• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • LeyasMamma
    Bimbim79 skrev 2017-06-11 09:53:58 följande:

Det är märkligt för jag kan inte komma ihåg att jag tyckte det va speciellt jobbigt, men va väl så mycket i det då så det liksom rullade på! Kommer inte ens ihåg speciellt mycket av graviditeten men barn nr 3, mådde rätt bra samt att jag hade ju fullt upp med grabben som va 15 månader när lillasyster föddes. Den äldsta har alltid varit väldigt empatiskt lagd o tyckte det va ok att mamma låg på soffan å hon lekte jämte, o så sov vi middag ihop. Denna gången förstår ju alla barnen att mamma behöver vila, de kör kundvagnen i affären o hämtar grejer, bär åt mig, tar upp saker från golvet osv. Jätteduktiga, även om man får sära på 8 och 9 åringen iaf en gång om dagen pga syskon gräl :)

Har ju väninnor som gått hem från jobbet först när värkarna börjat :) är väl bara inse att vi all är olika :)

Härligt att barnen hjälper dig så mycket! Det gör min stora med i den mån hon kommer ihåg det. Vill inte kräva för mycket av henne heller "bara för att" jag är gravid, utan vill att det ska rulla på som tidigare :) ja jag har några kollegor som jobbat till dagen innan förlossningen, men då är de på kontoret :) ja de kan man verkligen konstatera att vi är ^^
  • Bimbim79
    LeyasMamma skrev 2017-06-11 19:13:17 följande:
    Härligt att barnen hjälper dig så mycket! Det gör min stora med i den mån hon kommer ihåg det. Vill inte kräva för mycket av henne heller "bara för att" jag är gravid, utan vill att det ska rulla på som tidigare :) ja jag har några kollegor som jobbat till dagen innan förlossningen, men då är de på kontoret :) ja de kan man verkligen konstatera att vi är ^^
    Nä kräva vill man ju inte, däremot har de alltid fått hjälpa till rätt mycket efter förmåga, å ju större de blir ju fler saker faller sig naturligt. Sin egen tvätt ska ju vikas å läggas in, diskmaskinen tömmas, sopor ska ut osv. Vi har toaletter på 3 plan så en uppgift är ju kontrollera att det finns toapapper på alla plan, är alla på övervåningen kan man ju gasta ihjäl sig i källaren efter papper. Märkte ju när jag bodde ensam att grabben tog på sig att hjälpa till då han blev "mannen" i huset. Och som det typiska mittbarn han är så är han en liten gentleman, öppnar dörrar o medlar mellan systrarna. Verkar som de alla 3 ser fram emot en liten, på sina egna vis. Tror alla 3 kommer växa med sina uppgifter och skämma bort lillebror :)
  • LeyasMamma
    Bimbim79 skrev 2017-06-11 19:57:13 följande:

Nä kräva vill man ju inte, däremot har de alltid fått hjälpa till rätt mycket efter förmåga, å ju större de blir ju fler saker faller sig naturligt. Sin egen tvätt ska ju vikas å läggas in, diskmaskinen tömmas, sopor ska ut osv. Vi har toaletter på 3 plan så en uppgift är ju kontrollera att det finns toapapper på alla plan, är alla på övervåningen kan man ju gasta ihjäl sig i källaren efter papper. Märkte ju när jag bodde ensam att grabben tog på sig att hjälpa till då han blev "mannen" i huset. Och som det typiska mittbarn han är så är han en liten gentleman, öppnar dörrar o medlar mellan systrarna. Verkar som de alla 3 ser fram emot en liten, på sina egna vis. Tror alla 3 kommer växa med sina uppgifter och skämma bort lillebror :)

Gud så härligt! Vilken härlig liten skara du har :) ja självfallet ska de få lära sig att hjälpa till med vardagssysslor osv, men det ska som du säger falla sig naturligt och inte bara för att mamma är gravid :)
  • Preet90
    acinnaleh skrev 2017-06-11 20:29:24 följande:

Blä, har legat typ sömnlös i natt och säkert behövt gå på toa typ 10ggr. Trött :( mår ok men sjukt trött.

Kissnödigheten är värst just nu, kissar också hela tiden och känner mig törstig hela tiden också haha
  • Bimbim79

Oroväckande regelbundna förvärkar igår kväll/natt. Klockade dem lite i smyg för att inte oroa maken, gav sig efter 3 timmar blev inte heller tätare än 7-8 minuter emellan. Har sen sovit gott men vaknade med kramp vid 8.30.

• GrönaDruvan

Visst känner man sig inte helt fräsch nu alltså...orkar ingenting och det onda i min mage har blivit värre, så har ännu svårare att gå.
    Blivit extremt hungrig och törstig det senaste, fler?
    Antar att det känns extra jobbigt allting eftersom jag vet att det bara är en vecka kvar....
    är så himla nervös och tror ju inte på att detta går bra förräns jag har beviset.
    Hoppas veckan går fort ändå. Skolavslutning på torsdag, på fredag fyller sonen 7 år och på lördag lite släktkalas...sedan är det dags på måndag morgon..

• narie24
    acinnaleh skrev 2017-06-11 20:29:24 följande:

Blä, har legat typ sömnlös i natt och säkert behövt gå på toa typ 10ggr. Trött :( mår ok men sjukt trött.

Blä sover också dåligt nästan varje natt. I natt var jag så galet hungrig. Satt i köket vid 02 och käkade mackor. Vaknar väl typ tio ggr och vänder och vrider mig. Ikväll ska jag lägga mig mätt!

Jag jobbar nu bara två dgr till (sen sjukskriven 100%) och får sen en vecka då barnen är på fritids/förskola. Sen börjar deras sommarlov och det blir fullt ös hela dagarna. Försöker se till att de kollar på film el liknande en stund på dagen, då passar jag på att slumra till. De är så pass stora att man kan låta dem vara ett tag.

Men man behöver ju hitta på ngt med dem

varje dag, annars klättrar vi alla på väggarna.

Ngn mer som tycker att det är skönt att det inte är högsommarväder? ;).

Tänkt att det bara är en vecka kvar för gröna druvan!! Sen är det väl ngn vecka innan det rasslar till för flera. Tänk vilken resa!

Tänker tillbaka till tidig vinter som nygravid och illamående.

Har dock börjat må lite illa igen, krävs att jag äter oftare och mer. Och spm ngn skrev är jag såå törstig.
  • Vårivfresa

Suck... Jag är verkligen inte gjord för att vara gravid!

Inte nog att jag har hyperemeis gravidarum så var jag hos barnmorskan idag. Var till en annan än den jag brukar. Hon kollade mitt blodtryck och efteråt börjar hon prata om att vi måste hålla koll så jag inte har havandeskapsförgiftning, jaha tänkte jag, blev som chockad. Sen var det mycket vita i urinen och det var ju inte heller bra.. och sen så berättade jag att det kliar i mina händer om kvällarna, så jag skulle göra ett prov imorgon för gallsyra.. Ingen förklaring till något och jag blev sittandes chockandes och har ingen aning om vad något av det här betyder :(

Nu blev det gnälligt men behövde bara få ur mig det här. 35 lååånga dagar till bf...

• emme 86

Var hos bm idag för vanlig kontroll i v.35+3.

Visade sig att lilleman i magen är en sätesbebis, precis som storebror var. Var iväg på totalt 4vändningsförsök med storebror, varav 1lyckades och sedan blev jag igångsatt då han fortsatte att snurra runt. Har inbokat vändningsförsök på måndag, hoppas på lyckas vändning o at han stannar kvar i rätt läge. Om inte får de röntga bäcken och göra en viktskattning inför en ev sätesförlossning.

Dessa barn, varföe kan de inte bara göra som de "ska"?

Svar på tråden BF Juli 2017 ny