Inlägg från: LeyasMamma |Visa alla inlägg
  • LeyasMamma

BF Juli 2017 ny

Haiduchi skrev 2017-07-03 21:04:05 följande:

[quote=77808430][quote-nick]LeyasMamma skrev 2017-07-03 18:08:25 följande:[/quote-nick]

Okej, va skönt att hon ligger rätt nu då :)

Nej säte är inget jag hade föredragit, så i sånna fall hade det blivit snitt. Fick en snabb tid idag på ul kl 15 och det visade sig att hon ligger med huvudet neråt :) så nu känns de mycket lugnare.

[/

Vad skönt! Kan man börja ladda för vaginal förlossning :)

Kommer ändå be dom på förlossningen att dubbelkolla hur hon ligger när förlossningen startar.

Ja de kändes väldigt skönt :) har haft lite molande under dagen efter att dom tryckte nere vid bäckenet, men blir nog inget än. Ja när de väl hoppat igång så kommer jag nog be dom kolla för säkerhets skull, om jag kommer ihåg de :D
  • LeyasMamma
    Haiduchi skrev 2017-07-04 10:38:57 följande:

Bf +3 idag.

Vaknar och hinner knappt öppna ögonen innan smärta från fogarna söker mig nåt så fruktansvärt.

Kan knappt gå eller göra något utan mycket smärta i fogen där framme.

Öm i resten av kroppen med....

är hemma själv med vår 6 åriga dotter och orkar/vill liksom inte. Orkar inte säga nej till henne om allt för att jag inte kan/vill/orkar. Har varit hon och jag länge nu och vi går varandra på nerverna direkt.

Att hon ska ta hänsyn till mig hela tiden....

Bara gråter en massa och ringer till slut min man, mamma och pappa. Mamma kom sen efter ca 45 min oh hämtar dottern, hon ska sova hos dom tills imorgon.....

Så nu har jag pallat upp mig med massa kuddar i soffan, till den ställning som gör minst ont. Förberett med vatten, mat, mobilladdare och stolthet och fördom på tv:n. Ska inte lämna soffan för något. Bara vila, sova, slappa, gråta. Ja vara själv....

Är så trött på detta nu....

Har full förståelse för dig! Det tär på både krafter och humör när man har ont och bara går och väntar. Skönt att du kunde få lite avlastning så du kan få vila lite. Passa på att ladda om batterierna, det kommer kännas bättre sen:)
  • LeyasMamma

Visst är det konstigt att de där tjatet om bebisen har kommit än till och med börjar innan man är beräknad? Nu har jag varit ganska förskonad och bara fått frågan ett fåtal gånger än så länge. Är inte den mest aktiva på andra sociala medier så inte så konstigt i mina vänners ögon när man inte uppdaterar :D

• LeyasMamma
    FrökenMp skrev 2017-07-04 19:18:00 följande:

Ja, det är helt sjukt vad nyfikna folk är och hur snabbt dom vill få fram information. Nu är jag tyvärr en sån som håller på mycket med sociala medier men jag tycker ändå att folk kan hejda sig lite. Dom kommer ju få reda på det när jag vill att dom får reda på det liksom. Galet!

Ja de kan man tycka... men hoppas på att slippa allt för mycket tjat denna gången. Förra gången va hemsk, då hade dom ju 9 långa extradagar på sig att ringa och tjata :D mamma ringde VARJE dag och fråga :D
  • LeyasMamma
    Haiduchi skrev 2017-07-05 13:43:05 följande:

Nu har jag fått mig en hinnsvepning.

Äntligen var hon fixerad och låg långt ner. Bra!

Tappen var mjuk och ca 2,5 cm.

Just nu är jag mör i ryggen och känner tryck ner framtill. Men får se.

Sa till min bm att varje dag som är extra som gravid med min foglossning är fruktansvärd. Man härdar ut på något sätt innan bf jue. Men nu. Nej jag vill inte ha ont mer. Hon ringde och frågade om det fanns chans för igångsättning från söndag och framåt. Men nej. Måste gå via läkare isf...

De sa åt henne att svepa till ordentligt i mig istället ;)

Om inget hänt ska jag dit igen på fredag för koll och troligtvis ett svep till. Men attans vad jag vill föda nu!!!

Det tyder ju i alla fall på att det händer lite och att bebis ändå är redo att komma ut! Hoppas svepningen gjorde sitt nu då, att de "drar" i ryggen är ju ett väldigt positivt tecken! :) tycker så synd om dig att behöva gå och ha så ont i fogarna... men du ska se att vi är fler som kommer trilla över de där bf-strecket och gå och vänta ;)
  • LeyasMamma
    Summerchild skrev 2017-07-05 01:28:45 följande:

Fick bekräftelse av bm att min son är upp å ner :) så glad och lättad och tacksam.... fettot kan nog inte vända sig igen ....ligger nog kvar så men är rörlig... så han kan ju dansa till musiken hehe

Va skönt att han ligger rätt :) rörliga kan dom ju vara ända tills förlossningen dragit igång. Min är också rörlig fortfarande...
  • LeyasMamma
    Summerchild skrev 2017-07-05 18:09:31 följande:

Ja massa plats.... men vore ju helt tragiskt om han gör ett halvt varv i magen vid det här laget.... skräckscenario

Ja de hade ju varit hemskt! Gjorde dom någon viktuppskattning förresten?
    Summerchild skrev 2017-07-05 18:03:40 följande:

Vad är ett förlossningsbrev....viktigt lr? Jag har aldrig skrivit nåt sånt.... varför ? :O

Förlossningar ev är egentligen bara mer önskemål vad man vill ha/inte ha på förlossningen. Men det skriver man hos bm, tex Eda önskas eller att man vill/inte vill amma osv. Inget viktigt som så och det kan ju ändras under tidens gång :) jag tex skrev att jag inte vill ha ryggbedövning denna gången då jag fick komplikationer utav den sist och att jag vill använda lustgas. Samt att jag är osäker kring amningen...
  • LeyasMamma
    LeyasMamma skrev 2017-07-05 18:33:19 följande:

Ja de hade ju varit hemskt! Gjorde dom någon viktuppskattning förresten?Förlossningar ev är egentligen bara mer önskemål vad man vill ha/inte ha på förlossningen. Men det skriver man hos bm, tex Eda önskas eller att man vill/inte vill amma osv. Inget viktigt som så och det kan ju ändras under tidens gång :) jag tex skrev att jag inte vill ha ryggbedövning denna gången då jag fick komplikationer utav den sist och att jag vill använda lustgas. Samt att jag är osäker kring amningen...

*förlossningsbrev ska de ju stå i början :D
  • LeyasMamma
    Haiduchi skrev 2017-07-06 22:39:47 följande:

Hoppas du får sova ordentligt nu så du kan orka med.

Vilken vecka är du i nu?

Vågar knappt tro att det är igång nu men känt lite förvärkar/ värkar till och från sen 16, sitter och klockar nu då jag tycker de känns mer nu. Men med min tur lär de väl avta ändå. Vilar på soffan.

Hoppas verkligen de är på gång nu för dig! Är så otroligt tufft att gå över tiden! :( gör dom ont? Hur tätt kommer dom? Hålller alla tummar och tår!
  • LeyasMamma
    Bimbim79 skrev 2017-07-07 08:18:01 följande:

Jag har sovit som en kung, vaknade efter 8 timmar kissnödig men inget ont. Ingen mage som känns som ett bowlingklot. Så skönt, känner mig som en ny människa.

Lämnade urinprov igår med, behövde ändå kissa så de tog bara för att. De valde att skicka på odling då det visst visade något, vet inte exakt vad det fick jag inget svar på, men är väl både bakterier och vita. Får se vad bm säger 11/7 då borde ju svaret kommit. Inget jag känner av iaf. Bltr va även det för att vara mig jättehögt. 138/70. Brukar ligga på 120 som högst om jag inte vilat. Bundit ca 1 kg vatten med, men kan ju hänga ihop med att jag inte sovit. Ska lägga mig en stund till o bara ta en slappa dag idag!

Tror inte du behöver va så orolig för bltr, det är undertrycket som man ska ha koll på. Om det går upp med 15-20 enheter mot vad det brukar ligga så ska man ha lite koll, eller om de överstiger 90. Då gör dom extra kontroller på en varannan dag och kollar vita och bltr :)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny