BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Förväntansfull här.. är öppen 4 cm med 1 cm kvar av tappen.. man känner fosterhinnan precis vid öppningen. Nu startar det nog inatt eller imorgon natt.. tror inte jag går så länge till nu
Här kommer våran förlossningsberättelse!
Onsdag 26/6 blev vi igångsatta runt 10-tiden med ballongmetoden. Det var flera som ville titta på när de skulle sätta ballongen så jag kände mig lite väl uttittad men det gick bra. Efteråt kändes det lite konstigt och jag var orolig hela tiden att den skulle dras ut.. Timmarna gick och jag börjar få mer och mer sammandragningar men det gjorde inte för ont ännu.
Vid 18-tiden var det dags att dra i den men vips så ramlade den ut! Då var jag öppen 3cm. Efter det så började sammandragningarna göra ännu ondare och till slut fick jag lustgas. Efter några timmar började jag få dropp som skulle få fart på sammandragningarna då jag inte öppnat mig så mycket mera...
Vid 23-tiden hade jag alldeles för ont och narkosläkaren tillkallades så att jag kunde få epidural. Vid 23.20 hade han lyckats få till det och jag började räkna ner tills den skulle börja hjälpa! Vid midnatt var jag helt plötsligt öppen 8cm och där gick det snabbt! 00.03 började jag krysta och vår dotter kommer ut 00.13! Slemmig och alldeles underbar :)
Efteråt ville inte livmodern dra ihop sig roligt så jag förlorade över 2L blod och fick sy några bristningar men det var inget jag funderade över utan bara njöt av att hon äntligen fanns på mitt bröst.
Nu i efterhand märks förlusten av blodet men fick påfyllning av järn och sprutor. Personalen var helt fantastiska och verkligen levde upp till vad vi ville utifrån vårt brev.
Det är såå häftigt vad vi kvinnor klarar av! Hejja oss!
Förväntansfull här.. är öppen 4 cm med 1 cm kvar av tappen.. man känner fosterhinnan precis vid öppningen. Nu startar det nog inatt eller imorgon natt.. tror inte jag går så länge till nu
Bf+4 och inte en enda känning. Mutter..
Kämpa på, . Själv på BF +5 ( enligt mig ) och BF+0 enligt RUL . Magen har kraschat totalt och slemproppen har börjat komma i mängder som skulle göra en snigel avundsjuk så jag hoppas det händer något snart! Trött på att vänta...
Bf+4 och inte en enda känning. Mutter..
Tack för pepp och heja er tillbaka! :) Hoppas verkligen att det snart är över för oss alla haha!
I torsdags när BM hinnsvepte så hade jag samma. 3-4 cm öppen och 1 cm lång, bebis långt ner. Hon frågade om jag koniserats men det har jag inte. Kanske därför mina aldrig drar igång spontant? Fattar inte heller hur det kan vara så "redo" och ändå inga känningar.
Ska ringa förlossning imorgon tänkte jag (bf+12 eller 13) och fråga om det finns möjlighet sättas igång. Bor i sthlm och verkar vara färskvara om det finns platser hehe. Två dagar spelsr ingen roll men hellre en dag innan än efter. Är så less nu!
Har en igångsättning med i bagaget och tror verkligen inte det kommer igång av sig själv denna gång heller. Då hade det redan hänt...
Då gick det så himla bra så är inte ett dugg orolig andra ggn och när det redan är mer moget.
Underbart! Då är det snart pågång!
Min tapp har ca 1 cm kvar, öppen 3 när jag va inne i veckan å trodde det startat, men den inre är fortfarande sluten? Visste typ inte ens att det gick?! Men kan ha å göra med koniseringen och ärrbildning där säger bm. Förhoppningsvis händer det väl nåt mer nu med alla förvärkar samt att de va där o rotade runt, men lär inte vilja åka in i första taget, vill inte bli hemskickad igen :(