• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Bimbim79

Har haft barn av båda sorterna :) de 2 som varit vilda i magen har sen varit det utanför med, minnena va jättelugn i magen och är fortfarande vid 8 års ålder en lugn individ :)

Idag kom vår barnvagn! Hade det inte sett löjligt ut att gå en promenad med tom vagn så hade jag varit ute å provgått nu ;) fått nöja mig med att klämma känna å putta runt den här hemma :)

• FrökenMp
    Bimbim79 skrev 2017-04-20 14:20:18 följande:

Har haft barn av båda sorterna :) de 2 som varit vilda i magen har sen varit det utanför med, minnena va jättelugn i magen och är fortfarande vid 8 års ålder en lugn individ :)

Idag kom vår barnvagn! Hade det inte sett löjligt ut att gå en promenad med tom vagn så hade jag varit ute å provgått nu ;) fått nöja mig med att klämma känna å putta runt den här hemma :)

Jag har funderat på att gå ut med vagnen ändå fast med katten i, haha!!! Min katt älskar att ligga i vagnen redan och jag vill så gärna prova gå med vagnen utomhus men är rädd för att det ska se märkligt ut om någon kommer fram och hälsar och så sticker det ut ett katthuvud ur vagnen haha
  • narie24
    Sarus85 skrev 2017-04-20 07:27:29 följande:

Lider med er som måste göra belastningen.

Och vad det skiljer sig från vilket län man bor i. Vi har flyttat från Skåne till Öland. I Skåne görs belastningen på rutin och här gör man inte det.

Rätt skönt att slippa ;).

V 28+0 idag! Bara 5 veckor kvar att jobba! Kändes som igår jag plussade!

Jag hade gärna sluppit att göra sockerbelastningen. Men min bm tänkte att det kunde kopplas till magmåttet. Inte fått ngt svar idag, ringer imorgon o hör. Håller timmarna att sockret låg bra!
  • narie24

[quote=77608876][quote-nick]Joline84 skrev 2017-04-20 07:59:19 följande:[/quote-nick]Ja fy. Jag har gjort det en gång, o skulle inte göra det igen. Fick nästan ångest över den sockerchock barnet måste ha fått.

Ja, det känns inte som om det kan vara bra för barnet. Två ggr har min bebbe blivit sockerchockad ????.

• Joline84
    Sarus85 skrev 2017-04-20 10:57:27 följande:
    Jag har mått illa och kräkts fram till v 19 men sen släppte det och fick foglossning istället. Men mår ändå ok. Du då?

Håller med ska bli så skönt att vara ledig och hoppas verkligen bra väder!
    Jag har knappt mått illa och klarat mig hittills från foglossning, så känner mig verkligen tacksam för att ha mått så bra hela tiden. För mig har det jobbigaste varit mentalt. Då det var oplanerat, vi bor inte ihop osv. Nu känns det tack o lov gå åt rätt håll med allt ändå.
    Ja vädret får gärna bli lite varmare, helst redan nu. Längtar ut i solen!
  • Joline84
    narie24 skrev 2017-04-20 15:57:04 följande:

[quote=77608876][quote-nick]Joline84 skrev 2017-04-20 07:59:19 följande:[/quote-nick]Ja fy. Jag har gjort det en gång, o skulle inte göra det igen. Fick nästan ångest över den sockerchock barnet måste ha fått.

Ja, det känns inte som om det kan vara bra för barnet. Två ggr har min bebbe blivit sockerchockad ????.

Ja just. Man gör det vid två tillfällen samma graviditet. Hade nog förträngt det!
  • sobrio88
    Joline84 skrev 2017-04-20 18:15:50 följande:

Ja just. Man gör det vid två tillfällen samma graviditet. Hade nog förträngt det!

Gör man? Jag hade bara en inplanerad under grabiditeten som jag gjorde igår..
  • Joline84
    sobrio88 skrev 2017-04-20 19:56:38 följande:
    Gör man? Jag hade bara en inplanerad under grabiditeten som jag gjorde igår..
    Jo, jag gjorde ett rätt tidigt, o ett lite senare i graviditeten. Båda var godkända. Du kanske klarar dig med ett då om du har tur!
  • sobrio88
    Joline84 skrev 2017-04-20 19:59:12 följande:

Jo, jag gjorde ett rätt tidigt, o ett lite senare i graviditeten. Båda var godkända. Du kanske klarar dig med ett då om du har tur!

Okej. Både provet innan och efter jag drack sockerlösningen var en bra bit under gränsvärdena så jag borde inte vara i behov av ett till :)
  • narie24

Här gör man bara sockerbelastningen om man är i riskzon. Gjorde första i v16 typ då mitt socker låg lite högt (hade dock ätit mellis ganska nära inpå), resultatet hamnade precis över okej. Andra belastningen nu i v28 då magmåttwt låg högt (men sockret var på 6 vilket är okej).

Sen kanske min bm är extra noggrann då mitt andra barn vägde 4,5 kg samt att jag vägde 64 kg till mina 160 cm vid inskrivningen.

Svar på tråden BF Juli 2017 ny