• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Wooden
    Powerjess skrev 2017-04-12 19:19:11 följande:

Hej! Jag känner puffarna och sparkar har känt sen v 21 går in i vecka 28 imorgon och har inte sett utanpå magen, jag är mullig men inte fet annars kan det vara därför? Eller bör jag ora mig?

Kram J

Hur hårda sparkar och rörelser du känner spelar ingen roll! Du känner ju att nån rumlar runt där inne :) Beror ju på hur bebis ligger och var moderkakan sitter. Jag skulle inte oroa mig! :)
  • FrökenMp
    acinnaleh skrev 2017-04-12 16:44:45 följande:

Fin fast helt olik min ;) kul att få vagnen eller hur!

Ja men din var ju hur fin som helst med! Såg mysigare ut än min som kanske ser mer stel ut haha:) men sååå kul! Har gått runt med den hela kvällen haha
    Vet hur det känns skrev 2017-04-12 19:39:52 följande:

Så fin vagn!! Förstår att du är nöjd :)

Åh tack! Är supernöjd. Så lätt att köra:D
  • Bimbim79
    Vet hur det känns skrev 2017-04-12 19:39:08 följande:

Tack för era stöttande svar. Har nu varit på förlossningen. Allt såg bra ut. Läcker inte vatten och var helt stängd livmodertapp på 5,5 cm

Jag läcker kiss och inget annat.. så skönt även om det är jobbigt att läcka Kiss så är det inte farligt.

Ang gbs så kommer inget göras under graviditeten utan ska få dropp när jag kommer in.

Å nu blev ju jag nervös :/ min tapp är bara 4 cm! Är säkert som det ska, har kontroller rätt tätt framöver pga koniseringen samt att det är ett ivf jag över 35 osv. Sist de kollade iaf för 10 dagar sedan så såg allt bra ut utöver mitt dalande hb som jag inte verkar kunna påverka hur jag än gör! Lillkillen är iaf pigg som en mört och tränar kullerbyttor så jag håller på att spy! Favoriten är nog att boxas med säkerhetsbältet i bilen :)
  • Vet hur det känns
    Bimbim79 skrev 2017-04-13 07:48:35 följande:

Å nu blev ju jag nervös :/ min tapp är bara 4 cm! Är säkert som det ska, har kontroller rätt tätt framöver pga koniseringen samt att det är ett ivf jag över 35 osv. Sist de kollade iaf för 10 dagar sedan så såg allt bra ut utöver mitt dalande hb som jag inte verkar kunna påverka hur jag än gör! Lillkillen är iaf pigg som en mört och tränar kullerbyttor så jag håller på att spy! Favoriten är nog att boxas med säkerhetsbältet i bilen :)

Normalt är väll 2 till 6 cm så det är ingen fara. Skönt att dom kontrollerar dig
  • GrönaDruvan
    Vet hur det känns skrev 2017-04-12 19:43:46 följande:
    Hoppas din bebis stannar ett bra tag. Skönt att du får gå på så många kontroller. Kanske dax att bli sjukskriven.. typ 50 % så kanske det känns bättre.
    Ja, jag hoppas han stannar tills de tar ut honom om 8 veckor.
    Jag är redan sjukskriven 50% sedan två veckor tillbaka, och innan dess var jag sjukskriven 100% i lite över 2 månader.
    Tycker 50% är lagom nu...jobbar mellan 3,5-4,5 timme om dagen. Visst tar min kropp stryk, men går jag hemma tar psyket stryk, och jag märker ju själv att jag är gladare nu när jag träffar folk.
    Så frågan är vad som är bäst... det handlar om att jobba en månad till..
    Visst har jag sjukt ont emellanåt, men det är inget som är farligt för graviditeten, så då kan man väl stå ut.
    Min läkare skrattar och tycker jag är envis. Men jag vill inte vara den som gnäller över lite smärta! Finns ju dom som har det värre.

När min tapp kollades för ett tag sedan var den ca.3,5 cm och det var helt normalt, så det är nog ingen fara med en tapp på 4 cm!
    Inget mer blod här iaf, skönt.
  • AnnaCR

Hej! 

Hur känner ni er? Skrattande
    Jag är i v26 (25+5) idag och har BF 21 Juli.
    Vore roligt att följas åt om vi har BF nära varandra :)

• Bimbim79
    AnnaCR skrev 2017-04-13 10:47:42 följande:

Hej! 

Hur känner ni er? Skrattande

Jag har BF 24 juli. Känner mig mest trött pga hb som sjunker men annars ok! Jobbar fortfarande 100% natt som ssk. Funkar bra. Enda problemet är väl halsbränna på efternatten runt 4-5 men det beror väl mest på att man äter då sen börjar springa runt :)

Vagnen är beställd och betald och just nu är jag sjukt avis på att vissa av er fått hem sin vagn. Va 8 veckors leverans på vår!
  • Vet hur det känns
    Bimbim79 skrev 2017-04-13 17:45:25 följande:

Jag har BF 24 juli. Känner mig mest trött pga hb som sjunker men annars ok! Jobbar fortfarande 100% natt som ssk. Funkar bra. Enda problemet är väl halsbränna på efternatten runt 4-5 men det beror väl mest på att man äter då sen börjar springa runt :)

Vagnen är beställd och betald och just nu är jag sjukt avis på att vissa av er fått hem sin vagn. Va 8 veckors leverans på vår!

Jag jobbar också 100 fram till 1/6 då går jag på graviditetspenning. Vilken vagn blev det??
  • Bimbim79
    Vet hur det känns skrev 2017-04-13 18:23:55 följande:
    Jag jobbar också 100 fram till 1/6 då går jag på graviditetspenning. Vilken vagn blev det??
    Tutek turran vit/créme läder! Fick besked från försäkringskassan idag och går hem med gravidpeng 25/5, så nu räknar jag ner passen :)
    Känner av fogarna efter en helnatt men har bra kollegor som stöttar upp vid behov. Men visst de nätter vi haft akutläge, hjärtstopp osv då är man rätt slut i kroppen när man kommer hem på morgonen. HLR brukar ge träningsvärk i vanliga fall men nu är det galet hur matt man är!
  • Treansresa

Hej! 

Hur känner ni er? 

Hej! 

Hur känner ni er? 

Välkommen hit:) jag har bf 19 juli och mår faktiskt riktigt bra sålänge jag bestämmer själv vad jag ska göra:) hur mår du?:)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny