• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Vet hur det känns
    FrökenMp skrev 2017-02-20 22:20:34 följande:

Åhhh! Jag måste bara berätta en rolig sak som fått mig på toppenhumör hela dagen!

Imorse tyckte jag att det gjorde så ont i bröstvårtorna och av någon anledning så klämde jag till och ut kom råmjölk!! Tvingade sambon att smaka haha!! Så himla kul!!! Nu kan jag checka av det från listan liksom:D

Hahah det har jag också lyckats med :D blev super glad då jag varit rädd att jag inte ska kunna amma (gjort bröstlyft.. läkaren sa 50% pga avskurna gångar) men jippi får ca 5-6 gångar på vårtorna.. och det räcker för att kunna amma.. så nu ska jag verkligen försöka.
  • marretiin

Oj vad tiden flyger förbi nu! Känner den lille så väl nu o ibland sparkar den så hårt så jag liksom hoppar till .

Börjat känna av "växtvärk" mer den här veckan o magen är lite knasig igen ihop med halsbränna då o då.

I helgen är d dax o köpa lite mammakläder då nu alla tröjor o byxor börjar bli väldigt små .

Underbart att känna bebisen hela tiden och längtar verkligen till RUL den 28e.

Haha min mamma berättade förra veckan att mik morfar tydligen var tvilling o sa att jag kanske väntar två eftersom jag känner det så väl men jag skulle bli väldigt förvånad om det var så :-P.

Annars tycker jag att min mage e ganska liten så förstår inte alls hur vissa kan säga att ojoj vad tjock du blitt.

För övrigt slutade jag på mitt jobb i fredags. Fick ett erbjudande om att gå hem med full betalning i ett år så d tog jag. Ville därifrån ändå.

Det innebär att sambon kommer kunna vara hemma med mig o bebis första tre månaderna o d ska bli så underbart

• GrönaDruvan
    Wooden skrev 2017-02-20 22:00:08 följande:
    Skönt kanske att få en anledning att sluta! Men förstår att du saknar det. Just under graviditet om man har det jobbigt eller dåligt tålamod skulle man ju verkligen vilja ta en rökpaus! Haha :)

Jadu, jag vet inte vad jag gett mig in på! Men folk har ju fått barn tätt förut och 22 månader blir det ungefär och det är ju egentligen inte jättetätt. Förstår inte hur jag ska hinna med, speciellt med tanke på att sambon är borta mycket på vintrarna pga att han dömer ishockey. Men vafasen, det löser sig! Hoppas barnen kommer bli goda vänner och kunna ha mycket kul ihop när dom är så nära i ålder!

För övrigt har jag känt bebisen jättemycket nu ikväll! Så knasigt det är det där! Bara för man pratat om motsatsen idag! <3
    Jag har 15 månader mellan mina söner sen innan och det var riktigt jobbigt när de var små.... Men nu sen några år tillbaka var det så värt det, de är bästa vänner.
    Om drygt 1 vecka fyller ju äldsta 8 år och yngsta blir 7 i början på sommaren.
  • GrönaDruvan
    marretiin skrev 2017-02-21 06:00:20 följande:

Oj vad tiden flyger förbi nu! Känner den lille så väl nu o ibland sparkar den så hårt så jag liksom hoppar till .

Börjat känna av "växtvärk" mer den här veckan o magen är lite knasig igen ihop med halsbränna då o då.

I helgen är d dax o köpa lite mammakläder då nu alla tröjor o byxor börjar bli väldigt små .

Haha min mamma berättade förra veckan att mik morfar tydligen var tvilling o sa att jag kanske väntar två eftersom jag känner det så väl men jag skulle bli väldigt förvånad om det var så :-P.

Annars tycker jag att min mage e ganska liten så förstår inte alls hur vissa kan säga att ojoj vad tjock du blitt.

För övrigt slutade jag på mitt jobb i fredags. Fick ett erbjudande om att gå hem med full betalning i ett år så d tog jag. Ville därifrån ändå.

Det innebär att sambon kommer kunna vara hemma med mig o bebis första tre månaderna o d ska bli så underbart

Men vad skönt att få betalt 1 år! Då innebär det att du inte tar ut dina föräldradagar alls på ett år? Lyx!!
  • Beebii
    Treansresa skrev 2017-02-19 08:55:18 följande:

Okej vad skönt att der gick smidigt! Måste kännas konstigt att komma dit och redan ha gjort allt man ska ha gjort ;) alltså fött redan:)

Haha ja man undrade ju vad man skulle dit att göra
  • Beebii
    marretiin skrev 2017-02-21 06:00:20 följande:

Å a mysigt det låter med buffar så tydligt! Längtar då det bar gnuggar lite snabbt här sen ingenting. Går inte att känna utanpå än heller. Måste komma ihåg att fråga om moderkakan ligger i vägen imorgon på RUL.

Wow vilken dröm att få vara hemma 1 år med betalning och sen ha alla mamma dagarna kvar! Men antar att du kanske är arbetslös efter ledigheten istället?

Växtvärk har jag här med och ett stort problem är att jag inte kan äta ordentligt längre.... magsäcken har som krympt känns det som. Blir mätt direkt på bara någon liten smakbit :-/

Hur har ni andra med aptiten?
  • Wooden
    GrönaDruvan skrev 2017-02-21 06:30:26 följande:
    Jag har 15 månader mellan mina söner sen innan och det var riktigt jobbigt när de var små.... Men nu sen några år tillbaka var det så värt det, de är bästa vänner.
    Om drygt 1 vecka fyller ju äldsta 8 år och yngsta blir 7 i början på sommaren.
    Treansresa skrev 2017-02-20 22:25:28 följande:
    Haha jo andra gången jag var gravid drömde ja på nätterna att jag var en cigarett ibörjan haha. Jag har alltid hållt upp graviditeten och amningen och sedan varit så dum att ja börjat igen:( ska försöka stå emot denna gång, så blir nog inge vinrökande nå mer för de är alltid så de börjat.

Jag är imponerad att du vågar:) tur ni lär känna varandra innan vintern:)är som du säger fler som har tätt :) jag ville ha två år mellan mina första just som du säger, att dom skulle få ut mycket glädje med varandra. Nu vart de inte så utan 2 år och 8 månader samt att jag har en av varje. Dom har aldrig riktigt haft nå glädje o lekkamrat i varandra. Så tror de vart lite för länge:) denna sladdis tror ja kommer bli riktigt "ensam" så. Blir 7,5 år till nästa i skaran och 12 till äldsta (om ja räknar alla 5 barn)

Haha vad häftigt att den gav sig till känna:) jag har känt en jätte buff så nu dröjer det nog 3-4 dagar igen:)
    Haha, ja alltså jag var lite deprimerad några månader efter förra förlossningen och kunde inte föreställa mig två barn tätt! Ville vänta åtminstone 2 år så det kanske skiljde 3 år mellan dom. Men sen började jag känna att allt blir så långdraget om man ska hålla på och vara småbarnsförälder länge. Så nu blev det såhär! Men jag är absolut inställd på att man har 2 år (åtminstone!) av tufft och hårt arbete framför sig. Förstår såklart att det fortsätter, men tänker på den uppenbara småbarnstiden. 

Våra barns (sjukt att säga att man snart har fler än ett!) kusiner är också i samma ålder. De två äldsta är lite äldre, blir 7 i april och november. Sen är dom födda maj 14, min son och en kusin i september 15, en november 16 och så kommer en kusin i april och sen vårt barn i juli. Och inte säkert det blir så många fler precis nu. Kanske ena systern som får någon mer. Men hennes är/blir födda september 15 och april 17, så det blir nog inte en tredje på ett tag. Kul att dom är så jämngamla tycker vi :)

Tycker just nu att två barn verkar alldeles lagom med tanke på tiden det tar och mitt tålamod, haha. Men då blir det ju ingen mer graviditet och förlossning... Återkommer när denna unge är ute ifall jag fortfarande är sugen på en till... MEN det blir inte på några år isåfall!

• Wooden
    Beebii skrev 2017-02-21 07:10:11 följande:
    Å a mysigt det låter med buffar så tydligt! Längtar då det bar gnuggar lite snabbt här sen ingenting. Går inte att känna utanpå än heller. Måste komma ihåg att fråga om moderkakan ligger i vägen imorgon på RUL.

Wow vilken dröm att få vara hemma 1 år med betalning och sen ha alla mamma dagarna kvar! Men antar att du kanske är arbetslös efter ledigheten istället?

Växtvärk har jag här med och ett stort problem är att jag inte kan äta ordentligt längre.... magsäcken har som krympt känns det som. Blir mätt direkt på bara någon liten smakbit :-/

Hur har ni andra med aptiten?
    Jag har bra aptit! Sen jag blev gravid har jag dock haft lite svårt med ris när man har mycket sås till, typ nån gryta. Jag älskar att bara skära upp kyckling eller kött och koka ihop med smaksatt creme fraiche och lite grädde bara. Men det ihop med ris bara växer i munnen :(
  • Wooden
    acinnaleh skrev 2017-02-21 08:37:07 följande:

Här är en till som går in i v22 imorrn ;) tiden går ganska fort och den här veckan är vi i Tandådalen. När vi kommer hem är den veckan också nästan slut ;) jag velade skitmkt kring att hyra utrustning eller inte och när jag såg kön för uthyrning så bestämde jag mig att det fick räcka med längskidor. Köpte utrustning till sonen förra året och Maken köade nog typ 90 minuter och jag satt bredvid och tittade.

Aptiten går upp och ner. Igår var jag jättehungrig men vaknade av att jag var proppmätt inatt. Sötsaker vill jag fortfarande inte ha.

Inatt och när väckarklockan var också bebis vaken och rörde sig en hel del. :)

Igår åkte jag klassisk åkning i ca 1h i ett härligt vinterlandskap. Sen matade jag mig i soffan med ont i svank och ljumskar som är bättre nu. Frös i svanken först så delar av det onda berodde nog på det. Idag ska jag prova ett 11km spår. Tar fika med mig och det finns flera vindskydd samt café på vägen så jag kan ta god tid på mig. Enda chansen att ta 11km idag för sen behöver jag ta det lugnt innan tjejvasan. Får bli nåt kort på torsdag bara. Sååå vackert med vinterlandskap :) förstår inte riktigt hur 30km ska funka men jag är en envis person så på nåt vis ska det gå!

Mysigt med fjällsemester! Vi tänkte åka iväg i år, men vi fick inte riktigt till det. Mina föräldrar skulle gärna åka med, men min mamma är nyligen ryggopererad så hon kan inte åka bil så länge och var osäker på om hon törs åka skidor. Nästa vinter blir det nog en vecka eller så iallafall! Då är barnen 2,5 år och 7-8 månader nånting, tror det kan passa bra! :)

Modigt att ge sig på tjejvasan! Lycka till! Hoppas det blir en härlig upplevelse! Har du åkt förut?
  • FrökenMp
    Vet hur det känns skrev 2017-02-20 22:25:50 följande:

Hahah det har jag också lyckats med :D blev super glad då jag varit rädd att jag inte ska kunna amma (gjort bröstlyft.. läkaren sa 50% pga avskurna gångar) men jippi får ca 5-6 gångar på vårtorna.. och det räcker för att kunna amma.. så nu ska jag verkligen försöka.

Åh så roligt! Haha, tyckte det såg så himla roligt ut.

Har du haft problem med amningen innan? Jag är rädd att jag ska få problem med det sen när bebisen kommer... har ju hört att det kan vara svårt att komma igång i början.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny