• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Vet hur det känns
    Summerchild skrev 2017-07-15 01:54:47 följande:

Så som doktorn sade denna gång ... kom ner till förlossningen torsdag kl 9 så sätter vi igång dig. Jag riskerar havandeskapsförgiftning. Och tills dess skulle dom hålla koll på blodtryck och ctg remsa.

En gång förr var jag redan inlagd. Doktorn sade.. om vi har plats så får du komma in på förlossningen imorgon.

Det är olika doktorer som säger det men kändes som att nu var det bestämt. Men ingen aning.

Blev nervös eftersom det är fullt fy :S ...känns då som att man är inte viktig. Och havandeskapsförgiftning är väldigt allvarligt. Hade det med 1a barnet och det var ingen tvekan om att sätta igång mig. Det var ett beslut jag inte hann förstå. Å då hade jag varit inlagd redan i hela 4 månader.

Bodde där. Var 17 år och skötte inte diabetes så dom släppte aldrig hem mig. Mig gjorde det inget. Saknade inget och det kostade inget. Bara ruskigt dåligt ansvar hade jag över mig å mitt kommande barn. Korkad ungdom.

Va inte orolig! Dom kommer ha koll på dig! Och den dan du föder så kanske det är tomt..bara du.. det vet man aldrig. Det är bestämt den 20 så dig ändrar man inte på. Havandeskapsförgiftning är ingen liten sak så det är bra att dom har koll.. tänk om några dagar är han här!! Så skönt!!
  • Vet hur det känns

Och efter detta måste det blivit fullt i Västerås med.. för bm sa det då men att det gick i vågor.. till eftermiddag så kan det vara mindre. Herre gud!!! Vad gör man om det är fullt?! Ska man föda hemma eller? Hinner ju knappast som omföderska åka Sverige runt..

Usch känns inte bra?! Och så är det semstertider.. vet att dom på vår förlossning är vanligtvis 5 bm som jjobbar men denna sommar är dom 4. Jag har gått på klarasamtal för jag är så rädd för förlossningen. Min dotter föddes 1 augusti för 9 år sen och då var det kaos som slutade med syrebrist på min dotter och att många fel gjordes ang vården av mig/bebis. Utredning visade stress osv. Har tur min tjej lever.. och denna bebis är beräknad samma dag som hon var... Så klart jag får Flashback på allt som hände då. Hemskt att förlossningsvården är så dåligt prioriterad

• Haiduchi

Ska strax gå upp och packa det sista innan vi åker in till förlossning för ev igångsättning.

Skit nervös att det kommer vars fullt så vi får åka hem.

Och så klart har jag bara snurrat snurrat runt i sängen och inte fått någon vettig sömn....

Idag bf +14....

Tycker de borde sätta igång mig men med ett snitt sen innan så kan de tydligen vara lite tveksamma mot det, vet inte alls hur de kommer resonera idag.

Har typ gått igenom varenda tänkbara utgång.

Vi kommer packa så vi tillomed kan åks till annat sjukhus om det skulle behövas.

Ska Ta mina kryckor in dit så jag ser bedrövlig ut.

Även om fogarna har lättat ;)

Ja.... återkommer när jag vet hur de vill göra med mig.

Sämsta utgång? Att jag får återkomma typ tisdag....

• Vet hur det känns
    Haiduchi skrev 2017-07-15 06:59:12 följande:

Ska strax gå upp och packa det sista innan vi åker in till förlossning för ev igångsättning.

Och så klart har jag bara snurrat snurrat runt i sängen och inte fått någon vettig sömn....

Idag bf +14....

Tycker de borde sätta igång mig men med ett snitt sen innan så kan de tydligen vara lite tveksamma mot det, vet inte alls hur de kommer resonera idag.

Vi kommer packa så vi tillomed kan åks till annat sjukhus om det skulle behövas.

Lycka till idag!! Hoppas det går bra och att bebis snart är här.. har också hört det där med igångsattning efter kejsarsnitt.. men tror dom löser det med att försöka starta det naturligt.. ta hål på vattnet osv samt är försiktig när man sätter dropp/värkstimulerande

Dom är proffs så det kommer gå bra. Lycka till!!
  • narie24
    Haiduchi skrev 2017-07-15 06:59:12 följande:

Idag bf +14....

Stort lycka till till dig nu! Håll oss gärna uppdaterade.
  • narie24
    Vet hur det känns skrev 2017-07-15 06:51:30 följande:

Såg den här på Instagram!!! Detta var igår den 14!! Fy fan!!! Blir nervös!!!

Fy fan!!!!! Vad kan man göra liksom?' Blir skitnervös nu! Stress när man ska föda är inte bra.....:(
  • Vet hur det känns
    narie24 skrev 2017-07-15 08:31:09 följande:

Fy fan!!!!! Vad kan man göra liksom?' Blir skitnervös nu! Stress när man ska föda är inte bra.....:(

Den var screen printad från forlossningspodden. Det stod att Jessica Almenäs som snart ska föda var väldigt nervös för just detta.. osv
  • noova87
    Vet hur det känns skrev 2017-07-15 06:51:30 följande:

Såg den här på Instagram!!! Detta var igår den 14!! Fy fan!!! Blir nervös!!!

Fy F-n tror bebin får stanna till bf hoppas nästa helg är bättre Gråter är ju beräknad 23 juli. Bor i Stockholm jippi. Skulle fasiken inte vilja åka till Eskilstuna eller Västerås. Speciellt om man inte har körkort eller bil. Blev ju igångsatt med sonen pga. preklamsi v. 40+1 på kvällen kom morgonen efter tog 13 timmar så ingen aning om det kommer igång av sig själv som omföderska. Har inga symptom på det nu tack och lov. 
  • Haiduchi

Ligger med ctg nu och väntar på läkaren.

Här är lugnt och inte fullt på förlossningen!

Det är bra!

Bm undersökte mig nu nyss.

Ett par cm tapp, men kom in med ett finger och den var ganska mjuk så nästa steg är en ballong för att vidga så man kan ta hinnorna. De vill inte ge mig något hormonpåverkande då jag har snitt.

Woop Woop! Det blir bebis denna helgen!

Svar på tråden BF Juli 2017 ny