• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Treansresa
    Vet hur det känns skrev 2017-06-10 10:25:44 följande:

Ååå så gulligt av henne. Jag hade nog bakat lite bullar eller så och gått över med det o tackar så mycket. Jätte snällt och skönt för dig.

Ang rörelsemönster så har min också ändrat sig lite. Mycket mer hicka. Känner att han flyttar sina ben men inte så mycket mer.

Jag ska baka bröd på söndag så tänkte gå över med lite då:) det var verkligen gulligt:)

Skönt att höra att din också har mer hicka:)
  • Bimbim79
    GrönaDruvan skrev 2017-06-09 19:14:24 följande:

Puh...allt var bra...kan jag slappna av..

Va skönt!
    Jag är väl knäpp som längtar efter smärtan, men samtidigt får det ju gärna dröja iaf till efter midsommar.
    Hade grannarna på besök igår kväll/ natt. Blev sent, känner mig nästan bakfull idag! Seg och omotiverad, men lilleman är lika pigg som alltid, så vila är lite jobbigt :)
  • happylife
    GrönaDruvan skrev 2017-06-07 20:42:52 följande:
    Åh, nu minns jag dig!
    Ångrar du idag att ni inte opererade? Säkert konstigt att tänka så, för då hade ni ju inte haft er dotter idag... härligt att ni lyckades så fort!! Underbart!!
    Vår tts var ju också grad 2, men låter ändå som dina tvillingar var mer påverkade än mina. Min lilla hade ingen urinblåsa, men fortfarande mycket fostervatten och den stora hade ju endast lite påverkan på hjärtat. De var nästan helt jämnstora också.
    För vår del fanns det inget annat val än att operera, jag hade inte klarat att göra något annat. Ändå tur att man får välja det som känns bäst, men det är då inga roliga val man har när man sitter där alltså..
    Jag är glad att vi valde att avbryta för vid obduktion av moderkakan såg de att det aldrig hade gått att rädda någon av dom för anastomoserna satt så djupt i moderkakan att man aldrig hade nått dom! Så vi fick kvitto på att vi gjorde rätt val. Så skönt!
    Så glad över vår dotter nu <3
  • happylife
    acinnaleh skrev 2017-06-07 17:16:06 följande:
    Tack för den rörande berättelsen, men framförallt grattis till den lilla dottern!
    Tack snälla <3
  • happylife
    GrönaDruvan skrev 2017-06-07 20:45:09 följande:
    Vad hände med bebisarna sedan? Valde ni att ta hand om de själva så att säga?
    Dom kremerades och spriddes på en minneslund vi valde ut <3
  • Bimbim79

Har igår och idag fått som kramp i ljumskarna, nästan så benet låser sig, mest på höger sida men vid ett par tillfällen även vänster. Nån mer som märkt nåt sånt? Fogarna känner jag ju av i blygdbenet när jag går/står mycket men annars är det ganska lugnt med det.

• Sofia12310

KAN NÅGON SNÄLLA SVARA SÅ MAN KAN BLI LITE LUGN? Hihi

Hej! Jag är gravid i vecka 33 (32+3). Var på ultraljud igår och såg att bebis vänt sig nedåt väldigt lågt. Var även hos min bm senare och hon konstaterade att bebis har fixerat sig men kunde vara lite ruckbart men hon var osäker.

Har haft mycket sammandragningar enda sen vecka 20. Har börjat få lite molande värk inte ofta men ibland.

Jag brukade känna på min livmodertapp förr nästan varje dag. Har inte gjort det under graviditeten. Har aldrig haft problem att känna den någonsin. nu var det jätte svårt den var så kort men kände den lite och den var mjuk och lite bakåt lutad (dock) men fick in min finger topp och kände kanterna och skulle nog kunna få in lite mer än ett finger. Flytningarna är väldigt vattniga känner hur de rinner.

Någon som varit med om samma? Förlossningen känns ju LÅÅÅNGT bort då jag mår väldigt bra. Som sagt lite mer mensvärk inte alls ofta och i ryggen då. Lite kramp/tryck inuti mig liksom.

Men började fundera nu varför det är så ? Det är mitt första barn så inget med de att göra.

Någon som varit med om samma? Men de ändå varit

• GrönaDruvan
    Sofia12310 skrev 2017-06-10 18:35:51 följande:

KAN NÅGON SNÄLLA SVARA SÅ MAN KAN BLI LITE LUGN? Hihi

Hej! Jag är gravid i vecka 33 (32+3). Var på ultraljud igår och såg att bebis vänt sig nedåt väldigt lågt. Var även hos min bm senare och hon konstaterade att bebis har fixerat sig men kunde vara lite ruckbart men hon var osäker.

Har haft mycket sammandragningar enda sen vecka 20. Har börjat få lite molande värk inte ofta men ibland.

Jag brukade känna på min livmodertapp förr nästan varje dag. Har inte gjort det under graviditeten. Har aldrig haft problem att känna den någonsin. nu var det jätte svårt den var så kort men kände den lite och den var mjuk och lite bakåt lutad (dock) men fick in min finger topp och kände kanterna och skulle nog kunna få in lite mer än ett finger. Flytningarna är väldigt vattniga känner hur de rinner.

Någon som varit med om samma? Förlossningen känns ju LÅÅÅNGT bort då jag mår väldigt bra. Som sagt lite mer mensvärk inte alls ofta och i ryggen då. Lite kramp/tryck inuti mig liksom.

Men började fundera nu varför det är så ? Det är mitt första barn så inget med de att göra.

Någon som varit med om samma? Men de ändå varit

Ser att du skriver i många trådar och tänker att det är lättare för dig att göra en egen tråd? I dessa trådar är ju alla lite inne i sina egna grejer och just i denna är vi alla i sluttampen på vår graviditet...

Att du har mycket sammandragningar är ju inget konstigt, jag har haft mycket med alla mina barn sedan innan vecka 20. Det är normalt.
    Att barnet sjunkit ner och är ruckbart låter inte heller konstigt i mina öron, men de bästa svaren får du ju från din bm?
    Det kan ju hända att du får tidigare, men då får du ju tänka att i vecka 34 blir lungorna färdiga och i vecka 35-36 är ju bebis klar egentligen, ska bara fläska på sig.

Att du är inne och pillar på livmodertappen redan nu skulle jag nog starkt rekommendera dig ifrån, speciellt om du öppnat dig lite som du säger... bakterier där inne då kan ju aldrig vara bra. Trycker du dessutom in fingrar i själva öppningen kan du ju om du har otur ta hinnorna och förlossningen kanske startar.
    Troligtvis inte, men det kan ju vara värsta scenariot.

Lugnast blir du om du tar detta med din bm. Säg till att du tror du öppnat dig så kanske din bm kan kolla åt dig eller om du får göra ett vaginalt ultraljud och kolla läget.
  • LeyasMamma

Gud vad jag längtar efter ledighet och semester nu! Börjar kännas att man är höggravid och trött. Bara 4a dagar kvar att jobba innan jag går hem. Och 28 dagar kvar till bf.... som jag längtar!

• Sosozo
    LeyasMamma skrev 2017-06-10 20:55:33 följande:

Gud vad jag längtar efter ledighet och semester nu! Börjar kännas att man är höggravid och trött. Bara 4a dagar kvar att jobba innan jag går hem. Och 28 dagar kvar till bf.... som jag längtar!

Ah vad skönt med ledighet! Tycker tiden går fortare, lättare och allt känns bättre när man får ta dagen i sin takt och kan ta det lugnt.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny