Inlägg från: LeyasMamma |Visa alla inlägg
  • LeyasMamma

BF Juli 2017 ny

Summerchild skrev 2017-07-11 23:57:33 följande:

Men är det shots som vissa tar här på tråden? LR är shots nånting annat? Ballongen vad är det då?

Verkar vara nåt nytt som inte jag lyckas googla

Vet inte vad de är i dessa "shots", verkar vara något drickbart? Cytotecen är en tablett man lägger under tungan som smälter bort, men fick även det rektalt under min skrapning då min moderkaka inte släppte efter mitt missfall utan började enbart blöda väldigt mycket med cytotecen och fick en akut skrapning.
  • LeyasMamma

Näe, nu börjar jag tröttna på detta med att vara gravid.... vill ha min bebis i famnen istället för i magen! :,( tänk om jag går över 14 dagar.... det vet inte jag om mitt stackars huvud klarar av... tycker dessa 4a dagar har varit jobbiga!:(

• LeyasMamma
    narie24 skrev 2017-07-12 13:08:32 följande:

Oj oj jag o mannen körde en färdknäpp för några timmar sen och ganska snabbt fick jag onda sammandragningar. Nu sitter jag i bilen medan barnen leker i en parklek bredvid och andas igenom värkar. Vet inte om det kommer lätta elller om det verkligen är på gång. De är inte så långa men hat haft 4 st onda nu på 30 minuter.

Åh! Hoppas på inte ett falsklarm nu då! :) här verkar ingen färdknäppen ha någon funktion alls, min tapp och unge har helt klart gått ihop och gjort en kupp mot mig :D blir inte förvånad om det hoppar igång på fredag bara för min stora tjej fyller år då :D
  • LeyasMamma
    narie24 skrev 2017-07-12 14:00:36 följande:

När hade du bf nu igen?

Tror det håller på och lättar dessvärre. Under sista timmen nu kom värkarna med 4-5 min emellan och ca 1 min långa. Men nu var det glesare....

I lördags enligt rul, men imorn enligt mens, så här är de övertid nu :D

Åh nej, hoppas det är kroppen som återhämtar sig lite bara :)
  • LeyasMamma
    Any80 skrev 2017-07-12 14:01:29 följande:

Vattnet har gått 4 värkar på 10 min

Nu händer det grejer! Då kommer ju garanterat bebis inom närmsta timmarna!! :)heja heja!!!
  • LeyasMamma
    narie24 skrev 2017-07-12 18:08:28 följande:

Börjar bli väldigt trött i livmodern nu känns det som. Hade ju några timmar med återkommande värkar. Sen försvann dom men nu får jag som onda sammandragningar ngn gång i timmen. Emellan har jag molvärk i livmodern och den känns helt spänd. Det trycker nedåt när lillan rör sig. Fick verkligen Flashbacks till tidigare förlossningar idag. Vissa värkar var riktigt onda och nu minns jag känslan. Känner mig lite rädd för när det ska dra igång på riktigt. Kommer jag klara smärtan?? Känner mig rätt mör bara efter den här dagen med värkar. Kommer inte våga mig på ngn mer färdknäpp....

De är la bara att färdknäppa på ;) vi har ju klarat av smärtan förr och lär göra det igen, men känner ändå igen mig i dina känslor! Är också lite orolig inför smärtan men när vi väl är där så finns det ingen återvändo. Som tur år finns det ju hjälpmedel ;)
    Haiduchi skrev 2017-07-12 18:44:26 följande:

Grattis ;)Ja haft till och från sen hon undersökte mig men vet stt det bara är pinvärkar. Så väldigt öm nu men ser verkligen till att vila. Inte haft såna problem med störd nattsömn pga sd.

Fixat barnvakt från fredag tills så länge det behövs om man nu blir igångsatt och det drar ut på tiden. Skönt det iaf.

Trodde aldrig att graviditeten skulle avslutas med igångsättning. Ja där ser man

Fick du tid för igångsättning nu på fredag? Hoppas självklart på en spontan start för dig innan men skönt i alla fall att ha ett datum :)
    TheFallenOne skrev 2017-07-12 19:31:33 följande:

BF i söndags den 9:e.

Men även detta lilla monster håller sig kvar på insidan. Fyra hinnsvepningar gjorda utan effekt. Tid för en femte på måndag och tid bokad för igångsättning måndag 24:e.

Har inte tid att vara gravid längre. Har ju massor av annat att göra!! ????

Förstår dig! Värdelöst att gå över tiden! Har du fått tidigare hinnsvepningar pga krämpor? Eller hur har ni hunnit med 4st sedan i söndags? :)
  • LeyasMamma
    sobrio88 skrev 2017-07-12 18:19:08 följande:

Nu är min lilla grabb här. 14.05 föddes han, 30h efter första verk <3 4500 g och 54 cm i jämförelse med "storebrors" 2960 g och 49 cm ;)

Grattis igen till "lille" killen :)
  • LeyasMamma
    TheFallenOne skrev 2017-07-12 20:11:34 följande:

Har fått svepning en gång i veckan nu på slutet. Fjärde barnet, krångliga graviditeter, krångliga förlossningar. Tanken var att jag skulle satts igång redan 25/6. Men tappen var helt omogen och då sätter de inte igång. Så jag åker in till bm varje vecka för att undersöka och hinnsvepa och avgöra om det blir nån igångsättning.

Okej, vad jobbigt att inte svepningarna har fått någon effekt än då :( det blir ju nästan 4:a veckors skillnad mot vad ni räknat med från början då. Förstår verkligen att det känns tungt för dig :( är tappen fortfarande omogen då? Kan dom göra hinnsvepningar på en omogen tapp?
  • LeyasMamma
    TheFallenOne skrev 2017-07-12 20:35:34 följande:

Tappen är fortfarande bibehållen 2,5 cm. Men jag är öppen 1-1,5 cm så de kommer åt att svepa. Men det har tagit 2 veckor att öppna upp 0,5 cm och för tappen att minska 0,5 cm. Den har ju dock börjat mjukna.

Då går det ju lite framåt i alla fall :) har du känt mycket efter själva svepningarna med sammandragningar osv?
  • LeyasMamma
    TheFallenOne skrev 2017-07-12 20:43:32 följande:

Nope, nada. Var på förlossningen lördagen för 1,5 vecka sen pga värkar hela natten. Men sen gav det med sig. Så det har inte gett nån effekt. Gjorde svepning med nummer två med, men det gav inget då heller.

Okej, dom trivs bra där inne helt enkelt :) jobbigt att värkarna stanna av bara sådär då :( envetna ungar som inte vill komma ut! Jag köpte hallonbladste idag, får se om de har någon effekt :D om inte annat så ska de ju va bra för återhämtningen sen :)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny