• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Summerchild

Min glada påsk blev en mardröm när jag åt vacumförpackad gravad lax.... hur tänkte jag....gråtit å spytt ....om det nu ens hjälper. Läst men tröstar lite bara. Nån annan som begått misstag?

Fasen ska jag vara orolig i veckor nu :(

• Wooden
    Summerchild skrev 2017-04-15 23:08:39 följande:

Min glada påsk blev en mardröm när jag åt vacumförpackad gravad lax.... hur tänkte jag....gråtit å spytt ....om det nu ens hjälper. Läst men tröstar lite bara. Nån annan som begått misstag?

Förstår om du är orolig, alla vill vi ju göra så gott vi kan. Jag har ätit kallrökt lax nu vid påsk samt en gång på smörgåstårta (där jag vet att det var färskt). Klen tröst för dig om du inte åt "medvetet". Jag följer kostråden med måtta och sunt förnuft. Men såklart gör vi ju alla olika och det som känns bäst för oss. Nu när du känner dig orolig, försök att tänka att risken att det du åt är smittat är väldigt liten.
  • Sosozo
    Summerchild skrev 2017-04-15 23:08:39 följande:

Det kommer säkert inte vara någon fara! Inte behöver du gråta. Tänk vad liten risken är att du ska bli smittad, och lägg till hur minimal den då är att du ska bli smittad JUST under de 9 månader du är gravid.
  • Treansresa

Jag råkade äta salami och brie ost för någon vecka sedan. Hade också panik men min bm lugnade mig.

• Sosozo

När ungefär brukar bebisen vända sig nedåt? Har varit ett väldans bökande idag och jag har kännt ett tryck nedåt och mellan höfterna flera ggr. Plus någon form av krafsande längst ned vid blygdbenet. Och sparkar/ bökande uppåt mot magsäcken. Är i v 29+0 så det är ju rätt tidigt? Kan det vara att hon försöker hitta rätt med huvudet?..

• Sosozo

När ungefär brukar bebisen vända sig nedåt? Har varit ett väldans bökande idag och jag har kännt ett tryck nedåt och mellan höfterna flera ggr. Plus någon form av krafsande längst ned vid blygdbenet. Och sparkar/ bökande uppåt mot magsäcken. Är i v 29+0 så det är ju rätt tidigt? Kan det vara att hon försöker hitta rätt med huvudet?..

• Bimbim79
    Sosozo skrev 2017-04-15 23:46:28 följande:

Vissa barn vänder sig runt v 29, 30 är ju rätt trångt men plats för att sparkas finns det ;)
  • Summerchild
    Bimbim79 skrev 2017-04-15 23:49:52 följande:

Vissa barn vänder sig runt v 29, 30 är ju rätt trångt men plats för att sparkas finns det ;)

Ja men mina andra barn hade så mkt plats att dom vände sig fram å tillbaka ända till 2 sista veckorna av förlossningen.

Sonen hjälpte jag runt i vecka 36 ....han var så livlig hehe

Mmm gjorde en omröstning om just gravat och 1 tyckte jag var löjlig men jag tycker det är intressant ändå
  • Bimbim79
    Summerchild skrev 2017-04-15 23:55:34 följande:
    Ja men mina andra barn hade så mkt plats att dom vände sig fram å tillbaka ända till 2 sista veckorna av förlossningen.

Sonen hjälpte jag runt i vecka 36 ....han var så livlig hehe

Mmm gjorde en omröstning om just gravat och 1 tyckte jag var löjlig men jag tycker det är intressant ändå
    Jag har ätit både gravat salami ostar osv lakrits kaffe you name it. Krävs ju typ inget för att svenska kostråden ska rekommendera att man avstår nåt. Blodig biff, biff tartar osv undviker jag dock när jag är gravid :)
  • narie24
    Sosozo skrev 2017-04-15 23:49:44 följande:

Det har jag också funderat på. Har inte märkt när de vänt sig med mina tidigare barn, undrar om man kan märka själva ögonblicket de vänder sig? El blir det lite i taget?

Ngn spm har erfarenhet?
Svar på tråden BF Juli 2017 ny