• Gameofthrones123

BF 1-15 Juli

Hej tjejer, tänkte att de som vill vara med i en lite mindre grupp kunde haka på här :)

• Svar på tråden BF 1-15 Juli
  • GrönaDruvan
    Beebii skrev 2017-01-07 20:08:49 följande:

Usch ja sura godisar och salta är det som gäller, å choklad som är stor favorit här med det smakar inte alls så gott längre! Dock mår jag sämre när jag (som nu) ätit lite lösgodis....

Jag önskar att jag kunde hitta våran doppler och lyssna efter barnets hjärtslag men verkar tappat bort den sen sist! Har grym sinnesförvirring så kan verkligen inte minnas var ja lagt den.

En sak till, ni som väntar 3e barnet eller mer hur känner ni för förlossningen? Jag har haft så himla bra förlossningar utan smärtstillande och ändå knappt kännbara! Så nu börjar jag få lite panik över att det ska bli en superjobbigt smärtsam förlossning! Kan det bli så trots att det gått lätt innan?

Mina två förlossningar har gått jättebra. Ingen bedövning alls. Dock gick det superfort med tvåan, födde på båren som jag blev hämtad på, så är lite rädd att det ska gå så fort nu också.
    Känns väldigt nervöst denna gången. Jag vet ju inte om det blir vaginal eller snitt och de kan ju komma tidigare. Det är sååå stor skillnad att vänta tvillingar, känns inte som man alls har kontroll över situationen.
  • Treansresa
    Gameofthrones123 skrev 2017-01-07 20:32:08 följande:

Vecka 14 :) först nu tycker ja att jag äntligen börjar se gravid ut istället för lite småmullig ;) längtar så mycket

Efter de första sparkarna!! Någon som känt något

Ännu?

vilken fin mage! ser verkligen ut som en gravidmage=)

jag tror ja har känt 3 gånger. men det är jätte sällan och nu har j haft problem med tarmarna denna vecka så vågar inte tro något är sparkar=)
  • Treansresa

Här hemma har jag namnpanik redan. Haha. Tjejnamn har vi 3 vi båda gillar. Men pojknamn är det stopp! Vi har väldigt olika namn på våra barn sedan innan och tror det gör att det krockar lite o hur vi tänker

Vad har ni för pojkförslag?

• Brennda

Jag tror jag har kännt lite buffande men är inte säker men hoppas. Längtar tills man verkligen känner klart o tydligt :)

Angående namn så har vi inte börjat diskutera det än.. Känns så långt fram men vi borde nog börja snart. Allt känns bara så overkligt för oss med vår barnlöshet i bagaget så vi är fortfarande försiktigt glada.

• Treansresa
    Brennda skrev 2017-01-07 22:05:15 följande:

Jag tror jag har kännt lite buffande men är inte säker men hoppas. Längtar tills man verkligen känner klart o tydligt :)

Angående namn så har vi inte börjat diskutera det än.. Känns så långt fram men vi borde nog börja snart. Allt känns bara så overkligt för oss med vår barnlöshet i bagaget så vi är fortfarande försiktigt glada.

Har ni försökt länge?
  • GrönaDruvan
    Treansresa skrev 2017-01-07 21:47:31 följande:

Här hemma har jag namnpanik redan. Haha. Tjejnamn har vi 3 vi båda gillar. Men pojknamn är det stopp! Vi har väldigt olika namn på våra barn sedan innan och tror det gör att det krockar lite o hur vi tänker

Våra pojkar ska heta Olle och Edvin! Bestämt sen länge! Skulle det blivit tjejer hade det blivit Alma och Linnea!
  • Treansresa
    GrönaDruvan skrev 2017-01-07 22:33:07 följande:

Våra pojkar ska heta Olle och Edvin! Bestämt sen länge! Skulle det blivit tjejer hade det blivit Alma och Linnea!

Vilka fina namn! Vad skönt och kul att ni redan är överens:) jag är så att ja gärna vill ha allt planerat och klart o tid haha, kan bli svårt med min karl:)
  • Mamma1986

Hejsan tjejer . Hoppar gärna in här ?
    Väntar mitt ovh barnens fjärde barn .
    I torsdagar var vi på kub , som tog hela 1,5 timmar ???? eftersom den lilla rörde sig hela tiden och vägrade vara still så fick upp ovh springa ???? och dricka massa vatten .. Allt såg bra ut och jag hade 1:8339 . Moderkakan låg i framvägg och nytt bf var 12/7 istället för 19/7.

Haft en relativt jobbig start med konstans illamående och så kräker jag en del.

• Brennda
    Treansresa skrev 2017-01-07 22:20:38 följande:

Har ni försökt länge?

ja vi försökte i över två år.
  • Haiduchi
    Treansresa skrev 2017-01-07 21:47:31 följande:

Jag har nästan enbart tänkt pojknamn då jag tror det är en pojke ;)

Mina favoriter är Filip och Oscar. Tycker med pojknamn är svårt, sen vill man det ska matcha med namnet på storasystern.
Svar på tråden BF 1-15 Juli