BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Ja den där förlossningsväskan! ? Vad stoppar man i den liksom. 4:e ungen å vet fortfarande inte ;)
Lypsyl och hudlotion ansiktskräm vet ja iaf, sjukt torr luft på sjukhuset! Nappflaska ersättning. Babyskyddet får snart flytta ut i bilen samt kläder för hemfärd för mig å bebis! Amnings bh har ja ingen. Trosor måste införskaffas, de jag har är tyvärr mest spets sådär skönt efter förlossning. Schampo filt till bebis. Annars är ju dricka å tilltugg bra att ha med sig, dock kan man ju inte lägga ner det förrän man ska åka å då lär jag ju ätit upp allt vi har hemma :)
Jag har inte packat förlossningsväska än, tänkte göra det precis innan, även om sambon är på mig och vill att den skulle packats helst igår.
En fråga till er som fött nyligen: visst behöver man väl inte ta med blöjor, utan får så många man behöver på bb?
På en del listor på vad man behöver packa ner i förlossningsväskan står det nämligen med blöjor.
Har aldrig haft med det tidigare, och det behöver man väl fortfarande inte?
Så känner jag med. Har fått mina i 37+ och det är lagomt. Tänker dock inte stoppa upp detta utan när de sätter igång så får den komma och hoppas den är redo.Så har jag tänkt men vet inte vad jag ska packa! Ändå har jag gjort detta två gånger. Man glömmer fort! Får googla runt lite
Vad läskigt med hjärtljuden! Skönt att dom tillslut gick ner. Man vill ju inte ha stressade bebisar! Ska ni följa upp det något?
Vad spännande för er som snart ska sättas igång/snittas! Snart har ni era bebbar här.
Har alltid undrat hur det är att ha ett bestämt datum. Måste vara skönt att kunna planera.
Jag har en släng av kontrollbehov och det matchar ju inte riktigt det här med att vänta barn hehe. Nu fyra veckor till bf men det kan ju skilja alltfrån 2-6 v och ändå vara normalt.
Blöjor har jag fått på BB de tidigare gångerna men det var ju några år sedan.
Kanske packar väskan om två veckor typ. Är ju inte så mkt som ska med, så snabbt fixat. Satsar mest på skönt kläder till mig och till bebben.
Idag skrev jag och min bm sammanfattningen av graviditeten och gick igenom tidigare fl och mina tankar inför kommande. Hon skrev in att jag behöver stanna kvar på BB för uppföljning (pga tidigare förlossningsdepp) vilket känns skönt. Tänk om mannen till och med skulle få stanna kvar denna tredje gång? Skulle vara en ny upplevelse. Fast det känns ju tveksamt i juli...
Jag kommer stoppa ner blöjor i bb-väskan. Ibland ingår, ibland inte oftast får man nog den första i alla fall gratis. Valt annat bb än förra gången och minns inte vilket eller vilka märken de har. Jag vägrar ta pampers blöjorna som innehåller lotion och aloe vera extrakt tycker det är helt onödigt, så är det dem så tar jag hellre våra oavsett om de är gratis eller inte. Köpt ekologiska, sen visst egentligen bättre med tygblöjor men har ingen egen tvättmaskin så känner att det inte kommer funka.
I övrigt med bb-väskan är ju drygt 5 veckor kvar. Men kan ju vara bra och packat något åtminstone om ett par veckor. Lär väl se till och få med mobilladdare, något eller ett par ombyten och lite fler trosor ifall bindorna läcker igenom. Vill helst inte ligga kvar på bb så vet inte hur mycket man ska ta med. För sist hade med godsaker och dryck samt någon bok och läsa. Inser att godsakerna blev knappt uppätna samma med dryck och boken oläst. Kanske skickar iväg mannen om det känns som desperat sug efter något. Ev, stoppar ner någon tidning åtminstone och lite majskakor eller så. För om det är så jag befarar och de inte frågar när brickan åker in så ligger det paprikaskiva på mackan och jag tål inte paprika så kan inte äta mackan i så fall utan och riskera och må illa.
Kläder och någon filt till bebisen, inte så förtjust i de där som står tillhör landstinget. Bindor åker nog ner också. I annat fall så finns apotek där så är det något som behövs som inte sjukhuset står för så kan ju mannen om man inte orkar gå själv köpa.
Gillar man typ hudsalvor, läppsyl eller ha smink så e det väl sådant man kan stoppa ner. Nappflaska om det är ersättning ifrån början, möjligen ha med sig den ersättning man tänkt och börja vänja babyn med.
Funderar på om jag ska ta med bärselen för får jag det och funka så blir ju händerna fria när man går sen.
Ja dessa nya rön hela tiden känns ju bara förvirrande, fick min första 03 andra 07 tredje 08. Å det mesta har ändrats både en å 2 gånger. Ingen av dem har platt huvud, och om man ser sig runt så är det ju faktiskt få människor som har det trots att ingen för 20 år sedan visste vad en panda kudde var för nåt! Salt eller inte, tja liten mängd, jättemånga barn som kom in med elektrolytfel pga saltbrist när det var stekhett ute. Vår barnläkare är skön på det viset, han har alltid som svar när sköterskan frågar nåt, säger mamma att det å det fungerar lyssnar vi på mamma hon vet alltid bäst sen frågar mamma oss om råd ibland! Gillar den inställningen :)
Minns att det var liberoblöjor man fick på bb här. Hoppas man fortfarande får blöjor, kanske bm vet?
Bindor finns ju, men tänkte ändå ta med egna, de är så klumpiga och stora.
Hygiensaker som duschtvål, deo etc behöver jag ju här hemma in i det sista, samma med kläder.
Smink hoppar jag nog över denna gången. Får inte ha smink innan, och orkar nog inte sminka mig på bb sen heller. I vanliga fall sminkar jag mig så gott som dagligen.
Har du värkar?
Över tror jag inte du går men skönt ändå att det inte är värkar :)