• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • FrökenMp
    Beebii skrev 2017-02-21 07:10:11 följande:

Å a mysigt det låter med buffar så tydligt! Längtar då det bar gnuggar lite snabbt här sen ingenting. Går inte att känna utanpå än heller. Måste komma ihåg att fråga om moderkakan ligger i vägen imorgon på RUL.

Wow vilken dröm att få vara hemma 1 år med betalning och sen ha alla mamma dagarna kvar! Men antar att du kanske är arbetslös efter ledigheten istället?

Växtvärk har jag här med och ett stort problem är att jag inte kan äta ordentligt längre.... magsäcken har som krympt känns det som. Blir mätt direkt på bara någon liten smakbit :-/

Hur har ni andra med aptiten?

Min aptit har ökat något otroligt! Jag som aldrig någonsin äger godis eller sötsaker alls har nu fått ett sötsug de senaste dagarna. Usch, det känns hemskt och magen känns uppblåst och enorm även på mornarna... mår jättedåligt över detta.
  • Leeandra
    FrökenMp skrev 2017-02-21 09:28:20 följande:

Åh så roligt! Haha, tyckte det såg så himla roligt ut.

Har du haft problem med amningen innan? Jag är rädd att jag ska få problem med det sen när bebisen kommer... har ju hört att det kan vara svårt att komma igång i början.

Har aldrig haft problem med amning, inte ens första barnet. Jag tror att man inte ska oroa sig för mycket, mer tänka att kroppen är skapt för det här. Får man bekymmer tar man kontakt med Amningshjälpen.
  • Vet hur det känns
    FrökenMp skrev 2017-02-21 09:28:20 följande:

Åh så roligt! Haha, tyckte det såg så himla roligt ut.

Har du haft problem med amningen innan? Jag är rädd att jag ska få problem med det sen när bebisen kommer... har ju hört att det kan vara svårt att komma igång i början.

Med båda mina döttrar så funkade inte amningen för mina hängbröst.. vårtorna tittade ner i marken så det blev jätte konstigt att amma.. gick liksom inte. Har nu gjort bröstlyft och förstoring så nu ser mina bröst helt normala ut så det borde gå nu. Gäller att ha Is i magen första veckorna efter födseln.. bebisen går ner i vikt och vill ligga (helt ärligt) 24h dygn och suga för att få upp produktionen. Man kan lätt bli orolig och osäker och vill säkra upp med ersättning. Men det är då man ska hantera is i magen och fortsätta. När produktionen är igång så ligger inte bebisen vid bröstet hela tiden. Den har tillväxt faster
  • marretiin
    Beebii skrev 2017-02-21 07:10:11 följande:

Å a mysigt det låter med buffar så tydligt! Längtar då det bar gnuggar lite snabbt här sen ingenting. Går inte att känna utanpå än heller. Måste komma ihåg att fråga om moderkakan ligger i vägen imorgon på RUL.

Wow vilken dröm att få vara hemma 1 år med betalning och sen ha alla mamma dagarna kvar! Men antar att du kanske är arbetslös efter ledigheten istället?

Växtvärk har jag här med och ett stort problem är att jag inte kan äta ordentligt längre.... magsäcken har som krympt känns det som. Blir mätt direkt på bara någon liten smakbit :-/

Hur har ni andra med aptiten?

Ja jag är ju arbetslös efter mammaledigheten men har bra referens då det löser sig nog .

Magen har jag problem med sen innan o den är ju inte direkt bättre nu :-P.

Känner mig inte lika hungrig o sugen på mat nu men när jag väl äter så kan jag äta ganska mkt.
  • Summerchild
    GrönaDruvan skrev 2017-02-21 15:40:22 följande:

Verkar inte få med nån bild idag, haha

Jag kan föreställa mig... ;)
  • Summerchild
    GrönaDruvan skrev 2017-02-21 15:37:58 följande:

Nu börjar man bli ganska rund

Det här .... ;)
  • Haiduchi

Tycker tiden flyger fram!!

Aptiten är ganska låg nu, får knappt plats med något känns det som.

Känner mig ofta mätt på morgonen så blir mer och mer att jag inte äter eller äter lite till frukost. Kaffe går alltid ner ;)

Men ett rejält mål om dagen kan jag få ner sen är det stopp. Eller några små. Men gör inget. Har reserver att ta av :)

Svar på tråden BF Juli 2017 ny