• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • preggojojjo

Alltså jag boar som en galning - vilket jag ALDRIG trodde om mig själv i början av graviditeten. Började med att googla timtal på allt möjligt för att sätta mig in i vad som behövs och vilken sort samt prata med kompisar som rätt nyligt fått barn. Nu har Tradera nästan blivit ett beroende och jag har köpt massor av kläder, både för första tiden (sommar) och några månader fram (höst). Spjälsäng, nappflaskor, varsin skötväska (en manlig till pappan och en skitsnygg till mamman), en beg.ad Emmaljunga barnvagn, ett MaxiCosi-babyskydd (samt adapter till vagnen), en mjuklift, badbalja och en hel del annat är fixat (mycket tack vare kompisar som rensar ut sina babysaker). I dagarna börjar en drös tyger ramla in i brevlådan som ska bli babynest, lite kläder, dregglisar, snuttisar och ev. en amningskudde. Jobbet är nu bara en slags sidoverksamhet som är nödvändig för att ha råd med det som komma skall Nu har jag känt honom varje dag i en vecka så det känns mycket mer verkligt nu.

• Treansresa
    preggojojjo skrev 2017-02-23 07:44:45 följande:

Alltså jag boar som en galning - vilket jag ALDRIG trodde om mig själv i början av graviditeten. Började med att googla timtal på allt möjligt för att sätta mig in i vad som behövs och vilken sort samt prata med kompisar som rätt nyligt fått barn. Nu har Tradera nästan blivit ett beroende och jag har köpt massor av kläder, både för första tiden (sommar) och några månader fram (höst). Spjälsäng, nappflaskor, varsin skötväska (en manlig till pappan och en skitsnygg till mamman), en beg.ad Emmaljunga barnvagn, ett MaxiCosi-babyskydd (samt adapter till vagnen), en mjuklift, badbalja och en hel del annat är fixat (mycket tack vare kompisar som rensar ut sina babysaker). I dagarna börjar en drös tyger ramla in i brevlådan som ska bli babynest, lite kläder, dregglisar, snuttisar och ev. en amningskudde. Jobbet är nu bara en slags sidoverksamhet som är nödvändig för att ha råd med det som komma skall Nu har jag känt honom varje dag i en vecka så det känns mycket mer verkligt nu.

Vad skönt att jag inte är ensam! Jag har handlat alla kläder i 50/56 klart, vagnar, bilsskydd, gosedjur, filtar, nappar, babynest, amningskudde bärsjal m.m känner mig som en galning som redan har så mycket klart! Men tycker det är ganska skönt också:)
  • Wooden
    Bimbim79 skrev 2017-02-22 22:26:34 följande:

Ja handla börja det bli dags för nu, har
    Ingenting kvar alls. Men å andra sidan vet man ju mer vad man behöver och vad som är onödigt :) barnvagn babyskydd köper vi ett sånt paket å så man kan sätta babyskyddet på vagnen. Får bli Crib eller spjälsäng direkt, min man är som en tornado i sängen så för allas lugn så får antingen jag å bebis sova i bebisens rum ( har extra säng där) eller så får vi försöka med spjälis direkt! Skötbord, kläder flaskor nappar hygien handdukar mm dessutom har jag redan beställt en baby brezza som en espresso maskin fast för välling och ersättning! Tokvägrar stå å slabba på natten igen :) frotteplast på metervara såg jag de hade billigt på leksakshuset så får bli några meter, vet ju hur bäddmadrassen i sängen blir förstörd av bröstmjölk kräk och avslag. Man läcker ju typ överallt och bebis har noll koll på kroppsvätskorna :)

Har du läst bra om Baby Brezza? :) Jag har försökt googla men hittar liksom inte direkt någon som skrivit om ifall den funkar bra eller så. Har dock inte letat jättemycket och har inte kollat engelska sökresultat än, kanske måste göra det! Jag har inte bestämt än om jag ska ge amningen en ärlig chans eller om vi helt enkelt ska köra bara på flaskmatning. Ammade förra barnet och slutade när han var drygt 7 månader. Han fick aldrig ersättning, varken under amningen eller efter. Men tyckte amningen var såååå jäkla jobbig! Åtminstone första halvan av tiden. Hade lite förlossningsdepression och tyckte allt med att amma vad vidrigt. Men jag ville ändå ge det en chans och det funkade ju bra, alltså sonen var mätt och nöjd och sådär. Men såå jobbigt! Och den sitsen är jag inte direkt beredd att sätta mig i igen. Klart det går att kombinera amning och flaska, men då kan jag lika gärna skita i det i slippa läckande tuttar, mjölkbeställningar, amningskläder osv. 

Ursäkta romanen, men det jag ville få fram från början är egentligen att jag veeeet att flaskmatning inte är "lättare" eller nån genväg, och därför låter det ju också som Baby Brezza är typ guds gåva till flaskmatarna ;)
  • Bimbim79

Ja har faktiskt köpt en febertermometer, trots att jag har 3 barn sedan innan har jag bara ägt en till hundarna ;) jag ska bara vara hemma 5-6 månader sen ska han ta över är det tänkt, jag tar dessutom en del semester så vi kan va hemma samtidigt några månader. Själv har jag inga problem att känna på barnet å spontant "veta" feber ofarlig/ feber alvedon. Men han kommer få panik om han inte vet! Babylakan använder vi inte har massvis mjuka härligt urtvättade lakan t 90 säng som jag viker dubbelt. Inga av mina barn har velat ha täcke så filtar och pyjamas blir bra :)

• FrökenMp
    acinnaleh skrev 2017-02-22 17:02:26 följande:

Haha, vi verkar vara i fas för jag kunde nyss också få ut mjölk även om det inte gör ont. Skönt att kroppen verkar funka.

Haha! Visst är det roligt! Jag som aldrig varit med om detta kan inte sluta fascineras.

Mår du bra i övrigt?
  • preggojojjo
    Treansresa skrev 2017-02-23 07:54:27 följande:

Vad skönt att jag inte är ensam! Jag har handlat alla kläder i 50/56 klart, vagnar, bilsskydd, gosedjur, filtar, nappar, babynest, amningskudde bärsjal m.m känner mig som en galning som redan har så mycket klart! Men tycker det är ganska skönt också:)

Skönt att höra att det finns fler så jag inte behöver känna mig som en galning själv Tycker också att det är skönt - jag är en "planerare" så jag blir lugnare av att vara förberedd samtidigt som det är riktigt kul! Vi ska ju liksom äääntligen bli föräldrar <3
  • Treansresa
    preggojojjo skrev 2017-02-23 10:37:05 följande:

Skönt att höra att det finns fler så jag inte behöver känna mig som en galning själv Tycker också att det är skönt - jag är en "planerare" så jag blir lugnare av att vara förberedd samtidigt som det är riktigt kul! Vi ska ju liksom äääntligen bli föräldrar <3

Precis! Allt vill ja ha planerat in i minsta detalj av sådant jag kan planera;) jag hade inte velat fixa allt sista veckorna. Är för länge att vänta;) här är det inte första barnet men första gemensamma och en sladdis:)
  • FrökenMp
    Bimbim79 skrev 2017-02-22 22:26:34 följande:

Ja handla börja det bli dags för nu, har

Ingenting kvar alls. Men å andra sidan vet man ju mer vad man behöver och vad som är onödigt :) barnvagn babyskydd köper vi ett sånt paket å så man kan sätta babyskyddet på vagnen. Får bli Crib eller spjälsäng direkt, min man är som en tornado i sängen så för allas lugn så får antingen jag å bebis sova i bebisens rum ( har extra säng där) eller så får vi försöka med spjälis direkt! Skötbord, kläder flaskor nappar hygien handdukar mm dessutom har jag redan beställt en baby brezza som en espresso maskin fast för välling och ersättning! Tokvägrar stå å slabba på natten igen :) frotteplast på metervara såg jag de hade billigt på leksakshuset så får bli några meter, vet ju hur bäddmadrassen i sängen blir förstörd av bröstmjölk kräk och avslag. Man läcker ju typ överallt och bebis har noll koll på kroppsvätskorna :)

Haha lät så himla rutinerat!! Själv googlar jag på vad man bör köpa inför en nyanländ bebis , haha! Har verkligen noll koll!
  • FrökenMp

Andra trimestern är verkligen ett paradis jämfört med första. Har äntligen orkat komma igång med träningen rejält igen. Har alltid tränat innan jag blev gravid. Gymmet var som mitt andra hem men har under graviditeten fått minskat på gymbesöken eftersom jag mått illa, varit trött, ont i ryggen osv... nu börjar äntligen energin komma tillbaka 100% och jag kan utmana mig mer på gymmet igen. Såååååå kul!!

Någon mer som tränar under graviditeten??

• Leeandra
    FrökenMp skrev 2017-02-23 11:28:15 följande:

Andra trimestern är verkligen ett paradis jämfört med första. Har äntligen orkat komma igång med träningen rejält igen. Har alltid tränat innan jag blev gravid. Gymmet var som mitt andra hem men har under graviditeten fått minskat på gymbesöken eftersom jag mått illa, varit trött, ont i ryggen osv... nu börjar äntligen energin komma tillbaka 100% och jag kan utmana mig mer på gymmet igen. Såååååå kul!!

Någon mer som tränar under graviditeten??

Jag gör, inte på gym dock. Höll på med hård fysträning, akrobatik och yoga, både lugna och hårda pass. Nu har det blivit många promenader i rask takt i terräng och jag har fortsatt med yoga, både power och gravidvarianter. Sen är det alltid någon rolig aktivitet med barnen, åkte skridskor förra veckan på en frusen damm, .
Svar på tråden BF Juli 2017 ny