Inlägg från: LeyasMamma |Visa alla inlägg
  • LeyasMamma

BF Juli 2017 ny

Alltså är de någon som vet, har inte fått ut mitt moderskapsintyg från mvc, och har ju då sjävklart tänkt att det skickar mvc till FK, men nu när jag kollar på FK så finns det inget? Vad gör man då? Vill ju planera in så jag börjar få fp från och med 20 juli.... att jag alltid ska va ute i sista stund :D

• LeyasMamma
    Vet hur det känns skrev 2017-07-10 15:36:31 följande:

Ring din barnmorska. Det måste ha blivit en miss!? Jag fick min i v 20 om inte tidigare.. be henne skicka in snarast så dom ser på FK att bebis är på Gång så du kan begära FP osv

Ja de måste blivit en miss, jag har inte fått något intyg och jag förstog på min bm som att hon skulle skicka in det till FK. Men ingen katastrof skedd, pratade med FK och det enda som händer är att jag inte kan begära fp innan barnet är fött. Dom kommer få in från sjukhuset att jag fått barn och fr då kan jag begära fp, även bakåt i tiden :)
  • LeyasMamma
    Haiduchi skrev 2017-07-10 22:24:15 följande:

Har två morgnar nu vaknat och mina fingrar varit stela, gjort ont att böja dom.

Googlade och verkar som det är karpeltunnelsyndrom. Men klart man ska få det med nu på slutspurten.

På onsdag när jag träffar min bm ska jag be henne ringa till alla förlossningar i Skåne län och där det snabbast finns tid för igångsättning, den tar jag! Hoppas man kan göra så. Jag pallar inte! Bf+9 Woop...... Woop......

Är det tummen, pekfingret och långfingret? Då är det garanterat lite början till karpaltunnel, det är för att man samlar lite vätska. Hoppas det finns någon ledig tid om det inte kommit igång innan, vilket vi självklart hoppas på! Hade du fått göra några hinnsvepningar?
  • LeyasMamma
    Haiduchi skrev 2017-07-10 23:29:33 följande:

Ja precis, pekfingret och långfingret, på båda händerna. Igår kändes det bara på morgonen. Idag har det känts hela dagen men värst på morgonen.

Gjorde två hinnsvepningar förra veckan, onsdag/fredag. Slemproppen kom efter hinnsvepningen på fredagen. Men ändå ingen bebis!

Hoppas med det finns tid snabbt! Eller att jag föder inom 24 timmar typ. Har alltid ont nånstans, av olika anledningar.....

Du har med passerat bf va?

Usch, hade lite känningar av de för ett tag sen men släppte som tur va! Inget trevligt alls! :(

Jag hade velat göra en hinnsvepning idag när jag va hos bm, men här gör dom tydligen inte de förens man passerat v41. Så kunde inte ens med att fråga.... vill så gärna att de ska bli lite fart på de hela!

Japp, bf+3 nu när kl är över 00. Men kan absolut inte klaga på att jag har de jobbigt med massa krämpor, mår snarare lite för bra. Känns bara lite i höfter innan kroppen kommit igång när man varit still en stund eller sover. Tycker så synd om dig att behöva gå över så länge med dessa elaka krämpor!:(
  • LeyasMamma

Håller alla tummar och tår för er som är mitt i förlossningar! Hoppas det ploppar ut små bebisar idag!

Här är det lika lugnt som innan... inte en enda känning, men kanske när man minst anar de?:) har era små fixerat sig? Vår lilla är fortfarande rörlig trots att vi är i 40+3... kanske har megatstort bäcken eller en väldigt stor livmoder :D

• LeyasMamma
    Meowt skrev 2017-07-11 19:12:34 följande:

Så tråkigt när det blir så :(

Hon gick bort i morse, så nu har hon det iallafall bra.

Beklagar sorgen! Ändå fint att veta att hon fick träffa bebisen. Nu slipper hon dessutom ha ont och kan vila i frid <3
  • LeyasMamma
    sobrio88 skrev 2017-07-11 19:55:46 följande:

Jag blir tokig snart... Började få värkar imorse, regelbundet på en gång. Har haft 6 minuter mellan värkarna fram tills för ca 3-4 timmar sen. Då blev det helt plötsligt 7 minuter mellan värkarna fast dom gör ondare nu än vad dom har gjort under dagen. Trots tens och alvedon. Hur länge kan det hålla på så här?

Det kan hålla på ett tag tyvärr, går inte att säga hur länge. Första barnet? För mig så startade värkarna med första barnet måndag eftermiddag och höll på hela natten, men tisdag morgon va de borta. Började igen tisdag eftermiddag och på kvällen vid 20 åkte vi in till förlossningen för kontroll, hade då öppnat mig 3,5cm tror jag. Men det kan lika gärna gå fort! :) lycka till nu och hoppas dom tätnar snart så du får komma in och föda dom bebis :)
  • LeyasMamma
    sobrio88 skrev 2017-07-11 20:31:22 följande:

Nej andra.. Men första drog igång med att vattnet gick (hade bara lite molvärk under dagen innan) och så började värkarna en halvtimme efter vattenavgång. Var då redan på väg till sjukhuset för kontroll av vattnet och när jag kom in var jag såpass öppen att jag fick stanna kvar så jag hade aldrig någon koll på värkarna egentligen. Jag börjar faktiskt överväga att ringa in och fråga om jag får komma in på kontroll och se om det händer något överhuvudtaget :)Jag börjar faktiskt överväga att ringa in så jag får komma på kontroll och kanske få en sovdos om det inte har hänt något. Annars är man väl helt slut när det väl är dags ;)

Jag hade i alla fall kontaktat förlossningen och rådfrågat vad dom tror. Är man andragångsföderska så kan det ju gå ganska fort trots att du inte har så täta värkar än. Det kan ju ändå hinna hända mycket med tappen. Min mamma berättade att hon inte kände speciellt mycket och öppnade sig "tyst" fram tills dess att krystvärkarna började. Så lika bra att höra med dom. Hade det varit första hade jag nog vågat avvakta lite mer :)
  • LeyasMamma
    sobrio88 skrev 2017-07-11 21:52:43 följande:

Ja min yngsta bror föddes på badrumsgolvet så jag vet vad fort det kan gå ;) så ringer in om en liten stund :)

Oj så! Ja då gick de fort! Ja de tycker jag du gör rätt i! Hoppas på en liten bebis inatt!
  • LeyasMamma
    Summerchild skrev 2017-07-11 22:36:42 följande:

cytotec används både vid aborter och för att sätta igång förlossningen.

Det är som sagt inte godkänt för igångsättning men vissa sjukhus använder det ändå. (Googlat.)

Är det sant? Då vill inte jag ha denna shot ju :(

Då räcker det med prostaglandin behandling för mig !!

Cytotec är egentligen en magsårsmedicin, men många sjukhus använder den som abortmedel eller för att få igång en förlossning eftersom det är en så vanlig biverkning på cytotecen. Enligt mig en hemsk medicin som inte borde få användas i detta sammanhang då den kan ha andra hemska biverkningar, men den är billig. Därför sjukhusen använder den. Jag blev mer eller mindre tvingad av 4 läkare när jag fick mitt sena missfall att ta den där hemska medicinen. Hade hellre velat få "riktig" medicin som är avsedd för endamålet.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny