Inlägg från: LeyasMamma |Visa alla inlägg
  • LeyasMamma

BF Juli 2017 ny

KaffeOchHybris skrev 2017-06-26 09:15:18 följande:

Förvärkarna har inte avtagit under natten, utan sakta blivit något starkare, så jag ringde in till förlossningen för att stämma av. De säger att "det kan vara något på gång" så jag får helt enkelt vänta och se. Hade kännt på mig att jag skulle gå över tiden men det gör inget om bebisen kommer nu. Bara jobbigt om det ska vara falskalarm i upp till tre veckor till.

Hoppas det håller i sig! Kanske blir en junibebis till i tråden då om det fortsätter nu :) men förstår att det skulle kännas tufft om det stannade av eller kommer till och från. Med min första dotter fick jag oregelbundna värkar på måndagen,höll på hela natten och försvann på tisdag morgon. Blev så besviken! Men sen satte de igång igen på tisdag eftermiddag och vid 20 på kvällen åkte jag in. Hon är född onsdag morgon sen:)
  • LeyasMamma

Nu börjar dom där kvällarna/nätterna när man har svårt att somna. Blir piggare fram på kvällen men supertrött på dagen. Kroppen som håller på att ställa in sig kanske?

Va med om något underligt förut idag med. Åt yoghurt och en banan för jag blev lite skakig, kändes som ett blodsockerfall. Men när jag ätit halva banan fick jag jätteont över magsäcken och va tvungen att bokstavligt talat springa till toa och kaskadspy, spydde flera gånger. Direkt efter sen mådde jag bra igen, någon som varit med om liknande?

• LeyasMamma
    KaffeOchHybris skrev 2017-06-27 05:07:20 följande:

Vår lilla tjej ankom för några timmar sen :) vi myser tillsammans i sjukhussängen. Ska berätta lite mer när vi är hemma, men allt har gått bra.

Massa grattis!
    Bimbim79 skrev 2017-06-27 05:19:43 följande:

Råkade ut för det med första barnet. Fast middag, vet inte om hon vände sig just då, magen va full eller om hela magpartiet spände sig eller nåt! Men sen kunde jag äta som vanligt igen.

Ja något sånt måste de ju varit för efter sen kändes de ju bra och kunde äta igen :D
  • LeyasMamma

Skönt att man inte är ensam om de där med tröttheten och alla skumma saker man upplever nu på slutet. Sen vill man ju så gärna att det ska hoppa igång så men letar ju lite efter tecken :) här är det i alla fall fortfarande superlugnt och känner inte minsta lilla... ;( 11 dagar kvar till bf, känns som en evighet :D

• LeyasMamma
    acinnaleh skrev 2017-06-27 13:03:22 följande:

Vet inte riktigt men känner igen mig lite. Väldigt jobbigt i magen em 4 juni efter fullspäckad helg med en ansvarsposition på ett SM. Sen mådde jag hrlkasdt em och kväll 13 juni också. Jobbigt i magen (ont) och illamående, åt eller drack ingenting alls. Gick över under natten.

ja visst är de knepigt? Men de är väl kroppens sätt att försöka förbereda sig på något sätt :) jobbigt bara när man inte känner igen vad som händer i ens egna kropp riktigt. Saknar att bara få va mig själv lite :D
  • LeyasMamma
    FrökenMp skrev 2017-06-27 14:14:36 följande:

Läst om er som känner er trötta och fått tillbaka "första-trimester-symptomen". Tycker synd om er! Hoppas det är tecken på att det snart är dags för er del:)

Själv har jag 7 dagar kvar till bf och känner INGENTING. Jag mår så himla bra så en förlossning känns så himla långt borta nu...:( blir så ledsen. Vill verkligen känna att det gör lite ont nånstans eller nåt men känner ingenting.

Det enda som har känts optimistiskt är att jag blivit dålig i magen och måste göra nummer två ca 2-5 gånger per dag men det har liksom hållt i sig mer än en vecka nu. Sen i förrgår lossnade en liten del av slemmisen men har sen dess inte märkt av att det lossnat mer (om det inte lossnat innan som jag inte märkt) och yttttttterst lite molvärk. Allt känns så hopplöst....

Det va som jag sa till min bm härom dagen, att jag mår för bra! Känne precis som du att jag vill känna mer i kroppen, vill att de ska komma igång nu :)
  • LeyasMamma
    FrökenMp skrev 2017-06-28 13:40:11 följande:

Ja, deg känns jättejobbigt tycker jag att andra har förvärkar hit och dit medan jag bara har sammandragningar. Nu de senaste två dagarna har även sammandragningarna lugnat ner sig och känns även som att bebis är mycket lugnare.. rör sig mindre liksom. Vill bara känna att nåt är på gång...:(

Vi får hoppas att de hoppat igång väldigt spontant för oss :) mamma berättade att hon inte känt något alls med oss 4:à barn innan krystvärkarna i princip va igång. Så hon har haft "tysta" öppningskeden :) men riktigt så vill man ju inte ha det heller :D
  • LeyasMamma
    Lillan090815 skrev 2017-07-01 01:59:15 följande:

Klockan 00.05 föddes vår dotter. Beräknad 5/7.

Vi mår toppen

Grattis till tjejen! Härligt att ni mår bra :)
  • LeyasMamma
    yessi skrev 2017-07-01 13:47:38 följande:

Tänkte uppdatera här lite om vad som hänt/händer för oss.

OBS! Inget för de känsliga..

Den 8/6 fick jag väldiga smärtor i rygg och mage, kunde knappt sova på natten. Bebis sparkade på som vanligt och jag tog några Alvedon för att sova. Lyckades till slut att somna. Dagen efter alltså den 9/6 så fortsatte smärtorna, fast inte lika intensiva. Tänkte att det är förvärkar på gång, jag var ju trots allt i vecka 35+3. 

Dagen flyter på bra och vi blir bjudna på middag hos kompisar på kvällen. Smärtorna fortsätter och vi bestämmer oss för att åka in på sjukhuset.

På parkeringen känner jag att det blir blött i byxan och jag tänker att nu har vattnet gått!

När vi står i hissen på väg upp till förlossningen känner jag med handen på byxan och ser att det kommer blod...

Världens panik och vi springer till en ny hiss som tar oss till målet. Väl framme möter vi sköterskor som genast tar in oss på ett rum. Några sekunder senare kommer fler sköterskor, barnmorskor och läkare.

CTG görs, men ingenting.

En ultraljudsmaskin hämtas för att höra hjärtslagen. Ingenting. Absolut ingenting.

Vi får där och då beskedet att våran pojke inte lever. Känns som att få en käftsmäll och det är sådan chock från att gå från att tro att han lever till att få beskedet.

Ett riktigt ultraljud görs sedan där vi också ser han, han rör sig inte...det är ingen dålig dröm. Det är fan en mardröm som är i högsta grad verklig.

Några timmar senare, den 10/6 föds vår lilla änglason genom kejsarsnitt. De försökte få igång mig på naturlig väg, men det gick för långsamt och jag hade såna smärtor i magen så då togs beslutet om snitt.

Han var så fin och såg så fridfull ut. Orsaken var att moderkakan hade lossnat, så han hade inte en chans. Klandrar mig själv så att jag inte förstod att något var fel...

Vi har precis haft begravning för honom och tagit farväl. Men det gör så ont att han inte lever med oss och scenariot där vi får beskedet spelas upp i mitt huvud..

Detta är min förlossningshistoria, tyvärr med ett olyckligt slut.

Jag beklagar verkligen! Vet att det är jättetufft att gå igenom en förlust och framför allt en förlust av sitt barn. Men du ska inte klandra dig själv, jag vet att man går igenom varenda scenario och tänker vad man hade kunnat gjort annorlunda men du hade inte kunnat göra något. Jag lider verkligen med er <3
  • LeyasMamma
    yessi skrev 2017-07-01 21:02:52 följande:

Tack <3

Ja man gör ju det. Och tankarna tänk om går varm i huvudet. Tänk om jag hade gjort si eller så. Nä det är verkligen ett mörker :(

Det förstår jag. Jag hoppas att sjukvården erbjuder er hjälp att bearbeta detta och se till att använda den vården. Gör ont ända in i själen att tänka på vad ni får genomgå, inte bara fysiskt efter allt men även psykiskt. Jag hoppas att ni har mycket familj och vänner runt om er som kan hjälpa lite på vägen. Ingen, ingen förtjänar att behöva förlora ett barn. Massa stora kramar till både dig och sambon <3
Svar på tråden BF Juli 2017 ny