BF Juli 2017 ny
Men är det shots som vissa tar här på tråden? LR är shots nånting annat? Ballongen vad är det då?
Verkar vara nåt nytt som inte jag lyckas googla
Men är det shots som vissa tar här på tråden? LR är shots nånting annat? Ballongen vad är det då?
Verkar vara nåt nytt som inte jag lyckas googla
Näe, nu börjar jag tröttna på detta med att vara gravid.... vill ha min bebis i famnen istället för i magen! :,( tänk om jag går över 14 dagar.... det vet inte jag om mitt stackars huvud klarar av... tycker dessa 4a dagar har varit jobbiga!:(
Oj oj jag o mannen körde en färdknäpp för några timmar sen och ganska snabbt fick jag onda sammandragningar. Nu sitter jag i bilen medan barnen leker i en parklek bredvid och andas igenom värkar. Vet inte om det kommer lätta elller om det verkligen är på gång. De är inte så långa men hat haft 4 st onda nu på 30 minuter.
När hade du bf nu igen?
Tror det håller på och lättar dessvärre. Under sista timmen nu kom värkarna med 4-5 min emellan och ca 1 min långa. Men nu var det glesare....
Vattnet har gått 4 värkar på 10 min
Börjar bli väldigt trött i livmodern nu känns det som. Hade ju några timmar med återkommande värkar. Sen försvann dom men nu får jag som onda sammandragningar ngn gång i timmen. Emellan har jag molvärk i livmodern och den känns helt spänd. Det trycker nedåt när lillan rör sig. Fick verkligen Flashbacks till tidigare förlossningar idag. Vissa värkar var riktigt onda och nu minns jag känslan. Känner mig lite rädd för när det ska dra igång på riktigt. Kommer jag klara smärtan?? Känner mig rätt mör bara efter den här dagen med värkar. Kommer inte våga mig på ngn mer färdknäpp....
Grattis ;)Ja haft till och från sen hon undersökte mig men vet stt det bara är pinvärkar. Så väldigt öm nu men ser verkligen till att vila. Inte haft såna problem med störd nattsömn pga sd.
Fixat barnvakt från fredag tills så länge det behövs om man nu blir igångsatt och det drar ut på tiden. Skönt det iaf.
Trodde aldrig att graviditeten skulle avslutas med igångsättning. Ja där ser man
BF i söndags den 9:e.
Men även detta lilla monster håller sig kvar på insidan. Fyra hinnsvepningar gjorda utan effekt. Tid för en femte på måndag och tid bokad för igångsättning måndag 24:e.
Har inte tid att vara gravid längre. Har ju massor av annat att göra!! ????
Nu är min lilla grabb här. 14.05 föddes han, 30h efter första verk <3 4500 g och 54 cm i jämförelse med "storebrors" 2960 g och 49 cm ;)
Har fått svepning en gång i veckan nu på slutet. Fjärde barnet, krångliga graviditeter, krångliga förlossningar. Tanken var att jag skulle satts igång redan 25/6. Men tappen var helt omogen och då sätter de inte igång. Så jag åker in till bm varje vecka för att undersöka och hinnsvepa och avgöra om det blir nån igångsättning.
Tappen är fortfarande bibehållen 2,5 cm. Men jag är öppen 1-1,5 cm så de kommer åt att svepa. Men det har tagit 2 veckor att öppna upp 0,5 cm och för tappen att minska 0,5 cm. Den har ju dock börjat mjukna.
Nope, nada. Var på förlossningen lördagen för 1,5 vecka sen pga värkar hela natten. Men sen gav det med sig. Så det har inte gett nån effekt. Gjorde svepning med nummer två med, men det gav inget då heller.