• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Delilah2001

Känns inte så tungt än, men märker att konditionen blivit sämre.

Ingen foglossning eller så, men är väldigt trött.

Bebisen sparkar allt hårdare, och det är kul!

• FrökenMp
    Sosozo skrev 2017-03-26 09:59:11 följande:

Hur mår ni, mamis? Har ni hälsan eller hur går det?

Jag börjar känna mig tung och blir lätt trött. Men inga ryggproblem ännu.

Tvärtom så känner jag mig inte trött alls! Även fast jag lägger mig sent, sover dåligt och vaknar alldeles för tidigt (bebis som väcker mig) men ändå har jag rätt mycket energi.

Har däremot blivit 50% sjukskriven av läkare pga att mitt jobb ger mig foglossning och karpaltunnelsyndrom... får se nu försäkringskassan beviljar. Vet inte hur lång tid handläggningen brukar ta innan man får veta.
  • narie24

Hej alla glada!

För mig växlar det mellan massor av energi och nästa stund helt slut. Måste börja tänka lite mer på maten igen, blir lätt för hungrig.

Igår hade vi barnkalas med 18 vilda 8-åringar. Ryggen tokvärkte på kvällen. Då insåg jag att det kanske är bra att ta det lite lugnt ;).

Njuter av att känna rörelser, är ju sista gången! Men vaknat tidigt på morgonen för då är lillan som vildast.
  • Newbie84

Mår fortfarande illa och spyr en del och medicineringen gör mig ganska trött, har hyperemesis :( har börjat känna av foglossning nu den senaste tiden. Hade inte det förra gången så hoppas att det inte blir värre.

Spontanköpte vagn och babyskydd idag så det känns skönt att ha det gjort, blev en Britax go big i gråmelange :)
  • Lady K
    Vet hur det känns skrev 2017-03-26 19:14:57 följande:

Härligt! Blev även sittdelen grå?

Yes, det blev grått på båda. Tror det blir kanon! Skönt för en velpotta som mig att äntligen kunna bocka av ett beslut...
  • Joline84

Jag passerar 22 veckor nu och mår helt okej. Har kunnat träna lite lagom och det går bra, även om jag blir andfådd och rätt trött efteråt. Sover väldigt varierat, ena natten hur bra som helst och nästa vaken halva natten.
    Bäbisen har på senaste ändrat sitt rörelsemönster som jag läst brukar hända nu. Känner av honom åt alla håll och kanter och även mer tydligt utanpå magen. Tror säkert storesyskona kommer kunna känna under veckan.
    Har börjat oroa mig lite för att nått ska gå fel. Tror att jag känner att han är så stor nu och allt känns mer på riktigt, så då kommer också dem tankarna, att inget får hända nu.
    Jag kommer att jobba till 1 juni, sedan är jag havandeskapsledig tills det är dags. Jag planerar att be om ett snitt. Ska träffa en aurora bm och prata förlossning efter påsk.
    Jag bor inte ihop med barnets pappa, så det blir väl även lite saker kring det att fundera över och komma överens om. Hela graviditeten har varit en känslomässig berg o dalbana. Äntligen börjar saker falla på plats och jag känner mig mer lugn inombords.
  • Joline84
    Lady K skrev 2017-03-26 21:15:53 följande:
    Yes, det blev grått på båda. Tror det blir kanon! Skönt för en velpotta som mig att äntligen kunna bocka av ett beslut...
    Funderar också på den vagnen! Beställt från nätet? Hur lång leveranstid var det?
  • Sosozo
    Joline84 skrev 2017-03-26 21:21:18 följande:

Jag passerar 22 veckor nu och mår helt okej. Har kunnat träna lite lagom och det går bra, även om jag blir andfådd och rätt trött efteråt. Sover väldigt varierat, ena natten hur bra som helst och nästa vaken halva natten.

Bäbisen har på senaste ändrat sitt rörelsemönster som jag läst brukar hända nu. Känner av honom åt alla håll och kanter och även mer tydligt utanpå magen. Tror säkert storesyskona kommer kunna känna under veckan.

Har börjat oroa mig lite för att nått ska gå fel. Tror att jag känner att han är så stor nu och allt känns mer på riktigt, så då kommer också dem tankarna, att inget får hända nu.

Jag kommer att jobba till 1 juni, sedan är jag havandeskapsledig tills det är dags. Jag planerar att be om ett snitt. Ska träffa en aurora bm och prata förlossning efter påsk.

Jag bor inte ihop med barnets pappa, så det blir väl även lite saker kring det att fundera över och komma överens om. Hela graviditeten har varit en känslomässig berg o dalbana. Äntligen börjar saker falla på plats och jag känner mig mer lugn inombords.

Skönt att det börjar kännas som saker faller på plats! Jag oroar mig också lite. När man kommit såhär långt vill man komma i mål!

Jag vill också ha ett planerat snitt och har fått kallelse till aurora i slutet på april. Vill inte gå dit, orkar inte med att någon ska försöka tjata sig till att ändra min åsikt och hur jag vill bringa mitt barn till världen. Men går väl ändå. Hoppas på det bästa
  • Sosozo

Jobbigt för er med foglossning, illamående och ryggont. Jag har för övrigt sett att man kan köpa bälten som ska avlasta ryggen osv. Någon som testat?

• Treansresa

Just ja igår såg jag bf december tråden! Sjukt endå!

Svar på tråden BF Juli 2017 ny