BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Nu har jag köpt i princip allting till bebis så nu är det väl som gjort att det går åt helvete ;) barnvagn fixade vi i vintras, kläder har jag köpt några plagg även om det inte behövdes, babyskydd köpte jag igår, tunna filtar köpte jag på barnmässan idag samt att jag fick ett par paket med blöjor + lite andra gratisgrejer . Resten har vi sen innan :)
nu är det väl bara några smågrejer som inte är nån idé att köpa än för då kommer det väl bort, typ amningsinlägg, ersättning om inte amningen kommer igång och nåt mer blöjpaket :)
Nu har jag köpt i princip allting till bebis så nu är det väl som gjort att det går åt helvete ;) barnvagn fixade vi i vintras, kläder har jag köpt några plagg även om det inte behövdes, babyskydd köpte jag igår, tunna filtar köpte jag på barnmässan idag samt att jag fick ett par paket med blöjor + lite andra gratisgrejer . Resten har vi sen innan :)
nu är det väl bara några smågrejer som inte är nån idé att köpa än för då kommer det väl bort, typ amningsinlägg, ersättning om inte amningen kommer igång och nåt mer blöjpaket :)
Kom på nu när jag läste om blöjor.
Jag insåg att vi hade ett system som dom kallar blöjstegen här på vårat Ica. Handlar ja för visst mycke så får jag rabatt på blöjor. Så i mitt fall om ja handlar för 600 får jag 40 kr rabatt vilket då gör att små paketen med blöjor blir gratis. Och handlat jag för 900 så får ja 60 kr rabatt och då blir det steg två blöjorna :) Har därför börjat passa på att låta blöjor följa med hem då och då! Ett tips är att hålla koll i eran butik om det finns något bra system:)
Och jag känner tvärtom, att det är så långt kvar! Vi kommer inte handla förrän i maj ser det ut som, då är det ju ändå två månader kvar. Vill bara att tiden ska gå tills dess.
Sen behöver man ju inte så mkt i början. Säng, vagn, kläder och hygienartiklar typ. Sedan vill jag ha en babysitter men det dröjer ju lite.
Funderar också på den vagnen! Beställt från nätet? Hur lång leveranstid var det?
Åh vad avis jag blir! Jag är så stressad att vi har så mycket kvar haha. Känns som bebisen snart kommer! Gubben är lugn att allt hinns med men ja känner inte så! Måste kännas skönt att vara klar!
Kom på nu när jag läste om blöjor.
Jag insåg att vi hade ett system som dom kallar blöjstegen här på vårat Ica. Handlar ja för visst mycke så får jag rabatt på blöjor. Så i mitt fall om ja handlar för 600 får jag 40 kr rabatt vilket då gör att små paketen med blöjor blir gratis. Och handlat jag för 900 så får ja 60 kr rabatt och då blir det steg två blöjorna :) Har därför börjat passa på att låta blöjor följa med hem då och då! Ett tips är att hålla koll i eran butik om det finns något bra system:)
Yes, det blev grått på båda. Tror det blir kanon! Skönt för en velpotta som mig att äntligen kunna bocka av ett beslut...
Skötväska valde jag - Petite Chérie Skötväska Angulus Black.. passar snyggt till vagnen. Köpte även skinnhandtag i svart som jag ska sätta på.
Hur tänker ni tjejer med bröstpump? Ska jag köpa nu innan eller ska man avvakta? Ammade nr1 och nr2 i nån månad för jag hade svårt att amma pga tubelösa bröst men som jag nu opererat. Använde pump då och tyckte det var skönt.
Är osäker hur jag ska göra nu.. hur tänker ni?
Ja det är rätt gött men det skulle vara rätt gött att ha nånting kvar. Nu känns det som jag bara ska vänta ;)
Jag har ju ett blöjbarn fortfarande så blöjrabatten går till honom (tanken är att vi ska börja vänja vid potta när vi går hem i juni). Men i vår affär har dom ca 1 vecka i månaden att om man handlar för 800 kr så får man ett libero blöjpaket så då är det ju bra att passa på att stor handla :)
Om man är med i liberoklubben så får man ju rätt generösa kuponger med jämna mellanrum också. Nu sist fick jag 3 kuponger med 60 kr rabatt vid 2 blöjpaket :)