• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Wooden
    GrönaDruvan skrev 2017-03-27 19:01:49 följande:

Får jag fråga hur mycket onyttigt ni äter varje dag?

Börjar nästan få lite ångest hur mycket jag går och småäter...äter ju stora mängder mat också, så får ju i mig mycket nyttigt, så på det sättet är jag inte orolig, men att det ska vara så svårt att låta bli!!!

Idag har jag lyckats trycka i mig:

-1 Dammsugare

-6 rutor marabou helnöt

-1 donut + Festis

-nästan en hel godispåse (sån färdig liten)

Då är dagen inte slut än!!

Igår blev det väl några kakor till och choklad och säkert nåt mer...haha

Tror jag skulle behöva hejda mig med onyttigheterna jag med. Tänker precis som man inte ska göra, att jag får passa på att äta det jag är sugen på. Äter mycket lösgodis, gjorde det förra graviditeten också! Borde bli bättre på att ta en frukt istället. Äter också bra mat i övrigt men det här extraätandet är ju så himla onödigt :/
  • Treansresa
    GrönaDruvan skrev 2017-03-27 19:01:49 följande:

Får jag fråga hur mycket onyttigt ni äter varje dag?

Börjar nästan få lite ångest hur mycket jag går och småäter...äter ju stora mängder mat också, så får ju i mig mycket nyttigt, så på det sättet är jag inte orolig, men att det ska vara så svårt att låta bli!!!

Idag har jag lyckats trycka i mig:

-1 Dammsugare

-6 rutor marabou helnöt

-1 donut + Festis

-nästan en hel godispåse (sån färdig liten)

Då är dagen inte slut än!!

Igår blev det väl några kakor till och choklad och säkert nåt mer...haha

Jag småäter också massor helt i onödan:( blir massa choklad, godis och glass. Vaknar tom på nätterna för jag är sugen på glass. :(
  • Vet hur det känns

Har ni sett att om man köper påslakan till bebisen från olika märken (allt utan Ikea) så är måtten 100*130 men på Ikea är måtten 110*120 så då kan man inte blanda utan måste ha olika täcken??

Jag har köpt sett från Lexington, NG baby och nått från Jollyroom men alla dessa har standard 100*130 sen när vi var på Ikea så insåg vi att det inte passar.

Ikea passar bra till sina egna påslakan?! Knäppt!!!!

• Treansresa
    Vet hur det känns skrev 2017-03-28 06:25:29 följande:

Har ni sett att om man köper påslakan till bebisen från olika märken (allt utan Ikea) så är måtten 100*130 men på Ikea är måtten 110*120 så då kan man inte blanda utan måste ha olika täcken??

Jag har köpt sett från Lexington, NG baby och nått från Jollyroom men alla dessa har standard 100*130 sen när vi var på Ikea så insåg vi att det inte passar.

Men vaf konstigt! Jag måste alltså köpa ett till täcke då jag har påslakan från olika ställen:( tur du sa något. Fast tror jag lämnar tillbaka på Ikea då bara för att.

Vet att ikea för typ 10 år sedan hade andra mått på deras spjälsäng och madrasser så de inte passade andra. Men det ändrade dom på sedan.
  • Vet hur det känns
    Treansresa skrev 2017-03-28 09:25:04 följande:

Men vaf konstigt! Jag måste alltså köpa ett till täcke då jag har påslakan från olika ställen:( tur du sa något. Fast tror jag lämnar tillbaka på Ikea då bara för att.

Vet att ikea för typ 10 år sedan hade andra mått på deras spjälsäng och madrasser så de inte passade andra. Men det ändrade dom på sedan.

Helt sjukt dåligt!! Vi köpte täcke från Jollyroom som är vanlig standard 100*130 och struntar i Ikeas. Kommer bara köpa säng och madrass från dom.

Det var av ren slump jag såg det.. dåligt!
  • Treansresa
    Vet hur det känns skrev 2017-03-28 09:55:22 följande:

Helt sjukt dåligt!! Vi köpte täcke från Jollyroom som är vanlig standard 100*130 och struntar i Ikeas. Kommer bara köpa säng och madrass från dom.

Det var av ren slump jag såg det.. dåligt!

Ja det var riktigt dåligt! Hade kunnat bli snopet för mig när spjälsängen ska bäddas då jag hade noll koll. Vad ska ni köpa för spjälsäng?:)
  • Vet hur det känns
    Treansresa skrev 2017-03-28 10:16:16 följande:

Ja det var riktigt dåligt! Hade kunnat bli snopet för mig när spjälsängen ska bäddas då jag hade noll koll. Vad ska ni köpa för spjälsäng?:)

Har inte bestämt oss än mer än att den ska vara vit. Går på känsla den dagen vi ska köpa. Tänkte köpa sängen i maj.

Allt är klart för bebisen nu förutom själva sängen och madrassen.
  • Treansresa
    Vet hur det känns skrev 2017-03-28 10:59:49 följande:

Har inte bestämt oss än mer än att den ska vara vit. Går på känsla den dagen vi ska köpa. Tänkte köpa sängen i maj.

Allt är klart för bebisen nu förutom själva sängen och madrassen.

Okej:) tänkte bara tipsa om att Babyland har en vit med madrass för 995 och beställer man senast idag med kod blir det bara 845:) men har ni tänkt vänta till maj är de ju tidigt nu:)

Jag har skötbord kvar som möbel, annars är de tillbehör i massor och babysitter och sådant.
  • Delilah2001
    Vet hur det känns skrev 2017-03-28 06:25:29 följande:

Skumt. Till förra hade jag täcke från NG tror jag, och lite olika påslakan, bla från Ikea.

Har inte kollat på täcken än, ska kolla lite vilka påslakan jag har kvar sen förra. Kanske att jag har kvar täcke också. I början räcker det nog med påslakan/filt.

Tack för tipset!
  • Wooden

Apropå spjälsäng så har vi en står i vårt sovrum nu, som stått där sen sonen kom. Har en grå från Jollyroom som är superfin! Dock stod den i hans rum tidigare då vi hade ett crib till honom inne hos oss. "Problemet" är att han sover i vår säng fortfarande. Han har sovit i egen säng i korta perioder men sen blivit förkyld, sovit oroligt osv, så han har fått läggas över mer och mer. Nu känns det som vi är helt fast. Han vill så gärna ligga och mysa och klappa en på armen eller ryggen eller hålla i handen. Hur fasen ska vi ta fajten med egen säng? Han är ju dock bara 18 månader så han är ju liten fortfarande, men vill verkligen inte ha hela familjen i vår säng när bebis kommer. Helst inte bebisen heller. Det skulle vi inte med sonen heller, men ni hör ju hur det blev... 
    Självklart är sonen välkommen att komma till oss på natten, men att ha hela sällskapet där från kväll till morgonen är jag/vi verkligen inte sugna på. Tar redan döden på samlivet typ... Att jag blivit gravid på nytt är typ ett under...

Svar på tråden BF Juli 2017 ny