BF Juli 2017 ny
Ursäkta romanen, men det jag ville få fram från början är egentligen att jag veeeet att flaskmatning inte är "lättare" eller nån genväg, och därför låter det ju också som Baby Brezza är typ guds gåva till flaskmatarna ;)
Andra trimestern är verkligen ett paradis jämfört med första. Har äntligen orkat komma igång med träningen rejält igen. Har alltid tränat innan jag blev gravid. Gymmet var som mitt andra hem men har under graviditeten fått minskat på gymbesöken eftersom jag mått illa, varit trött, ont i ryggen osv... nu börjar äntligen energin komma tillbaka 100% och jag kan utmana mig mer på gymmet igen. Såååååå kul!!
Någon mer som tränar under graviditeten??
Har tittat på en tutek turran Eco vagn, duo versionen. Gillar det klassiska utseendet på den. Googlat runt och bara hittat positiva kommentarer. Finns visst i Malmö men billigare att beställa. Tänkte ta en runda till emporia med äldsta dottern så passar på att kolla känna å klämma på den då innan vi beställer.
acinnaleh: säger som ovanstående: imponerande!!
Å jag längtar till våren med nu.. Så grått och trist här.
Blev en riktig urladdning här idag! Fick ett gråt och skrikutbrott utan dess like. Pga stress och hormoner antagligen. Minsta småsak blev stressig och allt känns piss! Stökigt här hemma och en massa som måste fixas och planeras inför veckan. Orolig inför RUL i morgon dessutom.
Rök ihop med tonåringen också, som beter sig väldigt ansvarslös och omdömeslös...
Sambon är inte hemma, och lika bra är det.
Sådär nu har jag med fallit :) lundmyr bäddset inköpt och världens minsta röda skor! Sa till maken att han inte får släppa ut mig att shoppa själv, svaret blev- lugnt shoppa du! Får väl lägga visa kortet hemma i fortsättningen!
Grattis till alla rul som gjorts :)
Har nu sagt till min chef att jag går hem 25 maj, fått papper ifyllt till försäkringskassan med. Skönt de har rutin på avd att fylla i för havandeskapspenning, är en av de tyngsta vårdavdelningarna i detta länet. Bekommer mig inte alls än, men vi har ofta hot bilder, aggressiva patienter mm samt tungt imobiliserade patienter så kan tänka det blir för mycket i slutfasen. Kommer faktiskt bara vara hemma till mitten av november då maken tar vid, har dessutom massa semester sparat så vi kan vara hemma tillsammans nästa vår samt att kunna gå ner i arbetstid så plutt börjar inte dagis förrän våren 2019. Har vänner som jobbar så olika tider samt ständiga projekt i huset trädgården så tror nog jag kan fördriva tiden ganska lätt. Har varit med i ett par mamma grupper tidigare men inga som jag sedan fortsatt umgås med även om det va trevligt. Blir svårt att få ihop logistik med 3 andra barn som också ska ha sin mamma tid hämtningar och lämningar ändå utan extra inblandning.
Denna blir det för vår del! Hoppas bilden följer med! :)