BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Sista läkarbesöket idag innan det är dags för förlossning...
Såg bra ut allting, han är verkligen pigg!
"Tyvärr" inte öppnat mig alls, men det finns det ju tid till än sålänge, annars får det ju lösas på förlossningen helt enkelt..finns ju många metoder tydligen.
Han är inte fixerad, men huvudet ner iaf.
Han vägde 2605 gram, precis vad jag gissat på. Fortsätter han i samma takt väger han 3 kg när han föds.
Galet att jag om 2 veckor är inne på förlossningen..
"Tyvärr" inte öppnat mig alls, men det finns det ju tid till än sålänge, annars får det ju lösas på förlossningen helt enkelt..finns ju många metoder tydligen.
Han vägde 2605 gram, precis vad jag gissat på. Fortsätter han i samma takt väger han 3 kg när han föds.
Idag lämnar vi de små ett dygn hos ex maken å tar en spontan tur till Tyskland :) Funkar rätt bra att åka när man inte har barnen bak så man kan fälla sätet ordentligt annars hade jag nog fått avstå. Men kommer vara mer död än levande när vi kommer hem. Ville verkligen hitta på nåt innan man inte orkar röra sig å nu känns det som sista chansen. Har haft de små rätt mycket extra nu när jag är hemma så de slipper så långa dagar med fritids som de behöver när de är hos sin pappa. Måste bara jubla lite över att samarbete och flexibilitet funkar så bra med exet nu. Mycket hänger ju på hans nya tjej, och han kunde inte skaffat en bättre sambo! :)
Här hemma har vi nästan haft bråk om hur vi ska göra med barnen och BB. Ska barnen få komma och hälsa på på BB eller vänta tills vi kommer hem? Hur kommer ni göra? Våra barn är mellan 7-12 år.
Nu vet jag ju inte om jag kommer stanna på BB, kommer ta det som det kommer och se hur det känns där och då. Tänker absolut inte stressa hem om det inte känns okej men kroppen och amningen.
Spännande med två veckor kvar!
Jag blev uppringd idag av läkaren angående besöket på smvc som vi begärt att få göra om. Han har bett om ursäkt för det snabba besöket, låtit mig ställa de frågor jag kunde, lovat att make och bebis sk få vara med på postop och sett över möjligheten till snitt 20-21 eller 26-27. Tyvärr var det givetvis redan fullbokat. Han har sagt att han lägger oss som reserv ifall någon av de planerade förlöses akut så jag får lita på det. Fick också möjlighet att få träffa annan läkare om jag fortfarande ville det men det skulle ju inte göra nån skillnad känner jag.
Just nu har vi möte med narkosläkare 19 juni och snittid 28 juni.
Har haft ont i magen flera gånger i helgen vid de få tillfällen jag försökt vila. Hoppas det kommer lugna ner sig nu (saker jag gjort typ på halvtid ideellt i några veckors tid samt sm-arrangemang fre-Sö har tärt på krafterna.
Här hemma har vi nästan haft bråk om hur vi ska göra med barnen och BB. Ska barnen få komma och hälsa på på BB eller vänta tills vi kommer hem? Hur kommer ni göra? Våra barn är mellan 7-12 år.
Nu vet jag ju inte om jag kommer stanna på BB, kommer ta det som det kommer och se hur det känns där och då. Tänker absolut inte stressa hem om det inte känns okej men kroppen och amningen.