BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Dagens läkarbesök gick bra! Fick först sitta med sånt där band runt magen (ctg?) en stund...sen gjorde hon det vanliga ultraljudet. Allt såg bra ut, han ligger fortfarande 7-8% under "normalt", men följer sin kurva jättefint och väger ca, 1.2 kg nu. Alla flöden bra.
Hon tog mig verkligen på allvar när jag sa hur jag mått i helgen, eftersom hon vet att jag aldrig gnäller i onödan som hon sa. Känns skönt att hon gör det. Hon tycker jag ska ringa direkt om jag mår så igen.
Pga det kollade hon även tappen, den var helt stängd. Tog även massa blodprover för att de vill kolla så mina organ mår bra. Urinprov visade tydligen 1+ så ska lämna ett nytt imon med morgonurin.
Känns så skönt att allt ser bra ut!!! När jag blir orolig så kan jag inte tänka på annat, och blir mest sängliggandes för att jag inte vågar annat!
Vecka 30 nu och hade besök hos BM idag för att få Anti-D och rutinmätningarna. Lite lågt järnvärde (105) så det blir att testa Niferex igen. Känt bebisen sparka och göra kullerbyttor riktigt starkt senaste tiden, särskilt på natten!
Jag har inte varit rädd för förlossningen hittills, men nu när det närmar sig så önskar jag att det fanns ett ytterligare ultraljud vid slutet bara för att bekräfta att allt fortfarande såg bra ut - att bebisen inte är för stor, ligger med ansiktet fel eller att moderkakan inte flyttat på sig för öppningen... men BM säger att de kan känna det mesta genom magen och att moderkakan inte växer nedåt även om den är i framvägg. Så inget extra UL om det inte är något speciellt.
Vecka 30 nu och hade besök hos BM idag för att få Anti-D och rutinmätningarna. Lite lågt järnvärde (105) så det blir att testa Niferex igen. Känt bebisen sparka och göra kullerbyttor riktigt starkt senaste tiden, särskilt på natten!
Jag har inte varit rädd för förlossningen hittills, men nu när det närmar sig så önskar jag att det fanns ett ytterligare ultraljud vid slutet bara för att bekräfta att allt fortfarande såg bra ut - att bebisen inte är för stor, ligger med ansiktet fel eller att moderkakan inte flyttat på sig för öppningen... men BM säger att de kan känna det mesta genom magen och att moderkakan inte växer nedåt även om den är i framvägg. Så inget extra UL om det inte är något speciellt.
Nu har jag druckit sockerlösningen på glukosbelastningen. Det smakade faktiskt inte så illa som jag trodde eftersom jag gick in med inställningen att det kommer vara förjävligt, haha ;) sockret var bra nu innan så jag hoppas att det fortsätter så :)
Nu har jag druckit sockerlösningen på glukosbelastningen. Det smakade faktiskt inte så illa som jag trodde eftersom jag gick in med inställningen att det kommer vara förjävligt, haha ;) sockret var bra nu innan så jag hoppas att det fortsätter så :)
Jag sitter också på provtagningen efter att ha druckit sockret. Detta var andra gången så var beredd. Jag börjar bli lite skakig nu. Kroppen gillar inte att gå från fastande till att höja blodsockret såhär snabbt. Sen blir jag knäpp av att bara sitta och vänta. Sjukt trött....zzz...
Inatt vaknade jag och hade superont i magen (alltså, magsäcken, inte livmodern) och mådde illa. Trodde det var pga sur mage och bullade upp med kuddar till sittställning, men blev bara värre och värre. Provade att äta lite, hjälpte inte. Gick upp och satt i soffan och somnade till slut för att jag var så trött. Bättre idag men fortfarande ont, sjukanmälde mig från jobbet och vilar. Påminner om magkatarr i känslan. Men det kom så plötsligt. Undrade nästan först om det var magsjuka.
Någon som varit med om liknande eller har en ide om vad det kan vara?