• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Delilah2001

Här gör man inte glykosbelastning om man inte har för hög nivå på blodsockret, som de ju kontrollerar rutinmässigt i vissa veckor. Hade över gränsen på sockret vid ett tillfälle, fick därmed göra glykosbelastning, resultatet på den var ok.

Blir ingen mer glykosbelastning om blodsockret är bra på nästa rutinmässiga test runt vecka 30.

• Joline84

Okej. Jag fick göra glukosbelastning med nr 2, bara för att nr 1 vägde 4700. Då ville dem utesluta grav.diabetes då hög födelsevikt kan bero på det.

• narie24

Ooops, beställde visst bebiskläder för mer än jag tänkt mig.... svårt när man bara klickar in en massa så blir varukorgen plötsligt rätt full ;).

• Treansresa
    narie24 skrev 2017-04-20 21:44:59 följande:

Ooops, beställde visst bebiskläder för mer än jag tänkt mig.... svårt när man bara klickar in en massa så blir varukorgen plötsligt rätt full ;).

Vad roligt även fast det blev mer än du tänkt dig! Visst skulle ni få en Tjej?:) Jag tycker det är så roligt att shoppa kläder är så jobbigt att ha köpstopp på kläder haha:) tycker inte det är lika roligt till dom större barnen längre dock, tur dom kan välja själva nu!
  • Bimbim79

Märkligt det är sån skillnad med glukosbelastningen. Visst bebisen får en socker kick en gång men fungerar allt som det ska är de ju ingen fara. Vi gör en med uppföljning vid behov. Min syster fick gravid diabetes tyvärr blev det sen typ 1 av det men hon är den första å enda i hela släkten på alla håll som fått det. Så även om man inte är i riskzon så är ju graviditeten insåg en risk?! Har själv alltid legat enormt lågt så får ta med mig macka att äta på vägen hem, kommer knappt upp i "normal" värde efter 1 kg godis, och legat på gränsen för att tuppa av efter belastningen så vet jag kommer må skitdåligt den dagen.

• Summerchild
    narie24 skrev 2017-04-20 21:44:59 följande:

Haha samma här har sjukt mkt nu upp till 68 ...så lite överbelastad med bebiskläder....mkt köpt på tradera
  • narie24
    Treansresa skrev 2017-04-20 21:49:56 följande:

Vad roligt även fast det blev mer än du tänkt dig! Visst skulle ni få en Tjej?:) Jag tycker det är så roligt att shoppa kläder är så jobbigt att ha köpstopp på kläder haha:) tycker inte det är lika roligt till dom större barnen längre dock, tur dom kan välja själva nu!

Ja, vi väntar en liten tjej. Sålde/skänkte alla bebiskläder efter andra barnet så behöver ju en hel del.
  • Meowt

Så mycket roligare att köpa bebiskläder än kläder till sig själv <3

Har blivit sjukskriven 25% från jobbet, mest pga mycket stress, oro och att jag inte mår helt 100 psykiskt, men allt hör ihop med graviditeten. Det gör att jag får mycket sammandragningar och min BM skickade mig till läkare som sjukskrev mig.
    Dock är jag mer stressad på jobbet som sjukskriven eftersom att jag får mer att göra på mindre tid, men att jobba 100% funkar inte riktigt heller. Vet inte hur det ska lösas.

Vecka 28 idag för övrigt! :)

• Treansresa
    narie24 skrev 2017-04-21 05:55:04 följande:

Ja, vi väntar en liten tjej. Sålde/skänkte alla bebiskläder efter andra barnet så behöver ju en hel del.

Jag är glad att vi inget har kvar så man har en ursäkt att handla igen haha. Nu har jag kommit till småsaker och det var också Roligt:)
    Meowt skrev 2017-04-21 06:15:34 följande:

Så mycket roligare att köpa bebiskläder än kläder till sig själv <3

Har blivit sjukskriven 25% från jobbet, mest pga mycket stress, oro och att jag inte mår helt 100 psykiskt, men allt hör ihop med graviditeten. Det gör att jag får mycket sammandragningar och min BM skickade mig till läkare som sjukskrev mig.

Dock är jag mer stressad på jobbet som sjukskriven eftersom att jag får mer att göra på mindre tid, men att jobba 100% funkar inte riktigt heller. Vet inte hur det ska lösas.

Vecka 28 idag för övrigt! :)

Vad jobbigt att du ska göra samma sak på 75% som på 100%. Hade du tänkt jobba länge till?:( hoppas du hittar en hållbar lösning så du kanske. Får slappa av och stressa av.

Jag är också i v 28 (27+1) tycker äntligen tiden går fortare:) om 10 veckor är den fäedigbakad :)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny