:31:59 följande:

Oj, hjälp :/ För första gången på säkert 20 år har jag haft en "nattlig olycka", helt oväntat då jag inte haft några besvär med blåsan tidigare i graviditeten. Visserligen brukar jag gå upp en gång på natten för att kissa, men den här gången vaknade jag inte. Blev tvungen att googla för att försäkra mig att det inte var vattnet som gått, fick visserligen inga tydliga svar men eftersom jag inte märker av något särskilt idag så var det väl inte det. Pinsamt, hoppas det inte blir en regelbunden grej. Någon som varit med om nått liknande? Kan det vara för att barnet har vänt sig nu (är i vecka 33)?

Stackare! Än så länge har jag klarat mig men drömmer OFTA att jag är på toa och vaknar av att jag är superkissenödig! Så de har varit nära många gånger. Tror man redan är så trött av att man blir konstant störd på natten av det lilla livet i magen så ibland måste kroppen och hjärnan bara göra en total shutdown så man får den sömnen man behöver. Har hänt mig några gånger nu det senaste att jag sovit en hel natt utan toabesök och blir lika förvånad varje gång att jag inte varit på varken toa eller kissat ner mig :)
  • LeyasMamma

Hoppas på att sista tiden går fort här nu! Kommer ha fullt upp med övertid på jobbet fram tills jag gå på semester, så 17 juni blir sista dagen för mig på jobbet. Längtar massor tills man kan gå hemma och mysa då jag känner att det börjar bli varmt och tungt på jobbet nu. Vi har inte ett till HP även fast vi jobbar på industri.

Fler som har hickande bebisar i magen? Vår lilla hickar för fullt och tränar sina små lungor i magen, kanske att hon vill titta ut lite tidigare? Min första är född på bf+9. Hoppas inte att denna vill stanna lika länge! Om hon vänder sig rätt vill säga. Hon har snurrat några gånger nu men just nu tror jag hon snurrat tillbaka till säte då jag endast känner sparkarna neråt. Unge! :D hon låg ju ett för några dagar sen. Har även fått antibiotika tills förlossningen nu pga återkommande uvi.

• LeyasMamma
    Sosozo skrev 2017-05-18 18:21:09 följande:

Min har hicka flera gånger om dagen! Är det för att hon tränar lungorna? Det är ett väldans hoppande i magen. Men det är lite kul med för då kan jag känna hur hon ligger. Min bm sa att där det känns mest, där är ryggen

Ja så har jag förstått det, att när dom hickar så tränar dom lungorna och drar in fostervatten :) va härligt! Jag känner ju bara ett litet huvud som trycker uppåt ibland och små trumpinnar till ben ner mot min stackars blåsa :D
  • LeyasMamma
    Treansresa skrev 2017-05-20 23:11:34 följande:

Här är jag riktigt delad. Fick en liten blödning för 30 minuter sedan. Upptäckte blod när jag torkade mig men nu verkar det ha lagt sig. I första paniken gjorde jag det man inte ska och kände efter och var klarrött blod.

Frågan är om man behöver ringa förlossningen eller inte. Sambon tror att det är för vi hade sex för 2 dagar sedan. :(

Hatar att ringa också ifall det bara är nå fjantigt. Vill inte vara en orolig mamma som ringer i onödan.

Hellre ringa en gång för mycket än en gång för lite. Jag tycker du ska ringa, dom kommer INTE tycka du ringer du onödan. Känner du rörelser och så som vanligt? Hade jag varit du hade jag ringt :) hoppas det bara är en liten blödning ifrån en slemhinna eller något :)
  • LeyasMamma
    Treansresa skrev 2017-05-20 23:31:30 följande:

Jodå den lever rövare som vanligt:) blä får ta o ringa o höra vad dom säger

Ja de tycker jag du ska göra, det är säkert inget allvarligt men kommer lugna både dig och vilket i sin tur är lugnande för bebis med :) alltid ta det säkra före det osäkra :)
  • LeyasMamma
    Treansresa skrev 2017-05-21 00:00:34 följande:

Pratade nyss med dom och fick göra som jag ville med att komma in nu inatt. Eftersom det slutat blöda, bebisen rör sig och jag inte känner någon smärta så är det troligen ingen fara. Men ska vara där 9 imorgon på kontroll och ändras något inatt skulle jag åka in direkt.

Kändes faktiskt skönt att höra dom så lugn! Och nu slipper vi slita upp 5 sovande barn också.

Tack för svaren!:)

Va skönt att du fick ett lugnande svar och att dom ändå tar din oro på allvar. Känns tryggt att veta att dom kollar upp det imorn :) då kan ni alla sova gott inatt och kanske förhoppningsvis få en liten glimt av liten imorn :) klart, det är det vi är till för i gruppen, att stötta varandra när vi har frågor eller känner oss oroliga :)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny