BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Men ååååh!!! Vad roligt! Skulle också vilja. Vadå har du för märke på din?:)
Känner att jag bara behöver skriva av mig någonstans så gör det här.:( vart dock långt.
Alltså jag känner mig ensam:( är en ny känsla som jag inte vet hur jag ska förklara. Jag flyttade från en stor stad till en liten håla för några år sedan. Har aldrig riktigt byggt upp någon ny vänskapskrets här på nya stället. Är mest arbetskamrater och ge gubbens kompisars fruar.
När jag var gravid med båda mina andra hade jag en hel drös med bekanta och vänner som skaffade barn samtidigt. Vi var ett kompisgäng på 4 personer som var gravid samtidigt och vi alla fick sedan barn inom 16 dagar. Det fanns alltid någon där att skicka ett sms eller meddelande till när man kände något speciellt, behövde prata symtom, oro, glädje eller bara ha någon där.
Nu har jag min gubbe, även om han lyssnar väldigt bra så är det inte samma sak. Går inte att prata om allt på samma sätt som med någon som går igenom samma sak och är kvinna.
Har pratat med mvc om detta och även fast jag är omföderska så ska ja få gå på gravidgruppen för att lära känna människor. Dock börjar de i v 32 här.
Saknar så mycket att bara kunna skicka ett sms eller mail till någon som förstår och är i samma:(
Förlåt för svamlet, men behövde få ur mig det:(
Tack
Jag har haft det till och från varje dag värst på morgonen & kvällarna som tur är är det hanterbart under dagarna.! Vart bättre nu i 2 dagars haft mer energi och kunnat träna, men vaknade imorse och kunde knappt få upp huvudet från kudden men har kollat alla värden järn och ämnesomsättning och allt såg jätte bra ut. Så gör mig orolig att det kan bero på någonting annat än just graviditeten även om jag inte tror det...är tyvär egenföretagare så det är bara att kriga på.! Alvedon har jag tagit vid 2 tillfällen hjälper ingenting alls tyvärr.
Brev från bm idag, lågt ferritinvärde (järndepå) så nu är det bara att börja med niferex i v.13+4 ????
Jag tycker att det är lätt att känna sig ensam under graviditeten. Även om man bor i en stor stad, alltså jag tror det är en känsla som kan komma med graviditeten. Man är ju i ett utsatt läge och behovet av trygghet och att kunna dela sin situation eller vardag med någon annan ökar. Kan förstå att det känns ännu starkare om man flyttat till en liten stad. Tur att de har någon form av gravidgrupp, det låter bra. Finns ju även många sidor och mötesplatser via nätet för att träffa andra mamas. Typ rullavagn mm. FB kanske?
Någon som vet vad det är som gör ont på mig?
Det gör liksom ont i nerverna ner i benet, runt ljumsken. Står eller går jag för mycket så drar det mycket i magen och känns obehagligt att gå. Sitter jag eller ligger ner och sen reser mig gör det jätte ont att gå pga smärtan ner i benet.
Är det en nerv som ligger i kläm? Min mage har blivit enorm på kort tid, så kanske inte kroppen hänger med?
Magen döljs ganska bra av mina arbetskläder då jag har en stor jacka, men ikväll när två kolleger såg magen blev de väldigt förvånade att den va så stor! Min ena kollega trodde inte jag skulle klara att gå i slutet på min graviditet och jag kan väl hålla med.... Min mage är enorm och jag är bara i vecka 16.
Jag är så liten och tunn, så hur ska detta gå..
Någon som vet vad det är som gör ont på mig?
Det gör liksom ont i nerverna ner i benet, runt ljumsken. Står eller går jag för mycket så drar det mycket i magen och känns obehagligt att gå. Sitter jag eller ligger ner och sen reser mig gör det jätte ont att gå pga smärtan ner i benet.
Är det en nerv som ligger i kläm? Min mage har blivit enorm på kort tid, så kanske inte kroppen hänger med?
Magen döljs ganska bra av mina arbetskläder då jag har en stor jacka, men ikväll när två kolleger såg magen blev de väldigt förvånade att den va så stor! Min ena kollega trodde inte jag skulle klara att gå i slutet på min graviditet och jag kan väl hålla med.... Min mage är enorm och jag är bara i vecka 16.
Jag är så liten och tunn, så hur ska detta gå..
Känns så avlägset till juli! Evigheter kvar.
Och ändå så har halva graviditeten gått om fem veckor!
Känns så avlägset till juli! Evigheter kvar.
Och ändå så har halva graviditeten gått om fem veckor!
Hej! Ny här på sidan.
Bf 27 Juli-Stockholm