• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Treansresa
    Haiduchi skrev 2017-06-08 05:17:39 följande:

Också nervös att även om se lyckas så snurrar hon tillbaka och så märker man inte det fören man är inne och föder och får göra akut snitt.

De uteslöt vaginal sätesförlossning direkt för mig Då jag redan är snittad sen innan. Då var det ett katastrofsnitt.

Helt ärligt känns ett planerat snitt som en bättre idé fär oss.

Är nog mer skärrad av första förlossningen än vad vi trodde, både jag och min man. Jag är rädd för smärtan och han de att vi ska bli separerade igen. De sprang ju iväg med mig, kvar blev han i ca 30 min utan att få veta något, sen kom de med dottern och han blev sittandes med henne i några timmar helt själv. Tyckte personalen skötte det så dåligt för han.

Detta tär på oss hyfsat mycket, jag är stresskänslig.

Fogarna är hemska nu. Hade varit så skönt att få ett tidigt snitt datum och bara ha det gjort liksom. Kunna slappna av.

Får se hur det blir idag. Känns så där, tror jag kommer vara helt off, vaknat extremt tidigt inatt av väldigt ont i varenda fog, sitter Med min tens och försöker slappna av.

Hur känner du inför snitt eller föda i säte? Vill du helst vaginalt?

Hoppas det går bra idag!
  • Treansresa
    Vet hur det känns skrev 2017-06-08 14:19:09 följande:

Nu har jag varit på ultraljud. V 32+3 bebis vägde 2200g och var 8% över medel. Moderkakan låg bra och bebis ligger med huvudet ner och ryggen åt vänster sida och benen åt höger. Frågade om kön igen.. fick göra UL hos en annan som jag aldrig varit hos...hon frågade först vad dom andra sagt det varit.. pojke sa då jag i v 18 och v20.. hon sa.. mjaaa, njaaa det ser nog ut som en pojke. Är det en pojke?? Ja sa hon då. Hoppas hon har rätt annars dör jag på förlossningen.. allt köpt i blått.. hahah skulle vara så typiskt! Inte så lång tid kvar nu..

Vilken fin mage! Tänk vad häftigt endå hur dom små kan få plats i magen! Skönt att han mår bra och är bra i storlek. Läskigt att hon verkade osäker om könet! Rätta mig om jag har fel, men hade du två flickor sedan innan?:)
  • Vet hur det känns
    Treansresa skrev 2017-06-08 14:32:03 följande:

Vilken fin mage! Tänk vad häftigt endå hur dom små kan få plats i magen! Skönt att han mår bra och är bra i storlek. Läskigt att hon verkade osäker om könet! Rätta mig om jag har fel, men hade du två flickor sedan innan?:)

Väldigt fascinerande att det går.. han eller hon ligger långt mot ryggen.. känns hemskt.. vet inte vad jag ska tro så nu hoppas jag att det är en pojke.. haha han kanske har en micropenis.. eller nått.. stämmer.. två flickor sen innnan.. blir spännande på förlossningen sen
  • Treansresa
    Vet hur det känns skrev 2017-06-08 14:38:19 följande:

Väldigt fascinerande att det går.. han eller hon ligger långt mot ryggen.. känns hemskt.. vet inte vad jag ska tro så nu hoppas jag att det är en pojke.. haha han kanske har en micropenis.. eller nått.. stämmer.. två flickor sen innnan.. blir spännande på förlossningen sen

Jag håller tummarna att det är en pojke:) blir lite tokigt om ni köpt allt blått annars:) jag börjar bli riktigt nyfiken vad som döljer sig i min mage nu!
  • Haiduchi

Vart på vändningsförsöket idag och efter lite prat och frågor med läkaren så beslöt vi oss för att prova.

Fick vänta rätt länge, de blev uppehållna med ett KS.

Men det gick jätte bra! Mindre än en minut, lätt snurrade hon runt. Hoppas hon stannar kvar där nu.

Biverkningarna efter bricanylen var så där trevliga.

Fick bra användning av min profylax andning med. Häftigt :)

• Vet hur det känns
    Treansresa skrev 2017-06-08 14:45:50 följande:

Jag håller tummarna att det är en pojke:) blir lite tokigt om ni köpt allt blått annars:) jag börjar bli riktigt nyfiken vad som döljer sig i min mage nu!

Ååå så spännande. Ni tittade ju inte heller. Har du någon känsla själv? Och inte är det lång tid kvar för dig heller.. skönt!!

Jaa jag hoppas också på pojke. Är relativt säker på pojke. Får ser när bebisen kommer ut.
  • Treansresa
    Haiduchi skrev 2017-06-08 15:05:21 följande:

Vart på vändningsförsöket idag och efter lite prat och frågor med läkaren så beslöt vi oss för att prova.

Fick vänta rätt länge, de blev uppehållna med ett KS.

Men det gick jätte bra! Mindre än en minut, lätt snurrade hon runt. Hoppas hon stannar kvar där nu.

Biverkningarna efter bricanylen var så där trevliga.

Fick bra användning av min profylax andning med. Häftigt :)

Vad skönt att läsa! Hoppas hon stannar där o h att du får en bra förlossning:)
    Vet hur det känns skrev 2017-06-08 15:07:02 följande:

Ååå så spännande. Ni tittade ju inte heller. Har du någon känsla själv? Och inte är det lång tid kvar för dig heller.. skönt!!

Jaa jag hoppas också på pojke. Är relativt säker på pojke. Får ser när bebisen kommer ut.

Nej känslor är konstiga. Har fått start trott på tjej men är så svårt att hoppas. Jag dalar ganska mycket i vad jag tror haha. Alla jag träffar tror dock på pojke. Sambon tror också 85% tjej. Ska bli så häftigt! Nej inte så långt kvar nu. Gick in i v 35 idag.

Jag tror också du får pojke:)
  • sobrio88

Varit hos barnmorskan idag och allt var verkligen positivt för en gång skull :) blodtrycket var bra för andra veckan på raken (det har inte hänt sen mars), sf-kurvan ser bra ut, bebisen har vänt sig men är fortfarande lite ruckbar och så hade jag gått ner ett kilo sen förrförra veckan, haha :) med tanke på all fika jag ätit så trodde jag snarare att jag gått upp 10 kg eller nåt ;)

Nu är det bara drygt en månad kvar tills bf så om absolut max 6-7 veckor är lillen här (även om jag tror att han kommer innan) <3

• Treansresa
    sobrio88 skrev 2017-06-08 15:40:05 följande:

Varit hos barnmorskan idag och allt var verkligen positivt för en gång skull :) blodtrycket var bra för andra veckan på raken (det har inte hänt sen mars), sf-kurvan ser bra ut, bebisen har vänt sig men är fortfarande lite ruckbar och så hade jag gått ner ett kilo sen förrförra veckan, haha :) med tanke på all fika jag ätit så trodde jag snarare att jag gått upp 10 kg eller nåt ;)

Nu är det bara drygt en månad kvar tills bf så om absolut max 6-7 veckor är lillen här (även om jag tror att han kommer innan) <3

Vad härligt när allt ser bra ut! När har du bf?:) Tänkt vad fort det gått enda även fast det känns som ganska långt kvar:)
  • LeyasMamma
    Haiduchi skrev 2017-06-08 05:17:39 följande:

Också nervös att även om se lyckas så snurrar hon tillbaka och så märker man inte det fören man är inne och föder och får göra akut snitt.

De uteslöt vaginal sätesförlossning direkt för mig Då jag redan är snittad sen innan. Då var det ett katastrofsnitt.

Helt ärligt känns ett planerat snitt som en bättre idé fär oss.

Är nog mer skärrad av första förlossningen än vad vi trodde, både jag och min man. Jag är rädd för smärtan och han de att vi ska bli separerade igen. De sprang ju iväg med mig, kvar blev han i ca 30 min utan att få veta något, sen kom de med dottern och han blev sittandes med henne i några timmar helt själv. Tyckte personalen skötte det så dåligt för han.

Detta tär på oss hyfsat mycket, jag är stresskänslig.

Fogarna är hemska nu. Hade varit så skönt att få ett tidigt snitt datum och bara ha det gjort liksom. Kunna slappna av.

Får se hur det blir idag. Känns så där, tror jag kommer vara helt off, vaknat extremt tidigt inatt av väldigt ont i varenda fog, sitter Med min tens och försöker slappna av.

Hur känner du inför snitt eller föda i säte? Vill du helst vaginalt?

Usch ja! De förstår jag att det va traumatiskt för er. Jag hade en bra första förlossning med min dotter, även om den tog tid.

Jag känner inte för en sätesförlossning. Det bästa hade varit en vanlig förlossning, men om hon inte vänder sig självt eller att dom lyckas vända henne så kommer jag be om snitt då det känns säkrare för bebisen. Vill inte riskera syrebrist osv.

Hur har de gått idag? Förstår att det är väldigt jobbigt med foglossning! Hade det på slutet med min stora tös, men denna gången har jag varit förskonad.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny