Inlägg från: LeyasMamma |Visa alla inlägg
  • LeyasMamma

BF Juli 2017 ny

acinnaleh skrev 2017-06-22 15:45:23 följande:

Hej hej, en 49cm lång tjej på 31xx gram föddes 11.15 idag. Nu ligger vi och myser :)

Vad härligt! Grattis till er!!:)
  • LeyasMamma

Nu har vi gjort ett ordentligt midsommarfirande! God mat, glada barn, glada vuxna och dans runt midsommarstången. Massa Singstar och dans men nu är det skönt att va hemma i sin lugna vrå igen. Undra hur det kommer kännas i fogarna inatt och imorn efter allt dansande? Jag som fått beordrat att ta det lugnt, men de är svårt när det är sån härlig energi runt om en. Kanske att det kan bli en midsommarhelgsbebis efter allt :D

Trevlig midsommar till er alla!:)

• LeyasMamma
    FrökenMp skrev 2017-06-24 10:13:48 följande:

Måste bara fråga en grej, det känns så larvigt att ringa till förlossningen och fråga för nånting som inte gör sådär jätteont.

Men för några dagar sen började det ila ordentligt mellan benen och jag vet att det är normalt eftersom bebis har fixerat sig. Men igår och idag har jag även märkt att jag har ont i magen men över hela magen! Inte något specifikt ställe men känner att det värker lite här och där, kanske mest nedre delen av magen. Känns inte som mensvärk tror jag... har ju även börjat gånpå toaletten väldigt ofta för att göra nummer två, tror ni det hänger ihop? Har jag blivit dålig i magen?

Innan man går in i förlossningsfasen är det vanligt att bli väldigt dålig i magen. Många tror att dom blivit magsjuka när det närmar sig. Men bara kroppens naturliga sätt att "tömma sig" ordentligt innan. Att du får ont över hela magen kanske kan va förvärkar? när man får de blir ju hela magen spänd :)

Kul att du nämner de där med degglandet, jag är hopplös med de när jag sover just nu! :D dreglar värre än en blodhund :,D
  • LeyasMamma
    Delilah2001 skrev 2017-06-24 13:36:12 följande:

Haha vad knäppt, jag har också börjat dregla när jag sover, men hade inte ens tänkt att det hade med graviditeten att göra förrän jag läste om er andra!

En värre sak är att jag börjat vakna av rejäl kramp i vaden, gör verkligen svinont!!! Hade inte så förra graviditeterna. Och snarkar som en elefant gör jag tydligen också, enligt sambon.

Skönt att det bara är 12 dagar kvar nu!

Usch, kramp är inget kul! Hade det första graviditeten och fick ställa mig upp varje natt och "hoppa ut krampen". Men magnesium ska ju funka :) skönt att det inte är länge kvar!
  • LeyasMamma
    Delilah2001 skrev 2017-06-24 15:21:44 följande:

Har faktiskt magnesium här hemma, ska testa det!

Ja de tycker jag :)
  • LeyasMamma
    GrönaDruvan skrev 2017-06-24 14:08:36 följande:

Vad roligt att läsa om er som snarkar! Jag snarkade grymt mycket under graviditeten också, och vaknade av mig själv flera gånger, haha

Har ni kommit hem nu? Vad sa syskonen?:)
  • LeyasMamma
    GrönaDruvan skrev 2017-06-25 11:01:17 följande:

Kom hem i onsdags och syskonen är så glada. Blev väldigt imponerad av 7 åringen som helt plötsligt blev storebror nu...vi trodde han skulle ha svårare för omställningen, men han har varit fantastisk. Han har knappt velat gå hemifrån och vill vara nära Olle hela tiden.

8 åringen är knappt hemma på dagarna, bara ute och leker...

Va härligt! Kul att dom tog till sig lillebror så bra! Ibland behöver dom en ny utmaning för att mogna ordentligt :) njuter ni hemma nu då? Är Olle fortfarande en lugn och nöjd kille?:)
  • LeyasMamma
    Newbie84 skrev 2017-06-25 11:01:20 följande:

Stort grattis till er som fått era små :)

På natten kl 3 den 20/6 vaknade jag av att vattnet gick. Tur att vi hade plastad frotté skydd i sängen haha, så för er som inte har kan jag verkligen rekommendera! Nu förstår jag varför man ska förbereda och kanske packa en BB väska innan :) gick över tiden sist och var på mvc samma dag där hon konstaterade att huvudet fortfarande var rörligt och bebis låg ganska högt upp än. När vattnet gått åkte den ner för han hade fixerat sig när vi kom in en timme senare.

Sambon satt uppe och jobbade och vi fick lite snabbt väcka grannen då värkarna drog igång precis när jag lagt på luren med förlossningen, försöka hitta kläder till oss och bebis och sonen för att packa ner. Hade tänkt att städa, tvätta och förbereda efter midsommar så allt var ett smärre kaos här hemma.

Superbra personal och vi hade hör och häpna personal inne på rummet under hela tiden varav två bm, trodde jag inte här i Sthlm. Förlossningen gick bra och jag fick en revansch från förra som var långdragen och avslutades med sugklocka. Denna tog 10 timmar från att vattnet gick tills han var ute. Hade tänkt att skita i epidural men när de sa att nu är sista chansen för epidural så tog jag det för att få lite vila. Efter en natt på BB kände vi oss redo att åka hem och det var skönt att det var vi som valde och inte kände oss ivägtvingade.

Stort lycka till ni som går och väntar, även om det är sjukt jobbigt att föda så är det så himla häftigt!

Massa grattis till er! Kul att det gick så bra och att du känner att du fått en revansch :) vad vägde bebis och hur stor?:)
  • LeyasMamma
    GrönaDruvan skrev 2017-06-25 18:37:26 följande:

Ja, det är underbart att vara hemma.

Visst får jag mina små känslo dippar..

Satt och grät förut..det var äldsta sonen som startade igång det, han är rätt "dum" emellanåt och har ett jäkla humör, så då bröt jag ihop. Sedan fortsatte jag bara gråta och gråta..då grät jag för att Olles navelsträng luktar så illa och är rädd för att det är en infektion och började tänka att han skulle dö och sånt.. men förutom dessa små hormongråt attacker är allt underbart verkligen.

Vilken kärlek man kan känna, helt otroligt.

Olle är fortfarande lugn och gnäller verkligen inte i onödan.

Var lite orolig inatt, så vi var uppe 2.5h och försökte med allt att få han att somna om i sitt babynest, men tillslut var det bara bröstet och att snutta sig till sömns brevid mig som funkade. Annars sover han mest och äter rätt sällan. Verkar vara första barnet jag har som inte kräks när han ätit, kanske därför han är så nöjd och glad hela tiden. Han får ju behålla all mat!

Måste passa på att säga grattis till nya bebisarna i tråden! Varit lite dålig på att gratulera kom jag på.. *skäms*

Härligt att allt gått bra med era små.

Funderar och funderar om jag ska lägga en bild på Olle här...och jag tror att jag gör det..

Här är Olle!

Så fin han är! Härligt att han fortfarande är så nöjd! Snart en vecka gammal :) ja alla hormonerna ska ju ur kroppen och det är inte konstigt att man blir lite känsligare och mer bluesig.... men det är ju en övergående fas som tur är! Man vet ju ingen riktigt vad som triggar en i början.
  • LeyasMamma
    Newbie84 skrev 2017-06-25 19:50:46 följande:

Tack! Den var 50 cm och vägde 3600, så mycket kortare än brorsan som var 54 cm.

En alldeles lagom guldklimp då :) tror min kommer va kortare denna gången med, eller känns så. Storasyster va 53,5 och vägde 3900 så blir spännande att se :)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny