• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Vet hur det känns

Wow inte varit inte på några dagar då vi varit ute vid stugan. här kommer det bebisar!!!!

STORT GRATTIS till alla som fött.. tog en stund att gå igenom alla inlägg.

Jag har ett tag kvar.. bf 30/7 men min livmodertapp är framåt riktad och mjuk, öppen 2 cm så jag hoppas verkligen att det kommer igång lite tidigare.. får sammandragningar några gånger per dag.. vissa gör ont så jag behöver stanna upp och andas igenom dom.

Vill bara säga till dig treansresa. Så sjukt bra att du stod på dig och att dom startade förlossningen!! Vill inte ens tänka på vad som annars kunnat hända.

Spännande att följa alla nu. Jag hänger gärna med i en ny tråd sen när alla bebisar är födda.

• Bimbim79

Det är ingen här som tjatat än iaf om när bebis kommer. Jag är dessutom inte så enormt stor, men apotekstjejen som jobbade när jag hämtade ut mediciner häromdagen frågade eller snarare konstaterade att nu är det inte sålänge kvar va? Man går ju som en pingvin, och vet hon har en liten tös själv så hon kommer väl ihåg hur tungt det va sista tiden. Min mamma är med ganska lugn, hon tar förgivet att vi hör av oss om det är nåt och om vi behöver hjälp med barn eller liknande. Svärmor är nervös inför förlossningen då hon själv haft det fruktansvärt med sina, förtidiga, 8 sena missfall, sprucken livmoder min man i kuvös i ett län och hon i Lund på Op. Så henne ringer vi aldrig om vi vill in på extra kontroll då bryter hon ihop.
    Jag följer gärna med på en födda tråd, men vet av tidigare erfarenhet att man har så mycket mindre tid att sitta på FL när bebisen väl är några veckor. :)
    Nu är iaf maken tatuerad, så inga andra tider saker bokade, vaknad av rejäl sammandragning mensvärk imorse innan vi skulle iväg, hade visst skrikit till i mellan landet av sömn och vakenhet så han va typ inställd på att missa tiden, men det lugnade sig. :) trött på detta trycket nedåt hela tiden, det pressar verkligen på ordentligt så vila o sova ladda!
    Drar å sliter i bäckenet, och ca 4-5 rejäla förvärkar/ sammandragningar som börjar överst i magen å pressar nedåt i timmen.
    Ska nu "bara" fånga in tonåringen så jag kan gå å lägga mig i lugn o ro :)

• GrönaDruvan

Vad jobbigt med alla som tjatar och ringer och skriver på fb innan man ens själv gjort det!!
    Jag gick inte ut på Facebook alls att jag skulle ha barn och inte heller på instagram.
    Däremot hade jag ett separat instagram konto som jag fixade när vi opererades i Sthlm. Där har ett fåtal följt mig och resan. Det har varit vänner och vissa arbetskamrater. Var väldigt tydlig med att inget jag la upp där fick spridas vidare och var även tydlig med att jag inte skulle gå ut med datum jag skulle bli igångsatt.
    Tycker alla respekterade det bra. Inget tjat.

• Any80
    narie24 skrev 2017-07-04 20:58:24 följande:

Åå idag har jag haft sånt tryck nedåt och mkt sammandragningar. Känns som det trycker så att det är ett under att vattnet inte går. 10 dgr till bf och sen ännu längre väntan. Kommer va psykisk tortyr att gå på helspänn såhär så länge.

Här frågar nog lagom mkt, än så länge ;). Vid bf kommer det väl ännu mer hehe. Då kanske man blir less på det.

Synd att man har dålig koll på bf-listan, speciellt nu när det rasslar in bebbar för fullt. Det är så spännande att höra om allas erfarenheter! Det är ju så olika. Och spännande att höra om

tiden efter med alla hormoner och allt.

Men är speciellt nyfiken på att höra hur det går för er som inte ska bli igångsatta eller snittas, utan det ska starta av sig självt.

Ska ngn starta en fortsättningstråd dit man kan gå över längre fram när bebbarna är födda?

Jag har också haft sån tryck hela dagen kunde knappt röra mig bf 18/7
  • Summerchild
    Vet hur det känns skrev 2017-07-04 21:55:59 följande:

Wow inte varit inte på några dagar då vi varit ute vid stugan. här kommer det bebisar!!!!

STORT GRATTIS till alla som fött.. tog en stund att gå igenom alla inlägg.

Jag har ett tag kvar.. bf 30/7 men min livmodertapp är framåt riktad och mjuk, öppen 2 cm så jag hoppas verkligen att det kommer igång lite tidigare.. får sammandragningar några gånger per dag.. vissa gör ont så jag behöver stanna upp och andas igenom dom.

Vill bara säga till dig treansresa. Så sjukt bra att du stod på dig och att dom startade förlossningen!! Vill inte ens tänka på vad som annars kunnat hända.

Spännande att följa alla nu. Jag hänger gärna med i en ny tråd sen när alla bebisar är födda.

Hehe ..jag fick frågan på 2 ställen om jag väntar tvillingar när jag sa att det är en månad kvar. Jag Vart lite sur på nåt sätt.... men nu idag frågade en kvinna - nu är det inte långt kvar va? Nej sa jag! När ska du ha? 2a sa jag bara.... det var inte frågan om augusti nu. :) fast det är nåt sånt... hon sa ja, jag kan se det för magen är enorm och så låg så du föder nog ikväll! Å jag skratta åt min vita lögn och sa bara - det har jag inte tid med. Den får gärna vara kvar 1 månad till :D
  • Summerchild

Fick bekräftelse av bm att min son är upp å ner :) så glad och lättad och tacksam.... fettot kan nog inte vända sig igen ....ligger nog kvar så men är rörlig... så han kan ju dansa till musiken hehe

• sobrio88

Jag får också en massa frågor om jag känner något eller om det är på gång.. Speciellt eftersom jag nu passerat dagen som sonen föddes på. Om det inte hänt något på lördag lär det bli ännu värre för alla räknar med att det blir då (båda sambons barn är födda den 8e ;) ).. Jag däremot börjar få känslan av att jag kommer gå över.. Det känns väldigt långt till en förlossning och då är jag i 39+1 nu...

Nu brukar jag inte göra så mycket inlägg på sociala medier men jag skulle bli riktigt förbannad om någon skriver grattis eller liknande innan jag bestämt att det är dags att skriva ut att det är klart. Det tycker jag är ett kraftigt övertramp.. Om man vill gratulera så kan man göra det på SMS/telefon tills föräldrarna beslutar att gå ut officiellt med det.

Jag är gärna med på en fortsättningstråd sen :)

• Haiduchi

Jaha bf +4 idag och Yay ännu är man gravid!!! :(

Ska till min bm idag kl 10 och om hon säger att det är ok så vill jag göra en hinnsvepning.

Så ska förbereda mig med tensen inför pinvärkar.....

Tycker det känns tungt i magen. Tänk om man får en bamsebebis!

Min mans kollega, hans fru gick över ca två veckor och blev igångsatt, deras son var 57!!!!! Cm lång.

Min dotter var 3,5 kg och 50 lång när hon kom för sex år sen...

• sobrio88
    Haiduchi skrev 2017-07-05 08:31:15 följande:

Jaha bf +4 idag och Yay ännu är man gravid!!! :(

Ska till min bm idag kl 10 och om hon säger att det är ok så vill jag göra en hinnsvepning.

Så ska förbereda mig med tensen inför pinvärkar.....

Tycker det känns tungt i magen. Tänk om man får en bamsebebis!

Min mans kollega, hans fru gick över ca två veckor och blev igångsatt, deras son var 57!!!!! Cm lång.

Min dotter var 3,5 kg och 50 lång när hon kom för sex år sen...

Jag läste väldigt fel, jag tyckte det stod att du var gravid igen, haha :D lite trött ;)

Gick du över med din dotter också? Jag har passerat "sonens vecka" men jag är inte framme vid bf än men det känns som jag också kommer gå över :/
  • Haiduchi
    sobrio88 skrev 2017-07-05 08:40:44 följande:

Jag läste väldigt fel, jag tyckte det stod att du var gravid igen, haha :D lite trött ;)

Gick du över med din dotter också? Jag har passerat "sonens vecka" men jag är inte framme vid bf än men det känns som jag också kommer gå över :/

Dottern är född på bf+2 men värkarna startade kl 3 på morgonen efter bf och långdragen förlossning, 26 timmar. Men kändes ju inte som man gick över.

Trodde inte jag skulle gå över så det är sjukt segt.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny