Inlägg från: Bimbim79 |Visa alla inlägg
  • Bimbim79

BF Juli 2017 ny

Wooden skrev 2017-02-23 08:01:02 följande:
    Har du läst bra om Baby Brezza? :) Jag har försökt googla men hittar liksom inte direkt någon som skrivit om ifall den funkar bra eller så. Har dock inte letat jättemycket och har inte kollat engelska sökresultat än, kanske måste göra det! Jag har inte bestämt än om jag ska ge amningen en ärlig chans eller om vi helt enkelt ska köra bara på flaskmatning. Ammade förra barnet och slutade när han var drygt 7 månader. Han fick aldrig ersättning, varken under amningen eller efter. Men tyckte amningen var såååå jäkla jobbig! Åtminstone första halvan av tiden. Hade lite förlossningsdepression och tyckte allt med att amma vad vidrigt. Men jag ville ändå ge det en chans och det funkade ju bra, alltså sonen var mätt och nöjd och sådär. Men såå jobbigt! Och den sitsen är jag inte direkt beredd att sätta mig i igen. Klart det går att kombinera amning och flaska, men då kan jag lika gärna skita i det i slippa läckande tuttar, mjölkbeställningar, amningskläder osv. 

Ursäkta romanen, men det jag ville få fram från början är egentligen att jag veeeet att flaskmatning inte är "lättare" eller nån genväg, och därför låter det ju också som Baby Brezza är typ guds gåva till flaskmatarna ;)
    Har fått hem den :) verkar lätt att både sätta ihop och rengöra. Så det enda är ju att vi tänkte lika vattnet och ställa i kylen innan vi häller det i vatten behållaren. 2 knapptryck när flaskan är på plats, kan ju med andra ord lätt sätta de andra barnen på att gå å hämta en flaska, espresso maskinen manövrerar de ju lätt. Jag kommer försöka amma men pga plastik Op så känner jag mest det är så bebis får lite immunförsvar från mig och största mat intaget kommer vara från flaskmatning/ ersättning. Enkel lättläst beskrivning är ju ett stort +! Dessutom så vill barnet oftast ha ersättning/välling ett tag längre än vad man kanske orkar amma.
  • Bimbim79
    FrökenMp skrev 2017-02-23 11:28:15 följande:

Andra trimestern är verkligen ett paradis jämfört med första. Har äntligen orkat komma igång med träningen rejält igen. Har alltid tränat innan jag blev gravid. Gymmet var som mitt andra hem men har under graviditeten fått minskat på gymbesöken eftersom jag mått illa, varit trött, ont i ryggen osv... nu börjar äntligen energin komma tillbaka 100% och jag kan utmana mig mer på gymmet igen. Såååååå kul!!

Någon mer som tränar under graviditeten??

Tanken va att jag skulle träna, har bott på gymmet innan. Men det gick inte alls, däremot så ägnar vi all vaken tid att göra klart de projekt som är i pågående. Sommaren kommer ägnas åt att fixa trädgården, har både damm källartrapp som rakt ner mitt i trädgården inget staket runt gräsmattan etc. Detta måste ju åtgärdas denna sommaren, nästa vår/sommar så måste ju sånt va på plats. För då lär vi inte hinna fixa det när vi springer efter en ettåring :) badrummet uppe ska totalrenoveras, är byggt 1952 så det är ett måste. Så mycket mer lär inte hinnas med då jag jobbar 100% natt :)
  • Bimbim79
    FrökenMp skrev 2017-02-25 10:54:01 följande:
    Ja, jag googlade lite och kom fram till att en del upplever den här sortens smärta så förhoppningsvis är det inte farligt. Orkar inte ta kontakt med min bm då man måste gå genom en växel för att sedan bli uppringd osv. Haha:)
    Så har jag det med, tänker väl mest att blåsan varit sprängfull o sen finns det plats så allt flyttar på sig :)
  • Bimbim79
    GrönaDruvan skrev 2017-02-25 12:59:40 följande:
    Jag får också så emellanåt, speciellt om jag hållt mig en stund. Jag har gjort min egen slutsats att urinblåsan är ju så hård och spänd och trycker på allt runt omkring, så när man väl slappnar av gör det väl lite ont när allt det andra "ska hamna rätt" igen. Vet inte om det är så, men det känns som nåt sånt.
    Tror med det är så, kunde få så innan jag blev gravid också, kan hålla mig i sömnen så det typ är en liter som ska ut och efter kändes det alltid som mensvärksstart. Känns inte likadant nu men mycket nere i magen känns ju annorlunda när det bor en liten där.
    Jag målar och fixar, inte nån bebis hörna än, maken är skrockfull! :) men de andra projekten i huset börjar falla på plats :)
  • Bimbim79

Har tittat på en tutek turran Eco vagn, duo versionen. Gillar det klassiska utseendet på den. Googlat runt och bara hittat positiva kommentarer. Finns visst i Malmö men billigare att beställa. Tänkte ta en runda till emporia med äldsta dottern så passar på att kolla känna å klämma på den då innan vi beställer.

• Bimbim79
    acinnaleh skrev 2017-02-26 08:44:08 följande:
    Jag körde på 3.46 ungefär vilket var snabbare än kag trodde. Stod nog still fem-tio minuter i eldris för jag både drack och fick lite mer fästvalla. Hade sen rätt svårt att slå bort snön under pjäxorna så fick lite hjälp. :) sista 9km var nog de snabbaste 9 iaf. Kroppen höll och känns helt ok. Lite ont i stakmusklerna bara. Värst var stortårna, har två ganska blå naglar som hindrade lite i åkningen i typ 15km :) man är lite hormonell när man får vända dig från publiken efter man gått i mål för att man gråter. Fattar inte ens varför jag började gråta alls, helt oväntat :)
    Imponerande!!! Skidåkning har aldrig varit min grej, bor för långt söder ut för det ska kännas naturligt! ;)
    Jag brukar i vanliga fall klättra, men med en man som är höjdrädd och som får panik när jag ska byta gardiner så får det vänta till jag återfått ensamrätt på min kropp :) kan förstå det då jag oftast klättrar utan rep o sele så får väl tänka om å använda det ;)
    Längtar till sommaren nu, somnade till vinterlandskap och vaknade till solsken o grön gräsmatta ( smutsgrå brun men barmark iaf) små blommor i rabatterna börjar titta fram så nu räcker det med vinter tycker jag :) vinterjackan börjar dessutom strama över magen så lite värme hade varit bra :)
  • Bimbim79
    Delilah2001 skrev 2017-02-26 17:09:57 följande:

acinnaleh: säger som ovanstående: imponerande!!

Å jag längtar till våren med nu.. Så grått och trist här.

Blev en riktig urladdning här idag! Fick ett gråt och skrikutbrott utan dess like. Pga stress och hormoner antagligen. Minsta småsak blev stressig och allt känns piss! Stökigt här hemma och en massa som måste fixas och planeras inför veckan. Orolig inför RUL i morgon dessutom.

Rök ihop med tonåringen också, som beter sig väldigt ansvarslös och omdömeslös...

Sambon är inte hemma, och lika bra är det.

Å vad jag känner igen mig, har ett ganska explosivt humör i vanliga fall, nu är det nästan skrattretande vilka skitsaker man reagerar på! Tur man har en familj som står ut! Upplever mig själv som ganska lugn o balanserad men jag verkar va ensam om det! Tonåringen kan verkligen trippa på ens nerver, de små tycks periodvis leta saker att tjafsa om. Tur det är e tidsbestämt iaf så man inte knallar runt som värsta hormonbomben resten av livet sen ;)
  • Bimbim79

Sådär nu har jag med fallit :) lundmyr bäddset inköpt och världens minsta röda skor! Sa till maken att han inte får släppa ut mig att shoppa själv, svaret blev- lugnt shoppa du! Får väl lägga visa kortet hemma i fortsättningen!

• Bimbim79

Grattis till alla rul som gjorts :)
    Har nu sagt till min chef att jag går hem 25 maj, fått papper ifyllt till försäkringskassan med. Skönt de har rutin på avd att fylla i för havandeskapspenning, är en av de tyngsta vårdavdelningarna i detta länet. Bekommer mig inte alls än, men vi har ofta hot bilder, aggressiva patienter mm samt tungt imobiliserade patienter så kan tänka det blir för mycket i slutfasen. Kommer faktiskt bara vara hemma till mitten av november då maken tar vid, har dessutom massa semester sparat så vi kan vara hemma tillsammans nästa vår samt att kunna gå ner i arbetstid så plutt börjar inte dagis förrän våren 2019. Har vänner som jobbar så olika tider samt ständiga projekt i huset trädgården så tror nog jag kan fördriva tiden ganska lätt. Har varit med i ett par mamma grupper tidigare men inga som jag sedan fortsatt umgås med även om det va trevligt. Blir svårt att få ihop logistik med 3 andra barn som också ska ha sin mamma tid hämtningar och lämningar ändå utan extra inblandning.

Svar på tråden BF Juli 2017 ny