BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Måste ju gå att beställa valios ersättning utan palmolja även i Sverige? Verkar dessutom som det finns återförsäljare i Sverige så dax att börja kolla sortimentet, borde ju gå att få lokala handlaren att ta hem? Nu är jag inte super beläst i finska språket men vad jag förstår efter en sömnlös natt med Google som sällskap så säljs den på vissa platser i Sverige med? Problemet med ekologisk palmolja är ju samma som vanlig, dessutom finns det ingen säker märkning som säger att den är ekologisk! Blir fantastiskt trött! Har mejlat valio i Finland iaf. Såg de har en fb grupp ska honom där å se om jag hittar nåt svar!
Funderade på samma, hoppas jag klarar av att amma denna gång. Känns inte kul någon av innehållsförteckningarna på ersättningen Då väntar vi ett barn där det mycket väl kan bli strul men när ingen aning.
Sonen hade mest Nan.
Finns det ingen utan palmolja?
Måste ju gå att beställa valios ersättning utan palmolja även i Sverige? Verkar dessutom som det finns återförsäljare i Sverige så dax att börja kolla sortimentet, borde ju gå att få lokala handlaren att ta hem? Nu är jag inte super beläst i finska språket men vad jag förstår efter en sömnlös natt med Google som sällskap så säljs den på vissa platser i Sverige med? Problemet med ekologisk palmolja är ju samma som vanlig, dessutom finns det ingen säker märkning som säger att den är ekologisk! Blir fantastiskt trött! Har mejlat valio i Finland iaf. Såg de har en fb grupp ska honom där å se om jag hittar nåt svar!
Ang palmolja i ersättningen. Är det för miljöns skull som ni vill ha utan palmolja? Jag vet inte om jag är dåligt påläst, men vad jag jag har förstått så är det ofarligt (många livsmedel har bytt ut de tidigare populära transfetterna mot palmolja)?
Personligen så tänker jag inte så mycket på innehållet i ersättningen. Kan jag inte amma så gör det inget alls. Jag och familjen har en sund livsstil m mycket hemlagad mat och motion över lag så det får ju bebisen ta del av sen. Det här är bara några månader.
Cancerframkallande och kan skada njurar och testiklar
www.svd.se/livsmedelsverkets-rad-valj-bort-livsmedel-med-palmolja
Sitter och skriver lista men vad säger ni. Ska ja skriva alla efter bf och andra datum efter namnet, eller ska ja skriva snittdatumen/igångsättningsdatumen på dom som vet?
Sitter och skriver lista men vad säger ni. Ska ja skriva alla efter bf och andra datum efter namnet, eller ska ja skriva snittdatumen/igångsättningsdatumen på dom som vet?
Varför inte skriva de nya datumen?