• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Leeandra
    Haiduchi skrev 2017-07-15 06:59:12 följande:

Ska strax gå upp och packa det sista innan vi åker in till förlossning för ev igångsättning.

Skit nervös att det kommer vars fullt så vi får åka hem.

Och så klart har jag bara snurrat snurrat runt i sängen och inte fått någon vettig sömn....

Idag bf +14....

Tycker de borde sätta igång mig men med ett snitt sen innan så kan de tydligen vara lite tveksamma mot det, vet inte alls hur de kommer resonera idag.

Har typ gått igenom varenda tänkbara utgång.

Vi kommer packa så vi tillomed kan åks till annat sjukhus om det skulle behövas.

Ska Ta mina kryckor in dit så jag ser bedrövlig ut.

Även om fogarna har lättat ;)

Ja.... återkommer när jag vet hur de vill göra med mig.

Sämsta utgång? Att jag får återkomma typ tisdag....

Stort lycka till! Hoppas du snart har en bebis i famnen ist, .
  • Vet hur det känns
    Haiduchi skrev 2017-07-15 09:35:14 följande:

Ligger med ctg nu och väntar på läkaren.

Här är lugnt och inte fullt på förlossningen!

Det är bra!

Bm undersökte mig nu nyss.

Ett par cm tapp, men kom in med ett finger och den var ganska mjuk så nästa steg är en ballong för att vidga så man kan ta hinnorna. De vill inte ge mig något hormonpåverkande då jag har snitt.

Woop Woop! Det blir bebis denna helgen!

Åååh så skönt!!! Lycka till nu!!!
  • Vet hur det känns
    noova87 skrev 2017-07-15 09:03:50 följande:

Fy F-n tror bebin får stanna till bf hoppas nästa helg är bättre  är ju beräknad 23 juli. Bor i Stockholm jippi. Skulle fasiken inte vilja åka till Eskilstuna eller Västerås. Speciellt om man inte har körkort eller bil. Blev ju igångsatt med sonen pga. preklamsi v. 40+1 på kvällen kom morgonen efter tog 13 timmar så ingen aning om det kommer igång av sig själv som omföderska. Har inga symptom på det nu tack och lov. 

Känner samma...nmen detta ändras ju timme för timme så man får hoppas att det är lugnt just då man kommer. Stackars personal! Lär ju vara totalt slut efter sådana dagar.
  • Bimbim79
    Summerchild skrev 2017-07-15 01:56:59 följande:
    Busunge :) inte rädd för att han vänder sig igen?...jag brukar hålla lite åt sidorna när han är som värst då brukar han lugna sig.... som att man kramar om. Prova :)
    Nja han kan ju vända sig men känner kroppsdelarna väldigt tydligt å än ligger han som han ska :) han är nog den som varit minst ruckbar av mina ;)
    Fick hålla om å "bära magen" när jag skulle på toaletten. ;) rejäl styrka i de där små benen!
  • Bimbim79
    Haiduchi skrev 2017-07-15 09:35:14 följande:

Ligger med ctg nu och väntar på läkaren.

Här är lugnt och inte fullt på förlossningen!

Det är bra!

Bm undersökte mig nu nyss.

Ett par cm tapp, men kom in med ett finger och den var ganska mjuk så nästa steg är en ballong för att vidga så man kan ta hinnorna. De vill inte ge mig något hormonpåverkande då jag har snitt.

Woop Woop! Det blir bebis denna helgen!

Härligt!
    Jag fick oxytocin med grabben låg låg dos, också snittad innan. Men de hade super koll. Och det var inget de satte in förrän jag var öppen 3.5, fick ut å promenera en massa :)
    Vattnet gick ju hemma med honom, sen tog det 32 timmar segt men fullt hanterbart smärtmässigt, man hinner verkligen vänja sig å tom vila emellan när det tar sån tid! :)
    Lycka till nu!
  • Haiduchi

Ballongen är på plats sen kl 10. Max 12 timmar ska den sitta.

Har haft hyfsat regelbundna värkar sen dess. Ca 5 min imellan och måste andas igenom dom.

Pratade med dottern i telefon när jag fick en och fick snabbt ge telefonen till mannen ;)

Ska prova akupunktur för avslappning som förhoppningsvis ska skynda på tappen och öppning.

Ska ha min tens med. Tänker inte ligga med mer smärta än nödvändigt. Vill vila med ifall man nu ska föda barn i natt.

Helt sjukt! Det är igång! Vi kommer ha vår dotter hos oss snart!

• Treansresa
    Haiduchi skrev 2017-07-15 11:12:34 följande:

Har haft hyfsat regelbundna värkar sen dess. Ca 5 min imellan och måste andas igenom dom.

Pratade med dottern i telefon när jag fick en och fick snabbt ge telefonen till mannen ;)

Ska prova akupunktur för avslappning som förhoppningsvis ska skynda på tappen och öppning.

Ska ha min tens med. Tänker inte ligga med mer smärta än nödvändigt. Vill vila med ifall man nu ska föda barn i natt.

Vad roligt att läsa! Lycka till nu:)
  • narie24

Kul!!!
  • LeyasMamma

Äntligen!!!! Snart har du lillan där och myser! Du får njuta för mig med ;)
  • Bimbim79

Underbart! Måste vara skönt att känna att det är pågång :)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny