Inlägg från: LeyasMamma |Visa alla inlägg
  • LeyasMamma

BF Juli 2017 ny

Treansresa skrev 2017-07-02 09:54:53 följande:

Nu är det klart att det blir en igångsättning idag. Antingen hinntagning eller tabletter. Jag tror dock inte på hinnorna då jag i fredags inte var öppen för det. Senast tisdag vid lunch ska bebis vara ute, annars snittar dom:)

Nu vart jag nervls

Spännande! Lycka till nu! Kan ju inte säga annat än att man är liiite avundsjuk ;) blir mysigt att ha bebis i famnen sen!
  • LeyasMamma
    narie24 skrev 2017-07-02 13:55:42 följande:

Precis så känner jag! Skönt att höra att man inte är ensam ;). Funderade på om det var blodsockret som bråkade med mig.

Jag blir också lite darrig och skakig igen om jag inte sköter mig och äter. Blir nästan som i början på graviditeten igen när lite vagt illamående kom. Men tror de är rätt normalt, bebisen tar ju rätt mycket energi från oss nu. Sen blir man mindre sugen på mat i värmen.
  • LeyasMamma

Spännande att så många är mitt i förlossningen! Lycka till nu!

Själv går man mer och väntar, antingen kommer hon denna veckan bara för att min stora tjej är hemma eller så får jag garanterat gå över 2 veckor! Börjar bli lite nervös för de faktiskt :D

• LeyasMamma
    Noccis skrev 2017-07-02 20:13:06 följande:

Jag får sammandragningar så fort jag rör på mig men oftast inget om jag ligger ner. Verkar nästan som om dom flesta andra får sammandragningar när dom vilar? Eller är det bara jag som fått för mig det?

Igår hade vi en kompis över och vi skrattade mycket, då fick jag också mycket sammandragningar.

Känns halv tråkigt att behöva ta det så överdrivet lugnt. Men det är inte så långt kvar iaf ?

Jag får också bara sammandragningar när jag grejar och är igång, men så fort jag vilar så försvinner dom....
  • LeyasMamma
    Summerchild skrev 2017-07-02 20:34:50 följande:

Kan vara så att vissa inte känner sina sammandragningar vid rörelse men att det är minst lika mkt. Förvärkar känner jag mer av vid stillasittande. Gör ont och medan när jag går lr står så smärtar det inte lika mkt. Men måste ändå stå still när det drabbar mig.

Jo så är det ju garanterat :) men jag har inga sammandragningar alls när jag är lugn och vilar. Däremot när jag rör mig och håller igång så känner jag av det mer :)
  • LeyasMamma
    Summerchild skrev 2017-07-02 21:17:28 följande:

Ja överansträngning kan leda till det. Vila ska hjälpa då. Det är att kroppen är beredd på att föda barn om ett hot skulle uppstå. Den gravida är mkt sårbar mot farligheter ....så är det för djur som fortfarande lever med dessa faror. Det gör ju inte vi men kroppen förstår ju inte det. :)

Ja det är nog gamla instinkter som sitter kvar i kroppen. Hade mer än gärna känt av lite mer tecken på att det skulle kunna vara på g men inte då :)
  • LeyasMamma
    Summerchild skrev 2017-07-02 21:59:03 följande:

Haha vecka 37....och 25kg upp :)

Då ska du se mig :D vågar inte ens bjuda på en bild! Men din mage ser väldigt låg ut så kanske är dax snart :) gissar på att du inte är så stor som ogravid så du ska se att du snart är ditt rätta jag igen :)
  • LeyasMamma
    Vet hur det känns skrev 2017-07-02 22:24:59 följande:

Wow vilken fin mage! Här är min mage i v 37 gått upp 14 kilo

De va ingen stor mage för att vara i v37, du måste bära bebis ganska långt in? Men kan tänka mig att det är lika tungt för de? Fina magar ni har! Jag har mer häng under själva magen :P
  • LeyasMamma
    Vet hur det känns skrev 2017-07-02 22:34:35 följande:

Jag har gjort en bukplastik med insydda bukmuskler.. därför kan bebis inte växa ut.. bebis växer in mot ryggen.. har gjort tul och bebis är 8% större än snittet. Har sf mått 35 i v 35+3 så ligger lite högre än mitten på kurvan.

Hahah nee min mage är mini!! Min mamma trodde dom hade räknat fel på UL 1 eller 2 månader sist hon såg mig för magen var så liten.

Häftigt att de funkar så! Att magmusklerna orkar hålla emot så bra! Man ska inte låta storleken på magen lura en ;) många har ju små magar ändå och bär normalstora eller större barn, allt handlar ju om hur man bär barnet och hur långt in :) men de är en väldigt fin mage som sagt! :)
  • LeyasMamma
    Summerchild skrev 2017-07-02 22:52:37 följande:

Låg för att ungen är tung redan nu.... tänk att det ska bli 5kg den där Elvin :) magen håller inte :p

Hade du varit på tillväxtul? Eller är de pga diabetesen?
Svar på tråden BF Juli 2017 ny