BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Har haft barn av båda sorterna :) de 2 som varit vilda i magen har sen varit det utanför med, minnena va jättelugn i magen och är fortfarande vid 8 års ålder en lugn individ :)
Idag kom vår barnvagn! Hade det inte sett löjligt ut att gå en promenad med tom vagn så hade jag varit ute å provgått nu ;) fått nöja mig med att klämma känna å putta runt den här hemma :)
Har haft barn av båda sorterna :) de 2 som varit vilda i magen har sen varit det utanför med, minnena va jättelugn i magen och är fortfarande vid 8 års ålder en lugn individ :)
Idag kom vår barnvagn! Hade det inte sett löjligt ut att gå en promenad med tom vagn så hade jag varit ute å provgått nu ;) fått nöja mig med att klämma känna å putta runt den här hemma :)
Lider med er som måste göra belastningen.
Och vad det skiljer sig från vilket län man bor i. Vi har flyttat från Skåne till Öland. I Skåne görs belastningen på rutin och här gör man inte det.
Rätt skönt att slippa ;).
V 28+0 idag! Bara 5 veckor kvar att jobba! Kändes som igår jag plussade!
[quote=77608876][quote-nick]Joline84 skrev 2017-04-20 07:59:19 följande:[/quote-nick]Ja fy. Jag har gjort det en gång, o skulle inte göra det igen. Fick nästan ångest över den sockerchock barnet måste ha fått.
Ja, det känns inte som om det kan vara bra för barnet. Två ggr har min bebbe blivit sockerchockad ????.
[quote=77608876][quote-nick]Joline84 skrev 2017-04-20 07:59:19 följande:[/quote-nick]Ja fy. Jag har gjort det en gång, o skulle inte göra det igen. Fick nästan ångest över den sockerchock barnet måste ha fått.
Ja, det känns inte som om det kan vara bra för barnet. Två ggr har min bebbe blivit sockerchockad ????.
Ja just. Man gör det vid två tillfällen samma graviditet. Hade nog förträngt det!
Jo, jag gjorde ett rätt tidigt, o ett lite senare i graviditeten. Båda var godkända. Du kanske klarar dig med ett då om du har tur!
Här gör man bara sockerbelastningen om man är i riskzon. Gjorde första i v16 typ då mitt socker låg lite högt (hade dock ätit mellis ganska nära inpå), resultatet hamnade precis över okej. Andra belastningen nu i v28 då magmåttwt låg högt (men sockret var på 6 vilket är okej).
Sen kanske min bm är extra noggrann då mitt andra barn vägde 4,5 kg samt att jag vägde 64 kg till mina 160 cm vid inskrivningen.