• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Vet hur det känns

Jag har ringt in och fått tid för kontroll kl 16 på förlossningen.

Usch alla dessa problem gör att jag starkt överväger kejsarsnitt. Jag har fått välja men vid träffen med läkaren i v 13 så bestämde jag mig för vaginalt.. men är mer o mer osäker!!! Katastrof snitt med första och vaginalt med andra barnet... Är så rädd!! Vill bara att bebisen överlever förlossningen och inte skadas av syrebrist eller komplikationer..

Vet helt ärligt inte hur jag ska välja. Har man gbs så är det viktigt att få intravenös antibiotika 4 timmar innan förlossningen.. annars kan barnet smittas och bli väldigt sjukt. Vid kejsarsnitt behövs inte den antibiotikan.

• GrönaDruvan
    Vet hur det känns skrev 2017-04-12 12:05:44 följande:

Jag har ringt in och fått tid för kontroll kl 16 på förlossningen.

Usch alla dessa problem gör att jag starkt överväger kejsarsnitt. Jag har fått välja men vid träffen med läkaren i v 13 så bestämde jag mig för vaginalt.. men är mer o mer osäker!!! Katastrof snitt med första och vaginalt med andra barnet... Är så rädd!! Vill bara att bebisen överlever förlossningen och inte skadas av syrebrist eller komplikationer..

Vet helt ärligt inte hur jag ska välja. Har man gbs så är det viktigt att få intravenös antibiotika 4 timmar innan förlossningen.. annars kan barnet smittas och bli väldigt sjukt. Vid kejsarsnitt behövs inte den antibiotikan.

Hoppas det går bra för dig!

I måndags var jag på läkarkontroll igen och blev minsann väldigt nervös när hon mätte och mätte, kollade och kollade...han var så lugn, och det brukar han inte vara när hon gör kontroll. Tillslut efter en bra stund kom han igång, och jag kunde andas ut.
    Tänkte för en sekund att han inte mådde bra och att nu får de ta ut honom...visst, de flesta klarar ju sig nu i vecka 28, men det känns aldeles för tidigt ändå.

Blev ännu lite mer nojjig när jag gick på toa innan läggdags igår..när jag torkade mig var det lite blodblandat. Inte blod så direkt, men det var lite brun-blandat. Fast inget mer sen dess. Undra varför det blev så..?

Läkaren verkade även tveksam till om jag ska jobba...har ju provat på i snart 2 veckor nu, men hon sa att hon märker på mig att jag blivit sämre. Visst, det är ingen fara för barnet, utan mer min kropp. Kunde knappt resa mig upp från britsen efter ultraljudet...
    Jag känner att jag nog klarar att jobba lite. Mitt psyke mår bättre av att jobba några timmar om dagen. Det är fördelar mot nackdelar..... men jag får se igen nästa vecka när jag träffar läkaren vad hon säger.
  • Delilah2001
    Vet hur det känns skrev 2017-04-12 11:08:58 följande:

Tjejer barnmorskan ringe nyss.. jag har GBS samt bakterier i urinen. Hon har gett info till läkaren så väntar på svar. Är så orolig!!!! För jag kissar på mig nästan hela tiden... Men börjar tro att jag kanske läcker fostervatten?? Har mycket sammandragningar...

Försöker ringa min bm för råd osv men ingen telefonist fören imorgon. Ska jag ringa in till förlossningen??? RÅD behövs!!! Vad ska jag göra?? Vänta på läkaren ska ringa och ordinera antibiotika?? Men kontroll då???

Snälla ge mig råd

Jag hade GBS (grupp B streptokocker) under min första graviditet. Kissade hela tiden, och hade väldigt mycket sammandragningar.

Fick nog 7 st antibiotikaomgångar den graviditeten.

Jag tycker du ska ringa förlossningen, eller antenatal. Bättre att ringa en gång för mycket än en gång för lite!
  • Delilah2001

Såg nu att du fått tid i dag! Vad bra!

• Delilah2001

Kan tillägga att jag fick inte antibiotika intravenöst i samband med förlossningen, det är tydligen olika i olika landsting. Eller var år 2002 i alla fall.

Däremot fick jag lämna prover regelbundet, och om de visade på GBS så fick jag en ny antibiotikakur.

• Powerjess

Hej! Jag känner puffarna och sparkar har känt sen v 21 går in i vecka 28 imorgon och har inte sett utanpå magen, jag är mullig men inte fet annars kan det vara därför? Eller bör jag ora mig?

Kram J

• Vet hur det känns

Tack för era stöttande svar. Har nu varit på förlossningen. Allt såg bra ut. Läcker inte vatten och var helt stängd livmodertapp på 5,5 cm

Jag läcker kiss och inget annat.. så skönt även om det är jobbigt att läcka Kiss så är det inte farligt.

Ang gbs så kommer inget göras under graviditeten utan ska få dropp när jag kommer in.

• Vet hur det känns
    FrökenMp skrev 2017-04-12 16:16:45 följande:

Idag kom våran vagn! En Stokke trailz i beige melange. Jag är såååååå kär!!

Så fin vagn!! Förstår att du är nöjd :)
  • Vet hur det känns
    GrönaDruvan skrev 2017-04-12 12:51:31 följande:

Hoppas det går bra för dig!

I måndags var jag på läkarkontroll igen och blev minsann väldigt nervös när hon mätte och mätte, kollade och kollade...han var så lugn, och det brukar han inte vara när hon gör kontroll. Tillslut efter en bra stund kom han igång, och jag kunde andas ut.

Tänkte för en sekund att han inte mådde bra och att nu får de ta ut honom...visst, de flesta klarar ju sig nu i vecka 28, men det känns aldeles för tidigt ändå.

Blev ännu lite mer nojjig när jag gick på toa innan läggdags igår..när jag torkade mig var det lite blodblandat. Inte blod så direkt, men det var lite brun-blandat. Fast inget mer sen dess. Undra varför det blev så..?

Läkaren verkade även tveksam till om jag ska jobba...har ju provat på i snart 2 veckor nu, men hon sa att hon märker på mig att jag blivit sämre. Visst, det är ingen fara för barnet, utan mer min kropp. Kunde knappt resa mig upp från britsen efter ultraljudet...

Jag känner att jag nog klarar att jobba lite. Mitt psyke mår bättre av att jobba några timmar om dagen. Det är fördelar mot nackdelar..... men jag får se igen nästa vecka när jag träffar läkaren vad hon säger.

Hoppas din bebis stannar ett bra tag. Skönt att du får gå på så många kontroller. Kanske dax att bli sjukskriven.. typ 50 % så kanske det känns bättre.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny