• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • AnnnaEm

Åh vad kul för er alla!

Vi var på rul i måndags och väntar en liten kille! Bf kvar på 12/7 och han såg helt frisk ut. Lyckan är ju total!!

• Delilah2001

Grattis till alla lyckade ultraljud! Många som gjort på sista tiden!

Sitter och kollar lite på amningskudde, är det någon som vet om det finns på Gekås?

Amningsponcho kollar jag också på, men det går väl lika bra med en tunn "vanlig" poncho? Någon som vet?

• Vet hur det känns
    narie24 skrev 2017-02-22 17:53:01 följande:

Haha är just nu med i tre trådar så ber om ursäkt för er som ser mig tjata i alla trådar samtidigt ;).

Vi var också på RUL idag och vi väntar en flicka!

Gud va roligt!!! Grattis :D
    AnnnaEm skrev 2017-02-22 19:21:46 följande:

Åh vad kul för er alla!

Vi var på rul i måndags och väntar en liten kille! Bf kvar på 12/7 och han såg helt frisk ut. Lyckan är ju total!!

grattis till er lilla kille :D
  • GrönaDruvan

Kul med alla rul, och om jag inte minns fel så är det väl ingen i denna grupp som fått dåliga besked på rul va? Gu va härligt! Massa nya små killar o tjejer!!

Jag har för mig att jag köpte min amningkudde på gekås, visserligen några år sedan, men är nästan helt bombsäker på att det finns nu också!
    Nu när jag inte längre ska ha två levande barn utan "bara" ett, så är det rätt skönt att vi har i stort sett allting redan. Behöver köpa nytt babyskydd. Ska köpa nappflaskor o nappar och så ska svärmor sy ett babynest.
    Skötbädd ska också köpas. Men det är allt som behövs. Behöver inte ens köpa kläder, men det vill jag ju såklart köpa några ändå. Han ska ju också få sina "egna" kläder! Sen ska han få någon söt snutte också!

• Vet hur det känns
    GrönaDruvan skrev 2017-02-22 19:38:01 följande:

Kul med alla rul, och om jag inte minns fel så är det väl ingen i denna grupp som fått dåliga besked på rul va? Gu va härligt! Massa nya små killar o tjejer!!

Jag har för mig att jag köpte min amningkudde på gekås, visserligen några år sedan, men är nästan helt bombsäker på att det finns nu också!

Nu när jag inte längre ska ha två levande barn utan "bara" ett, så är det rätt skönt att vi har i stort sett allting redan. Behöver köpa nytt babyskydd. Ska köpa nappflaskor o nappar och så ska svärmor sy ett babynest.

Skötbädd ska också köpas. Men det är allt som behövs. Behöver inte ens köpa kläder, men det vill jag ju såklart köpa några ändå. Han ska ju också få sina "egna" kläder! Sen ska han få någon söt snutte också!

Har tänkt på dig! Skönt att höra att ditt sista ultraljud gick bra! Jaa vist är det mycket att köpa.. en hel lista. Ska nog också ordna ett babynest (hade inte det med tjejerna men det ser så mysigt ut för bebisen) Ullared har många bra och billig saker.. synd att man bor för långt borta..
  • sobrio88

Jag tror amningskudde finns på gekås, var där förra veckan men kom fram till att jag har i princip allt till första tiden så kollade inte så noga vad dom hade. Köpte lite kläder i stl 50 bara, alla andra storlekar har vi jättemycket av. Om det blir en lika liten som storebror och växer lika dåligt så behövs 50 i alla fall en månad har jag för mig. Det återstår och se om det kommer till användning :) 2-åringen blev jättestor helt plötsligt när man kollade på såna minikläder ;)

• Newbie84

Jag tänkte åka förbi Ullared och köpa lite saker, kräkhsnddukar, några filtar, amningsinlägg har jag för mig var rätt mkt billigare och bsbygym. Annars behöver jag vagn, babyskydd, beside crib, skötbord och några nya bebisplagg. Känns som att det är så långt kvar bara till sommaren :(

• Sosozo
    Newbie84 skrev 2017-02-22 19:54:40 följande:

Jag tänkte åka förbi Ullared och köpa lite saker, kräkhsnddukar, några filtar, amningsinlägg har jag för mig var rätt mkt billigare och bsbygym. Annars behöver jag vagn, babyskydd, beside crib, skötbord och några nya bebisplagg. Känns som att det är så långt kvar bara till sommaren :(

Väldigt långt! Som en annan värld typ. Svårt att köpa saker tycker jag. Jag vet inte varför, men just att det är så långt kvar gör att det känns lite overkligt..
  • Delilah2001

Jag ska nog vänta med att handla mer tills vi har varit i ullared, har aldrig varit på babyavdelningen där, så har ingen koll på vad som finns...

Vi ska dit i april tänkte vi!

Babyskydd ska vi hyra, så det som är kvar att köpa är babynest, amningskudde, skötbädd och lite mer kläder.

Spjälsäng väntar vi med, han kommer sova i babynest i vår säng till en början. Och skötbord blir också senare tror jag , lägger en skötbädd på tvättmaskinen i början.

• Delilah2001
    Newbie84 skrev 2017-02-22 19:54:40 följande:

Ja, det känns som evigheter kvar!

När jag tänker att jag faktiskt gått halva graviditeten nu, så känns det inte som att det är så långt kvar, men när man tänker mitt i sommaren och semestertider, sommarlov osv, då känns det vääldigt avlägset!
Svar på tråden BF Juli 2017 ny