BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Jag får aldrig reda på SF mått. Men verkar ligga mitt på kurvan, följer den bra säger hon. Som sagt så verkar min bm bara berätta det absolut nödvändigaste för mig, sen inget mer. Är ditt SF mått litet, stort?
Nån som vet om pendlade blodtryck är vanligt när man är gravid?
V26 -110/70
V29 -140/90
V30- 140/90
V31- 110/70
V32- 150/100
V33 - 138/70
Så det blev snitt till slut! Vad skönt att du fick din vilja igenom. Vi får ju förhoppningsvis bebisar typ samtidigt då även om jag inte fått mitt datum än.
Vad tråkigt endå att aldrig få veta sådana saker:( jag har för mig att mitt på kurvan är samma cm som veckan man är i. Men kan ha fel
Jag har också pendlande blodtryck. Ska vara ok så länge du inte blir påverkad av det eller får protein i urinen. Be om extra kontroller om du känner dig orolig! Jag går på kontroller varje vecka pga har ont i huvudet (troligtvis pga blt som svajar) och hade havandeskapsförgiftning i förra graviditeten. Se till att sitta/ligga 15-30min innan dem tar trycket för det ska bli rättvist.
Nu ringde läkaren igen och nu är det bokat och helt klart för min igånsättning!
Måndagen den 19 juni kl.8 ska jag vara på Halmstads BB!! Så förhoppningsvis föds Olle den 19e om inte förlossningen drar ut på tiden allt för länge! (Har ju hört skräckexempel om igångsättningar)!
Jag hade också havandeskapsförgiftning förra graviditeten så därför får jag nog fortsätta gå en gång i veckan minst till bm graviditeten ut. Mår sisådär men det är väl inte så konstigt när blodtrycket är så svajigt. Inga proteiner i urinen än så länge iaf :)
Var också hos bm nyss, sådär lite mellan läkarbesöken, hihi
Vecka 32+5 och sf mått 32. Vad är era sf mått nu?
Skönt att du inte heller har protein i urinen än så länge :) även skönt att du får gå oftare på kontroller! Äter du blodförtunnande eller något i förebyggande eftersom du hade hf förra graviditeten?
Låter som mig ang måendet, inte alls på topp någongång å tror knappast det är normalt med den huvudvärk och trötthet jag har i en graviditet. Alla prover ser bra ut förutom svajande blt. Känns skönt att ha blivit sjukskriven så man kan ta det lugnt, blt har blivit lite stabilare tack vare det men är fortfarande skit skraj att det ska slå till närsomhelst.. :/