BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Om allt går som det ska ska man ju som omföderska endast stanna 6 timmar efter födseln. Men jag kommer önska att få stanna en natt och då kanske det blir aktuellt att syskonen kommer. Eller att de kommer och hämtar oss.
Jaa, skönt att få en ursäkt även om tiden blev samma för nu. Absolut ok fråga, det är där man hamnar efter operationer, både efter att man varit sövd och typ spinalbedövning. Fick ligga där några timmar förra gången efter jag fått sy med spinalbedövning. Vill inte gå miste om första timmarna med bebis som förra gången så det var viktigt för mig att de får vara med :)
Precis ;) så jag vill få dem den här gången även om det inte ger timmarna jag gick miste om förra gången tillbaka igen.
Har börjat tagit förra veckan, är snarare så jag vart tröttare efter att jag började ta dom. Hade ett järnvärde på 112 .
Ja men du det är helt normalt och det kommer att gå över. Ta dom bara innan du ätit frukost nån timme innan. Kanske du kissar nån gång innan du stiger upp på riktigt. Tar du med mat tas det upp sämre av kroppen. Du blir seg med en gång. :) lovar att det kommer bli bra!
Det är så sjuka regler att åka hem efter 6 timmar!! Jag hade inte ens duschat efter 6 timmar sist! Här ska det vara någon riktig udda babyboom för att dom ska skicka hem mammorna tidigt om man inte vill. Det är turen med ett litet sjukhus. Okej ja hämta går ju också att ta med
Eller hur?! Vet att vissa vill dra så fort som det bara går men jag vill gärna ha lite tid att landa, även om det är tredje gången.
Efter första barnet var jag sängliggande i två dygn innan jag kunde komma upp. I sådana lägen gissar jag att man får stanna. Med andra var jag så mkt piggare men kände ändå behov av att få stanna och se att allt verkligen var bra med bebben osv.
Jag är rätt nervös över hur det kommer vara när jag väl ska ringa in till fl och så kommer det inte finnas plats. Vilka jobbar i mitten av juli?
Jag var kvar 2 nätter med båda mina barn för att jag ville. Tyckte det var mysigt att ha tiden där själv med bebis och skönt att ha personal runt sig om man hade frågor.
Jag satsar på att stanna minst 2 nätter denna gången också.
Jag känner lite åt andra hållet från er, jag vill hem så snabbt som möjligt och känna lugnet hemma istället för att känna att jag blir stressad av att bebisen kanske gråter och håller salkompisarna vakna hela natten. Så va de med mitt första och det kändes stressande för mig. Denna gång kommer vi vara tvungna att stanna 2 nätter pga gbs-bakterien. Då kommer dom övervaka bebisen så inte den blivit smittad.
Här hemma har vi nästan haft bråk om hur vi ska göra med barnen och BB. Ska barnen få komma och hälsa på på BB eller vänta tills vi kommer hem? Hur kommer ni göra? Våra barn är mellan 7-12 år.
Nu vet jag ju inte om jag kommer stanna på BB, kommer ta det som det kommer och se hur det känns där och då. Tänker absolut inte stressa hem om det inte känns okej men kroppen och amningen.